Ökat antal förfrågningarna av deras tjänst Säkerhetsrådgivning

”Samarbetet med ImBox upplever vi som enkelt och personligt. Om vi behöver support eller diskutera förändringar återkopplar de snabbt och levererar lösningar.

Färre telefonsamtal med chatt

Susanne Andersson, kundservicechef på SSF Stöldskyddsföreningen berättar om syftet med användningen av ImBox Online och hur de ska uppnå önskad effekt.

–  Vi vill utöka tillgängligheten för våra kunder och intressenter med en enkel och snabb kommunikation. Önskad effekt var att få nöjdare kunder och till viss del minska inkommande telefonsamtal till förmån för fler på chatt.

Uppnått den effekten vi önskade

– Genom att vi ökat vår närvaro på webben med ImBox Online har vi fått mycket positiv respons av våra besökare som tycker vi håller en väldigt bra och snabb service. Det är ett gott tecken på att vi uppnåt den effekten vi önskade när vi valde att börja använda oss av tjänsten.

Tjänsten är enkel att använda för kunden, inget krångel med att vi vill att de lämnar sin e-postadress eller andra uppgifter först.

Fått fler förfrågningar

Vi har fått in fler förfrågningar på vår tjänst rådgivning via chatten.

Nöjdare kunder

Våra besökare upplever att tjänsten är enkel att använda, det ger oss nöjdare kunder.

 

Upptäckt nya kundbehov

Vi upptäcker nya behov hos våra besökare som vi inte upptäckt tidigare.

Utveckla bättre kundrelationer

Vi ser också en skillnad i användandet mellan företagsbesökare och privatpersoner. Företag som kontaktar oss har oftare faktafrågor kring våra normer och standarder till skillnad från privatpersoner som oftare har frågor som rör sitt abonnemang eller köp i webshopen.

Det ger oss större möjlighet att bemöta våra besökares behov och i förlängningen utveckla bättre kundrelationer.

Positiva överraskningar med chatt

Tjänsten har även medfört positiva effekter som vi inte hade räknat med, bland annat har vi fått in fler förfrågningar om vår tjänst rådgivning via chatten.

Vi kan med hjälp av tjänsten se att våra besökare har behov som vi inte hade upptäckt innan, vilket är väldigt givande för oss på kundservice!

SSF Stöldsskyddsförening

Bransch: Ideell verksamhet
Målgrupp: B2C, B2B
Använder: ImBox Online

VARFÖR DIGITAL NÄRVARO MED IMBOX?

  • Vi upplevs som moderna
  • Vi kan erbjuda snabb service som avlastar vår kundtjänst
  • Enkelt att använda för kunden utan krångel att lämna uppgifter om sig själv