Technical Customer Success Agent

Är du tech-savvy och har ett hjärta som klappar för service? Sök tjänsten som Technical Customer Success Agent hos oss på ImBox! 🌟

 

arrow down

 

Om oss

På ImBox sker magiska saker – här är ingenting omöjligt! Vi är pionjärer med siktet inställt på att göra kundrelationer enklare och mer värdeskapande för företag. Möjligheterna är oändliga och vår resa har bara börjat. Med örat mot rälsen och ett tätt samarbete med våra kunder, utvecklar vi tjänster som revolutionerar kundkommunikation –  alla företag oavsett bransch.

Är du redo att kavla upp ärmarna för att tillsammans med oss ta ImBox till nya höjder och bli en del av ImBox-familjen, där vi tillsammans tar oss an utmaningar och ser det som en självklarhet att fira våra framgångar. Vi behöver nu förstärka Support-teamet och kanske är det just dig vi söker?

 

 

 

 

Om rollen

Tänker du nu att kundvård är lika med en ständigt ringande telefon, inrutade dagar och rutinuppgifter? Tänk om. Tänk ImBox. Vi arbetar aktivt för att sätta en ny branschstandard inom kundkommunikation och kundvård.

Våra kunder behöver en ny produktexpert och go-to person, som tillsammans med resten av kollegorna på Customer Success-avdelningen, hjälper dem att besvara frågor och maximera nyttan av våra tjänster. Vi letar efter dig som gillar att ta på dig detektivhatten för att leta upp och sätta fingret på våra kunders tekniska (och otekniska) problem. Och har skillsen att leverera lösningar på ett enkelt och tydligt sätt.

För här på ImBox är det alltid kunden som är i fokus. Alltid. Somliga kallar det kundvård. Andra kallar det service. Vi kallar det framgång!

Exempel på dina arbetsuppgifter 👇

  • Ser till att våra kunders arbetsdag är problemfri – främst genom mail och chatt
  • Felsöker och löser tekniska supportfrågor
  • Håller kunderna up-to-date kring nya funktioner och uppdateringar
  • Jobbar dagligen ihop med vår IT-avdelning för att lösa trassel, utveckla våra tjänster och ta tillvara på nya idéer
  • Backar upp kollegorna på Customer Success i onboarding-processer
  • Stöttar våra säljare i sina säljprocesser

Du kan göra en high-five på detta ✋

  • En lämplig teknisk utbildning och/eller motsvarande arbetserfarenhet
  • Minst 2 års erfarenhet av support och/eller kundvård inom B2B
  • God teknisk kompetens och passion för teknologi och IT
  • Gillar att uttrycka dig i skrift och har en pedagogisk ådra – vilket innebär att du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift
  • Har ett hjärta som klappar för service och alltid är redo att gå “the extra mile” för våra kunder

Vi blir lite extra lockade om du 🙌

  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med ImBox tjänster
  • Tidigare jobbat på SaaS-bolag och/eller med tekniska system

Det är en bred och spännande roll med stora möjligheter att anpassa rollen för rätt person. Vi vill såklart kika på ditt CV, men det allra viktigaste för oss är att du har driv och ambition att ta dig an rollen helhjärtat.

Om du ger oss detta, ger vi dig 🥳

En spännande framtidVår tillväxtresa har bara börjat. Vi är verksamma i en framtidsbransch och vill gärna ha med dig på tåget.

En trevlig arbetsplats – Vi sitter i fina lokaler i centrala Göteborg. Vi vill att du ska ha en grym miljö att jobba i.

Mycket skrattMan jobbar bättre när man har roligt. Vi jobbar jättebra.

Frihet – Du har eget ansvar för att driva, prioritera och ta hand om dina ansvarsområden. Med eget ansvar följer frihet.

Har du frågor eller är nyfiken på att veta mer om tjänsten och en eventuell framtid på ImBox? Kika gärna in på vår hemsida www.imbox.se eller kom in och skriv en rad till oss i chatten!

Informationℹ️ 

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg: Göteborg – Hybrid

Vi kombinerar hemarbete och team-dagar på plats på vårt fina kontor i centrala Göteborg. Kontoret är alltid öppet och det finns så gott som alltid kollegor på plats men fyra dagar i veckan jobbar du var du vill och en dag i veckan ses teamet på kontoret 🙂

Frågor om tjänsten?

Kul! Då är du välkommen att kontakta Marcus, HR-generalist.
Skriv ett mail till marcus.berggren@imbox.se eller slå en signal på 073- 536 39 25. 🤗  

Technical Customer Success Agent

Skicka in ditt CV till oss

Technical Customer Success Agent

  • Max filstorlek: 48 MB.
  • Max filstorlek: 48 MB.