Borås elhandel stärker sitt varumärke med ImBox Online

”Vi får ett mer personligt möte mellan oss och våra kunder”

Kundservice i världsklass

Magnus Alholme, Marknads- och försäljningsansvarig på Borås elhandel, berättar hur dem emellanåt får glada tillrop från chattande kunder som tycker att dem har ett proffsigt bemötande och kundservice i världsklass.

– Min känsla är också att andelen mail minskar när vi är online på chatten om besökaren har en kort fråga och behöver ett snabbt svar.

Chatt – en given kanal

– Jag tycker att vi framstår som ett modernt företag, där man som kund förväntar sig att chatt finns på hemsidan, speciellt bland de något yngre kunderna. Vi såg ytterligare en möjlighet att öka tillgängligheten mot våra kunder genom chatten, då vi vet att en del känner sig obekväma med att ringa eller inte kan ringa på grund av sitt arbete.

– Ett av värdena som vi ser är att man som kund får ett snabbt svar på en enkel fråga och även får guidning på hemsidan om man inte hittar det man söker.

Många fördelar med digital närvaro

Några av de fördelar med ImBox som Borås Elhandel upplevt är att dem bygger bort eventuella köer med med chatten och att dem har hög tillgänglighet mot kund som dessutom är mätbar och möjlig att följa upp.

– Vi stärker vårt varumärke genom att finnas och synas med bild i chatten, vilket ger ett mer personligt möte mellan oss och våra kunder.

Bäst med rullande schema

– Vi jobbar varje dag med chatten enligt ett schema, där alla på företaget är involverade. Det rullande schemat fungerar fint och när man har chatten är vi alltid bortkopplade på telefon för att ha fullt fokus på de kunder som vill komma i kontakt med oss.

En gång i månaden har vi genomgång hur chatten har fungerat och går igenom statistiken, en bra avstämning.

logo_boraselhandel

Borås Elhandel

Bransch: El och Energi
Målgrupp: B2C, B2B
Använder: ImBox Online

Varför digital närvaro med ImBox?

  • Hög tillgänglighet som är mätbar
  • Bygger bort köer med snabba svar
  • Stärker vårt varumärke