Pressmeddelande

Stångåstaden väljer ImBox Ärendehantering & Formulär för att höja effektiviteten & servicenivån

 

📆  5 nov 2021     ✏️  ImBox

Stångåstaden är Linköpings största bostadsbolag. De äger och förvaltar tillsammans med Studentbostäder i Linköping AB över 18 500 lägenheter och har ett stort inflöde av ärenden till kundtjänst. De har sedan januari 2018 använt sig av ImBox tjänster för att öka sin servicenivå och tillgängligheten för sina hyresgäster. Med kanalerna chatt och FAQ blir nu ImBox Ärendehantering & Dynamiskt Formulär en viktig pusselbit för att förbättra effektiviteten och kundupplevelsen.

Kunden i centrum är Stångåstadens melodi

Är man Linköpings största bostadsbolag innebär det också ett stort flöde av inkommande ärenden och det ställs höga krav på service. För att nå rätt servicenivå och sin vision om att vara steget före,​ kräver det också att medarbetarna har rätt förutsättningar och verktyg för att arbeta kundfokuserat.

Utöver ökad tillgänglighet på hemsidan och inne på mina sidor, så har Stångåstaden även integrerat ImBox Chatt & FAQ i boendeappen där hyresgästerna själva hittar svar på vanliga frågor men också erbjuds snabb och personlig service via chatten. Som bostadsbolag inkommer stora mängder ärenden och då är det viktigt att kunna möta sina hyresgäster i den kanalen de befinner sig.

– “Vi har valt att implementera ImBox Ärendehantering & Formulär då vi tror att det kommer hjälpa oss att förbättra hela flödet i kommunikationen till våra hyresgäster. För oss är det extra viktigt att kunden får en bra upplevelse på webben och snabbt kan hitta rätt när de vill komma i kontakt med oss”, Sofia Engdahl Kundtjänstchef på Stångåstaden.

 

Förenklat samarbete & datadriven kundtjänstavdelning ska öka kundnöjdheten 

Det är också av yttersta vikt att teamet i kundtjänst kan samarbeta obehindrat och hjälpa varandra i inkommande ärenden, vilket var en av de anledningar till att Stångåstaden idag väljer att koppla på ImBox Ärendehantering och Formulär.  

– “Vi vill att inkommande kundärenden ska vara strukturerat och lätt för medarbetarna att ta hand om. Vi ser också att uppföljningsdelen är viktig där vi kan dra nytta av statistik som gör att vi kan hitta förbättringsområden och göra punktinsatser för att få ännu nöjdare kunder”, Sofia Engdahl Kundtjänstchef på Stångåstaden.

Caroline Kullmer, IT-Projektledare på Stångåstaden fyller i: “Vi ser det här steget som en viktigt del i vår fortsatta utveckling och digitalisering där vi både blir effektivare och gör kontakten med oss ännu smidigare för kunden”.

Med insikter från ImBox statistikverktyg, kan Stångåstaden få hjälp med att mäta kundserviceprestationer och fortsätta förbättra sin servicenivå mot kund.  

– “Få bolag har ett lika tydligt och genuint kundfokus som Stångåstaden, vilket återspeglas i deras önskan att ständigt utveckla verksamheten. Genom att strukturera upp inkommande ärenden och jobba datadrivet med kundinsikter, kommer vardagen förenklas för både kunderna och verksamheten”, säger John Adolfsson, Kundansvarig för Stångåstaden. 

Caroline Kullmer

Sofia Engdahl

Har du frågor kring samarbetet?
Vänligen kontakta kundansvarig för Stångåstaden.

John Adolfsson
john@imbox.se
076-897 67 78