Nyttjanderätt till ImBox Molnbaserade tjänst
1.2. Kunden är verksam inom [ ] och önskar få tillgång till ImBox tjänst enligt punkten.
1.3. Parterna har kommit överens om att ImBox ska upplåta nyttjanderätt till ImBox tjänst i enlighet med villkoren i detta avtal.
2.2. Kunden får tillgång till Tjänsten från och med överenskommet datum enligt punkten 4.1.
5.2. Vidare indexeras ordinarie priset vid ingången av varje ny avtalsperiod enligt SCB AKI näringsgren J preliminär. Förändringen i index räknas från föregående periods startmånad till nuvarande period.
6.2. Ersättning för Tjänsten utgår med [ ] SEK per år.
6.3. Ersättning för support, förändringar/justeringar och konsultation av Tjänsten utgår med [ ] SEK per år.
6.4. Ersättning för uppdateringar av Tjänsten under avtalstiden utgår med [ ] SEK per år.
6.5. På samtliga priser utgår mervärdesskatt med 25 procent.
6.6. Om Kunden är i dröjsmål med betalningen har ImBox rätt till dröjsmålsränta på det förfallna beloppet från förfallodagen med den räntesats som gäller i enlighet med räntelagen (1975:635).
8.2. All information (data) som Kunden och dess användare tillför och/eller skapar vid användning av Tjänsten tillhör Kunden.
10.2. Ovanstående gäller inte för sådan information soma) vid tidpunkten för utlämnandet är eller senare blir tillgänglig för allmänheten på annat sätt än genom överträdelse mot detta avtal; ellerb) redan var tillgänglig för mottagande part eller som denne på egen hand har utvecklat innan ingåendet av detta avtal och som inte, direkt eller indirekt, har erhållits genom överträdelse mot detta avtal.
10.3. Denna sekretessförbindelse förhindrar inte part från att lämna sådan information som part har skyldighet att lämna ut enligt lag, dom eller myndighets beslut. Om part skulle ha eller åläggas skyldighet att lämna sådan information, åtar sig parterna att omedelbart underrätta den andra parten för att ge denne möjlighet att vidta skyddsåtgärder. Parterna ska göra sitt bästa för att tillse att information som lämnas i enlighet med denna punkt, så långt möjligt, behandlas konfidentiellt av mottagaren av informationen.
11.2. För det fall Tjänsten, på grund av fel som ensidigt orsakats av ImBox, inte kan användas på ett tillfredsställande sätt under minst fem sammanhängande helgfria vardagar, har Kunden rätt att få Avtalsperioden förlängd i motsvarande mån utan extra kostnad.
11.3. Kunden ska reklamera fel till ImBox utan oskäligt uppehåll, dock senast inom tio dagar från att felet visade sig eller från det att Kunden borde ha upptäckt felet. Reklamationen ska innehålla en utförlig beskrivning av felet. Kunden förlorar rätten att göra felet gällande om Kunden reklamerar för sent.
12.2. ImBox äger rätt att med omedelbar verkan neka Kunden tillgång av Tjänsten för det fall Tjänsten missbrukas i enlighet med detta avtal. Vid nekad tillgång till Tjänsten sker ingen återbetalning för den tid Kunden inte har tillgång,
12.3. ImBox har vidare rätt att utan föregående meddelande neka Kundens tillgång till Tjänsten vid utebliven betalning av förfallen faktura.
a) part väsentligt misskött uppdraget eller i väsentligt hänseende brutit mot detta avtal och inte, senast inom 30 dagar, efter skriftlig anmodan vidtagit rättelse,
b) part ställer in betalningar, påbörjar förhandling om uppgörelse med borgenärer, blir föremål för ansökan om konkurs, ger in ansökan om företagsrekonstruktion eller ackord eller dylikt, träder i likvidation eller en förvaltare utses beträffande all eller delar av partens tillgångar.
16.2. ImBox har inget ansvar för Kundens produktionsbortfall, utebliven vinst eller annan direkt eller indirekt förlust med anledning av felaktigheter eller brister i Tjänsten eller vid Tjänstens användning. ImBox totala skadeståndsansvar är begränsat till det belopp som Kunden betalat ImBox för den Avtalsperiod då skadan uppkom.
17.2 Detta avtal ersätter alla eventuella tidigare skriftliga eller muntliga garantier, åtaganden, utfästelser och/eller överenskommelser mellan parterna.
17.3. Tvist med anledning av detta avtal ska slutligt avgöras genom skiljedomsförfarande administrerat av Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstitut (SCC). Skiljeförfarandets säte ska vara Göteborg.
17.4. Svensk lag ska tillämpas på detta avtal och språket för förfarandet ska vara svenska.Detta avtal med tillhörande bilagor har upprättats i två likalydande exemplar, varav parterna har tagit var sitt.