Customer Onboarding Manager

Har du ett hjärta som klappar för service och gillar du digital kundkommunikation?

Kom och bli vår nya Customer Onboarding Manager på ImBox! 

ImBox är ett SaaS-bolag i framkant inom digital kundkommunikation med målet att förenkla och förädla kundrelationer för företag och offentliga verksamheter. Som pionjärer i branschen är vi stolta över att erbjuda en av marknadens mest effektiva kommunikationsplattformar, vilket gör oss till en naturlig partner för företag som vill stärka sin kunddialog och skapa verkligt värde – och vi gör det med passion, innovation och ett riktigt bra team.

Nu söker vi en Customer Onboarding Manager som vill joina vårt team –  Är det du?

Om rollen

Tänker du nu att kundvård är lika med en ständigt ringande telefon, inrutade dagar och rutinuppgifter? Tänk om. Tänk ImBox. Våra kunder behöver en ny bästis och våra säljare en klippa i stormen. En blivande kundhjälte & onboardare som, tillsammans med resten av teamet, svarar på våra kunders alla frågor och hjälper dem att maximera nyttan av våra produkter.

Rollen kommer att passa dig som gillar kontraster i arbetet, har en can do-attityd och som inte är rädd för att ta på dig detektivhatten ibland – allt för att hitta bästa lösningen för våra kunder. För här på ImBox är det alltid kunden som är i fokus. Alltid. Somliga kallar det kundvård. Andra kallar det service. Vi kallar det framgång!

Du gillar tanken på att vara vår kundhjälte & onboardare som:

  • Ansvarar för våra nya och existerande kunders onboarding av våra tjänster
  • Håller i utbildningar och guidar våra kunder till en ultimat uppsättning av våra tjänster
  • Har ett nära samarbete med våra säljare & dina närmsta kollegor i våra onboardingprocesser
  • Jobbar tätt ihop med vår IT-avdelning för att lösa kunders problem, utveckla våra tjänster och förvalta nya idéer från våra kunder

Vem är du?

  • Minst 2 års erfarenhet av kundsupport och/eller kundvård inom B2B
  • Har ett intresse för IT & digital kommunikation och gillar att bygga relationer
  • Gillar att uttrycka dig i skrift och har en pedagogisk ådra, vilket innebär att du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift
  • Ett hjärta som klappar för service och är redo att gå “the extra mile” för våra kunder


Du blir extra intressant för oss om du:

  • Arbetat med onboarding och har med dig värdefulla kunskaper inom området
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med ImBox tjänster
  • Har erfarenhet av att jobba inom SaaS-bolag

Praktisk info

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg. Vi kombinerar hemarbete och team-dagar på plats i centrala Göteborg.

Vi är mer intresserade av vem du är än exakt vad som står på ditt CV. Har du drivet, glöden och viljan att lyckas? Då vill vi höra från dig!


Frågor på det?

Har du frågor om tjänsten och ImBox som arbetsplats? Slå en pling eller skicka ett mejl till Olivia Stensson:
Mejl: olivia.stensson@imbox.se
Telefon: 079-3008890

Skicka in ditt CV till oss! 🥳

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Max filstorlek: 48 MB.