FAQ för vanliga frågor och svar

ImBox FAQ

FAQ – hjälper dina besökare att hitta rätt svar direkt.

Med en dynamisk FAQ finns du tillgänglig för din besökare, dygnet runt. En smart widget för frågor och svar, som inte påverkar laddtiden på din hemsida.

Visa mig hur

Varför ska du ha en FAQ?

FAQ, frågor och svar, hjälp till självhjälp, informationscenter. Ge din besökare rätt förutsättningar till bra service online.

FAQ minskar återkommande frågor med 19%

Med FAQ kan du minska återkommande ärenden med 19%!

Erbjud din besökare en enkel väg till att själva hitta svar på sina frågor i en FAQ och minska återkommande ärenden till kundservice med 19%*.

FAQ identifierar vilken information dina besökare letar efter på din hemsida

Med FAQ kan du upptäcka nya behov!

Du kan enkelt ta reda på vilka svar besökare söker efter på din hemsida och vad de vill läsa mer om på din webbplats.

Kvalitetssäkrade svar i FAQ

I FAQ:n ger du alltid rätt svar!

Glöm Flashback-experter och långa forumtrådar. Innehållet i FAQ:n kvalitetssäkrar och styr du själv över. Du både skapar och administrerar svaren så att informationen ständigt är uppdaterad.

Hur fungerar ImBox FAQ?

Din dynamiska widget med samlade frågor och svar, följer med din besökare runt på hemsidan och visas som standard i nedre högra hörnet på skärmen.

Du kan välja att FAQ:n ”triggas” på samtliga eller utvalda undersidor och poppar upp på produktsidor som ofta genererar frågor.
Besökaren kan klicka sig runt bland artiklarna i FAQ:n eller söka efter svaret på sin fråga direkt i sökfältet.

Innehållet i FAQ:n rankas utifrån popularitet, vilket gör att de artiklar som har flest visningar också hamnar överst!

FAQ på hemsidan fungerar såhär

FAQ, vem behöver dynamisk FAQ på sin hemsida

Vem behöver en FAQ?

Har du återkommande frågor i mailen?
Då är FAQ någonting för dig. Du ökar kännedomen om vilken information din besökare vill hitta på din hemsida och underlättar kundens köpresa.

Oavsett om du är en kommunal verksamhet, bilhandlare, konferensanläggning eller nätbutik – så finns det människor med frågor till dig.

Gör det lätt att hitta rätt. Med en dynamisk FAQ minskar du inkommande kundärenden och reducerar avvisningsfrekvensen på din hemsida.

Läs mer om vilka resultat våra kunder fått med hjälp av FAQ!

 

Läs mer

I statistikverktyget för FAQ:n lär du känna din besökare och förbättrar din effektivitet.


Vill du veta vilka frågor din besökare oftast ställer? Är du intresserad av vilka av dina svar som är mest hjälpsamma? Eller vill du veta vilken information som du borde göra mer tydlig på hemsidan?

Rätt svar finns i ImBox Analytics. Här har du full överblick på dina resultat i realtid, du kan med datan från statistikverktyget öka chansen att en kund konverterar.

Med information från statistikverktyget lär du känna din kund och du kan proaktivt arbeta för att skapa en friktionsfri kundresa.

FAQ med statistikverktyg för kundservice

Jag vill också minska antalet kundserviceärenden! 

BOKA DEMO HÄR

Internchatt ingår i FAQ

Internchatt ingår alltid när du väljer ImBox FAQ.

I internchatten kan du skapa egna Rooms. Padel-Rooms, konferens-Rooms eller AW-Rooms. I internchatten kan du enkelt kontakta kollegor från olika avdelningar och snabbt få hjälp, utan att störa mailflödet.

För att viktiga beslut ska få korta beslutsvägar. För att kunder snabbt ska få service. Och för att ingen ska missa en AW.

Läs mer

Ett verktyg, ett inlogg – alla tjänster!

