Är du samma person som för sju år sedan? Inte vi heller!
Och därför behöver vi färga håret, byta stil och och tatuera oss. Du vet, sånt man gör när man behöver en förändring i livet. Den nya gadden kommer att symbolisera vårt löfte till dig “Customer Relations Made Easy” och vår nya ImBox-logga!
Se filmen om varumärkesarbetet för nya lila ImBox💜
Den orangea färgen i ImBox stod för: nyfiken, energisk startup med en grym chatt i produktportföljen. Men vi är ingen startup längre, och vi har inte bara chatt i portföljen – utan alla verktyg du behöver för att bli mästare i kundrelationer!
Och vilken färg är bättre än en magisk lila? Vi är så tacksamma för att tillsammans med dig som kund, vuxit med uppgiften om att möjliggöra personlig kontakt, i en digital värld!
Missförstå oss inte, orange är görsnyggt och kommer alltid vara en del av vår DNA. Men genom att svida om till den magisk, glittrande nya grafiska profilen – som står för mod, glädje och genuinitet, kan vi associeras med andra förmågor vi plockat på oss under åren. Vi vill att världen ska se oss på samma sätt som vi ser på oss själva. Som en helhetsleverantör av tjänster för kundkommunikation!
Vad vi vill att lila ImBox ska betyda för dig!👇
Genuint – i samarbetet med dig vill vi att du alltid ska våga fråga och utmana oss i hur våra tjänster kan tjäna dig bäst. Och alltid ha med dig att just dina idéer gör skillnad för oss.
Modigt – vi kommer alltid sträva efter att våga testa nya funktioner och finesser som inte än finns på marknaden. För att alltid erbjuda dig den senaste innovationen inom kundkommunikation som verkligen skapar ett värde för dig och din kund.
Glädje – du ska älska att vara i kontakt med oss! För vi älskar att vara i kontakt med dig och supporta dig där du behöver det. Du ska alltid känna att vi gör vårt yttersta för dig och hjälper till med stort som smått. Vi är vad vi gör, och för dig gör vi allt. För att det vi gör med dig, förändrar världen inom digital kommunikation.
ImBox grundare, Joakim och Marcus, arbetade tillsammans på en SEO-byrå som hjälper företag driva trafik till sin webbplats. En blöt natt på klubben Park Lane, i Göteborg, slog det ner som en blixt från klar himmel. Likt när klubben stänger och lysrören tänds, stod det lika klart för dem, som att det är dags att gå hem: att vi ska utveckla en chatt! Det kommer hjälpa företag att behålla den trafiken man med SEO konverterat till hemsidan.
Medan besökarna på nattklubben pitchade in sig för kvart-i-tre-raggen, pitchade Joakim in idén om chatt för Marcus. Marcus, som den tekniska trollkarlen han var och är, började genast sätta igång att utveckla tjänsten. Två veckor senare var den första versionen färdig och visionen var nu verklighet. De startade företaget ImBox, vars idé var att öka tillgängligheten digitalt, för såväl kunddialog och service, som ett säljverktyg.