ImBox smällkarameller 2017

Vår alldeles första årskrönika är som en enda euroforisk smällkaramell!

Låt oss summera och lyfta fram våra highlights för 2017!

Kick-starter konferensen i Kiruna

Lätt övertaggade, likt greyhounds i sina fållor innan start, tog vi våra ryggsäckar och nattåget till Kiruna för att under några dagar smida geniala planer för kommande ImBox-år. Kiruna levererade stort i form av livshotande kyla, norrsken, hundspann, ishotell och spa.

Skratt, pepp och ideér gjorde att vi 250 st (läs: miljoner), kaffekoppar och 10 000 post-it-lappar senare, kunde lämna fållorna i rätt riktning inför 2017.

Året kunde helt enkelt inte börjat bättre!

 

Nya stjärnor hittade hem

Vintergatans nebulosor höll länge inne på våra nya stjärnor Aydin, John, Hanna, Adam och Richard. Men till slut hittade de hem till sin nya familj här på ImBox och självklart ger vi er en närmare presentation här:

Adam

Minns ni spelet ping-pong? Adam tog det hela vägen till IRL och springer efter bollarna under helgens pingismatcher. På vardagarna springer han efter våra kunder och som en lagspelare peppar och sporrar han både kunder och medarbetare!

Aydin

När Aydin inte säljer till och hjälper våra kunder så läser han. Han har förmodligen ett helt eget bibliotek där hemma. Aydin är vår egen läslus och det tackar vi för, han drar nämligen upp snittet för ImBox bokläsning med 100%.

John

John-John är vår egna Avicii. Han har bäst koll på dagens musik och är den första att säga om något är "extra smutt" i våra högtalare. Men John lyssnar inte bara på musik, som säljare är han också riktig grym på att lyssna efter kundernas behov!

Hanna

Hanna är superpedagogisk och lugnet själv när hon hjälper våra kunder att bli riktigt grymma ImBox:are. Dessutom har Hanna i toadette förklädnad blivit riktigt grym på Wii U, utmana henne gärna!

Richard

Richard är vårt senaste tillskott och härstammar från Kalmar. På frågan om vad han gillar lite extra så är svaret "att koda". Så koda koda koda är precis vad Richard gillar. Tur att vi anställde honom som utvecklare och inte något annat!

[The chattiest client so far] gjorde entré

Vi hade alla sett hur IT-magikerna knappat och knappat på sina söndernötta tangentbord, fått split-vision mellan sina 5 skärmar och visst förstod vi att något sagolikt var på gång.

Vår nya klient ImBox 3.0 såg dagens ljus under september och att den skulle få namnet [The chattiest client so far] var det inget snack om – är du kund så vet du varför, är du inte det så kommer du att förstå! 😉

Vi blir 450 kvm stora

På avstånd såg det säkert ut som en popcorngryta  in action. I själva verket var det ögonblicket när vi fick reda på att vi funnit nya lokaler att kalla hemma. Inte ens ett barn som väntar på julafton skulle se förväntansfullt ut i jämförelse mot oss.

I november gick flyttlasset med 13 kontorsstolar, 13 bord, ett Wii U, en piltavla och en totallängd av 2 km sladdar till 450 kvm stora lokaler. Med chefen bakom lastbilsratten styrde vi mot Kaserntorget 5 – och som vi trivs!

Nytt mail
Till: support@foretaget.se
Ämne:
Skicka!
DINA ÄRENDEN
Status Ämne
Nytt
Väntar
Saknade skor Sep 01, 12:00
Väntar
Ordernummer 3765973 Sep 01, 12:00
Löst
Fråga om mitt köp Sep 01, 12:00
Väntar
Re: Ordernummer 5422554 Sep 01, 12:00
Väntar
Retur Sep 01, 12:00
Löst
Beställning av tröja Sep 01, 12:00
Löst
Re: Ordenummer 23221443 Sep 01, 12:00
ÄRENDE 860407
Från: stina@gmail.se, Inskickat: Sep 01, 12:00
Hej,
jag beställde ett par skor från er hemsida men har inte fått hem dem.
Har de skickats än?
Hej!
Tack för att du hör av dig till oss!
Jag tittar gärna på detta åt dig. Vilket ordernummer har din beställning?

Med vänlig hälsning,
Sebastian Fransén
Här kan du skapa ett snabbsvar av ett meddelande du skriver ofta.
#
Sebastian behandlar ärendet

Nästa anhalt med ImBox Tickets

Hösten bjöd på goda nyheter för alla er som vill komplettera fint ihopkrattade och organiserade lövhögar med liknande samlad ordning i era ärenden.

Med pompa och ståt lanserade vi ImBox Tickets, vårt nya ärendehanteringssystem. Vi vill kunna göra livet enklare för alla er hjältar där ute som arbetar med kundservice. Vår allra yttersta tro och förhoppning är att vi lyckats!

Finalen med ImBox One

Som en big bang rullade vi ut vår helhetslösning ImBox One. Spridda tjänster och inlogg är ett minne blott – för nu går allt så … flott(?). Nej, rim är inget vi ska leverera, tur att vi lägger mer fokus på att med våra tjänster briljera…

Vi kan konstatera att de ryggsäckar som följde med till Kiruna har behövts ersättas av modellen större för att få plats med allt nytt, familjen har vuxit och vi har fått fler härliga kunder att arbeta med.

Tack säger vi till alla kunder och samarbetspartners som följt oss och hurra för ett helt magiskt år!