ImBot hanterar ett stort antal frågor samtidigt

ImBot kan hjälpa många besökare samtidigt och agerar som en effektiv assistent till din kundservice. Med ett uppsatt flöde kan boten erbjuda produktförslag, vägledning och service i ett paket!

Är du mer nyfiken på hur vår chattbot ImBot kan hjälpa dig så berättar vi gärna mer.

 

Boka möte

Chattboten är en del av ditt team på kundservice

ImBot kan agera som en assistent till er kundservice och vid de tillfällen besökaren vill få hjälp av en person skickar ImBot besökaren vidare till exempelvis en chatt eller ett formulär.

En chattbot behöver varken tänka, äta lunch eller sova

En bot behöver inte tid för att söka efter ett svar vilket gör att besökaren omedelbart får hjälp med sin fråga. Dessutom är boten aktiv oavsett om klockan 12.15 eller 04.00 på dygnet.

Uppsatt flöde gör att besökaren får den efterfrågade hjälpen

Ett uppsatt flöde lotsar besökaren att svara på frågor där chatboten sedan presenterar svaren löpande. Flödet styrs utifrån de konverteringar du önskar uppnå.

Vill du inte lägga allt ansvar på chattboten?

  • Låt chattboten ta hand om de lättare frågorna och låt kundservicen fokusera på de lite svårare
  • Besökaren kan själv välja att bli kopplad till en kundtjänstmedarbetare
  • Om chattboten inte har ett svar på frågan kan den koppla vidare till en agent som är aktiv i chatten

Chattboten ger kundservicen mer tid till annat

Många av de återkommande frågorna passar utmärkt för en chattbot att besvara.

Chattboten behöver varken tänka eller tid för att skicka sitt svar. Denna tid kan istället kundservicen ge till de kunder som behöver en personlig hjälp och dialog.

Så vet du vilket värde din chattbot levererar

  • Se vilken del av ditt flöde som hjälpte besökaren
  • Se hur många som har interagerat med chattboten
  • Utvärdera hur dina besökare har använt chattboten

Vill du veta mer om hur ImBot kan hjälpa dig?

Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss übersnabbt!