Customer Onboarding Manager

Har du ett hjärta som klappar för service?

🌟 Kom och bli vår nya Customer Onboarding Manager på ImBox! 🌟
ImBox är ett SaaS-bolag i framkant inom digital kommunikation, med målet att förenkla och förädla kundrelationer för företag och offentliga verksamheter. Som pionjärer i branschen är vi stolta över att erbjuda en av marknadens mest effektiva kommunikationsplattformar, vilket gör oss till en naturlig partner för företag som vill stärka sin kunddialog och skapa verkligt värde. Nu letar vi efter nästa tillskott till vårt CSM-team – vågar du ta steget och följa med på vår spännande resa?

 

Om rollen

Tänker du nu att kundvård är lika med en ständigt ringande telefon, inrutade dagar och rutinuppgifter? Tänk om. Tänk ImBox. Vi arbetar aktivt för att sätta en ny branschstandard inom kundkommunikation. Våra kunder behöver en ny bästis och våra säljare en klippa i stormen. En blivande kundhjälte & onboardare som, tillsammans med resten av teamet, svarar på våra kunders alla frågor och hjälper dem att maximera nyttan av våra produkter.

Rollen kommer att passa dig som gillar kontraster i arbetet, har en can do-attityd och som inte är rädd för att ta på dig detektivhatten ibland – allt för att hitta bästa lösningen för våra kunder. För här på ImBox är det kunden som är i fokus. Alltid. Somliga kallar det kundvård. Andra kallar det service. Vi kallar det framgång! 💫


Du gillar tanken på att vara vår kundhjälten som:

  • Ansvarar för nya och existerande kunders onboarding av våra tjänster
  • Håller i utbildningar och guidar våra kunder till en ultimat uppsättning av våra tjänster
  • Har ett nära samarbete med våra säljare & dina närmsta kollegor i våra onboardingprocesser
  • Jobbar tätt ihop med vår IT-avdelning för att lösa kunders problem, utveckla våra tjänster och ta tillvara på nya idéer från våra kunder


Du kan göra en high-five på detta:

  • Högskoleutbildning inom IT, kommunikation eller relevant utbildning och/eller tidigare jobbat med kund-onboarding
  • Minst 2 års erfarenhet av kundsupport och/eller kundvård inom B2B
  • Har ett intresse för IT och digital kommunikation och gillar att bygga relationer
  • Gillar att uttrycka dig i skrift och har en pedagogisk ådra, vilket innebär att du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift
  • Ett hjärta som klappar för service och är redo att gå “the extra mile” för våra kunder


Du blir extra intressant för oss om du:

  • Arbetat med onboarding och support och har med dig värdefulla kunskaper inom området
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med ImBox tjänster


Om du ger oss detta ger vi dig:

  • En spännande framtid – Vår tillväxtresa har bara börjat. Vi är verksamma i en framtidsbransch och vill gärna ha med dig på tåget.
  • En riktigt go arbetsplats – Vi sitter i fina lokaler i centrala Göteborg. Vi vill att du ska ha en grym miljö att jobba i.
  • Mycket skratt – Man jobbar bättre när man har roligt. Vi jobbar jättebra!
  • Frihet – Du har eget ansvar för att driva, prioritera och ta hand om dina ansvarsområden. Med eget ansvar följer frihet.

Information

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Lön: Japp, varje månad
Placering: Göteborg. Vi kombinerar hemarbete och team-dagar på plats på vårt fina kontor i centrala Göteborg.

Det är en bred och spännande roll med stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. Vi vill såklart kika på ditt CV, men det allra viktigaste för oss är att du har driv och ambition att ta dig an rollen helhjärtat. 

Frågor på det?

Har du frågor om tjänsten och ImBox som arbetsplats? Slå en pling eller skicka ett mejl till Olivia Stensson:
Mejl: olivia.stensson@imbox.se
Telefon: 079-3008890

Skicka in ditt CV till oss

Customer Onboarding Manager

  • Max filstorlek: 48 MB.