Lundin Fastighetsbyrå får fler leads

”Våra kunder är extremt tacksamma över snabb respons, trevligt bemötande och en smidig kontaktväg”

Tydliga utmaningar för chatt och formulär

Martina Thorén, kundvårdsansvarig, berättar att utmaningarna inför att ge digital närvaro låg i att se vilken typ av information som lockade på deras hemsida och samtidigt fler leads. Utmaningen låg också i att ha en lösning där besökarna såg värdet i  och visa intresse för chatt och formulär.

Vilken respons får ni?

– Ett stort värde som vi sett nu i efterhand har varit att kunderna varit extremt tacksamma över snabb respons, trevligt bemötande och en smidig kontaktväg. Om ingen skulle vara inloggad så har kunderna möjlighet att fylla i sitt telefonnummer så ringer vi tillbaka. Denna funktion har också använts flitigt av våra besökare.

 

Möjlighet att fånga upp besökare tidigt

Ett mål var också att hitta ett upplägg med chatt och formulär som kunde fånga upp besökare i ett tidigt skede och att kunna ge snabbast möjligast service ut mot besökarna och kunderna. Framförallt även ett personligt bemötande.

Vad är viktigt för att få lyckat resultat?

– Se till att alltid svara och säga ”hej” direkt när kund skriver. Noga läsa igenom det man skrivit innan man skickar iväg ut mot kund, så slipper det bli stavfel. Vi har inte använt våra förinmatade snabbsvar något utan vi tycker mer om att svara personligt.

lundinfastighetsbyra_imbox

Lundin Fastighetsbyrå

Bransch: Fastigheter
Målgrupp: B2C
Använder: ImBox Online, ImBox Forms

Varför digital närvaro med ImBox?

  • Snabb respons mot kund
  • Effektiv kontaktväg
  • Modernt verktyg