Hur ökar Nordic Wellness tillgängligheten för sina medlemmar?

Nordic Wellness är en av Sveriges största friskvårds-kedjor och med sina 226 gym och 270 000 medlemmar blir det många ärenden som kommer in. Se vilka fördelar Nordic Wellness har fått av att använda ImBox.

Bransch:
Gymträning

Målgrupp:
B2C

Vilka tjänster använder ni från ImBox idag?

Idag använder vi ImBox Online, ImBox Answers & ImBox Tickets.
ImBox Tickets hjälper oss med att smidigt administrera alla inkommande ärenden via mail. Vi kan enkelt följa upp ett och samma medlemsärende – vilket har underlättat mycket.

För att kunna erbjuda våra medlemmar snabba svar valde vi därför också chatt – ImBox Online. Där kan våra medlemmar ställa sina frågor och få svar direkt, utan att behöva vänta i någon telefonkö eller på ett mail.

Och för de medlemmar som vill hitta svaret själva när de är inne på vår hemsida, när vi inte kan ta emot chattar och telefonsamtal, har vi vår FAQ – ImBox Answers. Där kan våra medlemmar läsa sig till svaret och hitta mycket annan information.

 

Hur har tjänsterna bidragit?

Jag tycker att tjänsterna bara har bidragit positivt till vår verksamhet. Vi märker att inkommande samtal minskar när vi är aktiva i chatten. Vi ser också att många av våra medlemmar tar del av informationen via Answers i stället för telefon eller mail.

 

Hur ökar ni tillgängligheten för era medlemmar?

Vi vill erbjuda många kontaktmöjligheter. Fördelarna med att erbjuda digital närvaro är att vi kan ge snabb service, att vi är lättillgängliga för våra medlemmar och att det är lätthanterligt för oss.

Vill du veta hur ni kan stärka era kundrelationer?

Boka in en demo med oss 💬