ImBox tips till mäklarkontoren

Nycklar för att lyckas med ert digitala bemötande

Bemanna rätt 

✓  Se över inflödet av trafik till sajten. Jämför t.ex. med de tider och datum som ni lägger ut nya objekt till försäljning. Finns det korrelationer här?

  • Om trafiken ökar när nya objekt publiceras, tänk då också på att verkligen vara inloggad under dessa tider.
  • Detsamma gäller givetvis om ni kan se andra mönster i när potentiella leads spenderar tid på er sajt. Att finnas tillgänglig när kunden är där, är A och O och ger effekt. 

Trygga agenterna för maximerad nytta

Gör agenterna trygga och säkra i att använda och bemanna chatten. Här hjälper vi dig gärna!

  • Se vår utbildningsfilm som går igenom verktyget och alla funktioner steg för steg på ett enkelt och pedagogiskt sätt.

Förbered och anpassa specifika snabbsvar

Underlätta och snabba på svarstiden genom att preppa snabbsvar som är anpassade till vanliga och återkommande situationer.

Som hjälp på traven har vi några förslag:

  • Vad spännande att du är nyfiken på vad din bostad kan vara värd. Jag ber min kollega ringa dig under dagen för att boka in en tid när han/hon kommer ut till dig. Vad är ditt mobilnummer?
  • Vad kul att ni vill värdera er bostad! Vilket nummer kan jag nå dig på?
  • Självklart kan jag hjälpa dig att boka in er på visning! Hur ser det ut med er befintliga bostad, har ni en aktuell värdering på den?

Skicka ett avslutande snabbsvar

Informera alla som arbetar med chatten om vikten av att skicka ett avslutande snabbsvar i en konversation i stil med:

  • Finns det något mer jag kan hjälpa dig med här i chatten?” eller 
    “Jag stänger vår konversation nu, men du är välkommen att höra av dig till mig eller mina kollegor om du har någon mer fundering.”

Varför?

  •  Jo, genom att lägga in en tydlig avslutande frågeformulering kortas handläggningstiden per kund/besökare ner, vilket öppnar upp för att ni kan hjälpa fler inom samma tidsram. 
  • Frågeställningen ger samtidigt kunden en känsla av trygghet att ni finns där och bryr er om dem, vilket kan leda till ökat förtroende, snabbare beslut och kvalificering av ett lead.