ImBox Online besparar Payson både tid och pengar

Jämför man med telefon och mail så kan man ju faktiskt bara hjälpa en kund åt gången, med chatten hjälper vi upp till 5 st parallellt – vi sparar både tid och pengar.

Öka konverteringen

Payson är ett av Sveriges ledande företag med säkra betalningslösningar på nätet, som är trygga för både säljare och köpare. Emma Lindgren, CMO berättar om hur chatten bidragit internt och externt till Payson.

– Från början ville vi erbjuda en bättre service som i sin tur skulle resultera i både nöjdare kunder och en högre konvertering. Vi upplever att chatten har lyckats med båda delarna och vi får väldigt mycket positivt feedback från både nya och befintliga kunder.

Chatten hjälper oss hjälpa kunden

– På säljsidan har vi i princip haft chatten bemannad varje dag och även på kvällstid för att vara extra tillgängliga.

Vi har haft som mål att ha en svarstid under 15 sek, jobba med välformulerade ”snabbsvar” på dem vanligaste frågorna och hela tiden hänvisat kunden till rätt plats på hemsidan för att finna den information de söker.

Kunderna interagerar mer

– Värdet är naturligtvis att få nöjdare kunder genom att jobba ännu närmare kunden. Möjligheten att snabbt och enkelt kunna ställa en fråga i chatten gör att våra kunder interagerar mer med oss, vilket gör att vi enklare och snabbare kan hjälpa dem.

Tröskeln för att skicka ett mail och framförallt att ringa är så oerhört mycket högre än emot att starta en chatt!

Interna fördelar

Mervärdet vi fått internt är att kunna hantera fler kunder/förfrågningar parallellt och fortfarande lyckas hålla en hög servicenivå. Jämför man med telefon och mail så kan man ju faktiskt bara hjälpa en kund åt gången, med chatten hjälper vi upp till 5 st parallellt – vi sparar både tid och pengar.

– Det var jättelätt att komma igång med ImBox vilket gjorde att startsträckan blev kort och effektiv. När vi haft några frågor har vi fått snabba svar både via chatt och mail! Snabbt enkelt och smidigt!

 

Payson

Bransch: Betalningslösningar online
Målgrupp: B2B
Använder: ImBox Online

Varför digital närvaro med ImBox?

  • Fler nya kunder
  • Nöjdare befintliga kunder
  • Effektivare och snabbare kundrelationer