Vill du bara logga in i ett system varje morgon och endast komma ihåg ett lösenord?
Samla all kundkommunikation i ett verktyg för en effektiv hantering av kundserviceärenden. Chatt för besökare, chatt för kollegor, ärendehantering, FAQ och telefoni i ett verktyg – enklare blir det inte.

FAQ och help center kombinerat är optimalt

FAQ och Help Center – lika bra tillsammans som korv med bröd eller kaffe med mjölk.

Om du kopplar samman innehållet i artiklarna som du har i FAQ:n med vårt Help Center, så integreras tjänsterna med varandra.

Gör du en förändring i en artikel i FAQ:n, ändras innehållet i samma kategori också i Help Center. Samma svar, oavsett servicekanal!

Dessutom SEO-indexerat all text som kan hjälpa dig ranka högre i sökmotorerna.

Med ImBox FAQ får du alltid

FAQ med din grafiska profil 

En personlig skräddare

En skräddarsydd FAQ gör stor skillnad för dig, oavsett vilket mål du önskar nå. Dina ikoner, dina svar – för dina besökare.

Leverantör av FAQ med svensktalande support

 

Support på speed-dial

Du får alltid snabba svar från rutinerade medarbetare. Med en svensk support och kunnig personal finns vi här för dig.

FAQ optimerat för ditt behov

 

Träning av världsmästare

Vi har tränat sen 2013 på att vara bäst på det vi säljer. Du får utbildning och råd baserat på hutlöst många kundcase med best practice i kundrelationer.

William Eriksson, Branäsgruppen:

“Vår servicenivå har höjts på alla punkter. Vi kan ge snabbsvar och tidigare konversationer syns tydligt och överskådligt.”

Läs mer om Branäs-caset

Du finner fler storys med våra kunder på vår case-sida

Vad kostar ImBox FAQ?

Ingen kund är den andra lik, därför vill vi ge dig ett pris som passar just ditt behov och dina förutsättningar. I en personlig demo lär vi känna varandra och tar reda på hur vi bäst kan hjälpa dig!

Hur går uppstarten till för att få en FAQ på min hemsida?

I ett uppstartsmöte kommer du tillsammans med oss gå igenom dina behov och önskemål. Därefter kan du luta dig tillbaka medan vi bygger och designar din FAQ efter dina önskemål. När FAQ:n är leveransklar kommer du och dina kollegor få en grundlig utbildning i verktyget av våra kundserviceexperter, där ni också får möjligheten att ställa alla era frågor till oss.

Hur snabbt kan jag komma igång med ImBox FAQ?

Din FAQ är klar att gå live redan två veckor efter uppstartsmötet! Förutsatt att vi fått in alla dina uppgifter kring regler och grafisk utformning.

På vilka plattformar kan jag installera ImBox FAQ?

Du kan installera ImBox FAQ på alla plattformar! Oavsett om du använder WordPress, Magento, Episerver, Jetshop eller någon annan plattform – så är implementeringen precis lika enkel.

Ingår FAQ  i ImBox One?

Om du bara vill komma ihåg ett lösenord och endast logga in i ett system varje morgon, så är ImBox One något för dig. Du samlar chatten, FAQ:n, kundärendehanteringen, formulären och telefonin i ett och samma verktyg.

Stödjer era tjänster WCAG?

Vi arbetar aktivt för att minska digitalt utanförskap och anpassar därför våra tjänster efter WCAG:s krav och tekniska funktioner. Om du använder våra tjänster hjälper du också till att öka tillgängligheten online för de som saknar teknisk kunskap eller har funktionshinder.

Är FAQ:n GDPR-anpassad?

Självklart är alla våra tjänster GDPR-anpassade. Vill du veta mer om hur vi ser till att följa GDPR-direktiven är du välkommen att kontakta Joakim på joakim@imbox.se

 

Läs mer

1 Vad kostar det?
2 Onboarding!
3 Komma igång!
4 Vilka plattformar?
5 Ett enda verktyg!
6 WCAG
7 GDPR
Vill du veta mer?

Med en personlig demo visar vi dig vad som skiljer oss från mängden. Fyll uppgifterna så kör vi!