ImBox Chat

Chat with visitors and provide fast, personalised service.

Lower the bar for contact and make your digital experience more personal. With ImBox Chat, you can meet your visitors directly on the site, facilitate business and strengthen loyalty to your brand.

Chattfunktion för kundservice

 

Want to know more? 

Samtycke*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

What can a customer chat do for you?

Help more people at the same time!

How many people at a time can you help by phone? By chat you can help several people at once and with the AI assistant – even more!

Increase conversion!

Chat directly with your website visitors and enhance the feeling of a personalised service. Make it easy to connect, increase chances of purchase and shorten the sales process with a customer chat.

Offer more contact channels!

With a chat function, you can catch those customers who may not want to call or have time to write an email. But who are still interested in contact.

How does a chat function work on the website?

The chat is placed in a dynamic widget that follows your visitor around the website. It can be triggered to appear after a certain amount of time – but can also easily be closed down by the the visitor when they want to. The chat function is only visible to your visitors when your staff are online in the chat.

You can also choose to have the chat triggered on selected pages, and customise the greeting phrase and the image of the customer service agent for each page.

We work together with you to personalise the chat function to achieve the desired effect. Of course, the chat is also customised according to your graphic profile.

With the AI assistant in the chat, you can get quick response suggestions for you to evaluate and approve before being sent. For an even faster and more efficient service!

Get a demo

Få en demo

Hälsningsfras i chatt mot kommuner

 

“We can see a significantly higher conversion rate for the segments on our website that use ImBox. This is proof that ImBox helps us to be more available for counselling, but also that it supports our business. We can definitely see a clear impact on our sales, thanks to this platform.”


David Lindh, Digital strategist at Berghs School of Communication

 

Who should have a chat function on their website?

Do you have a staffed reception to help your visitors with their enquiries? Do you have salespeople in your shop to help customers? Whether you work in a municipal organisation, conference centre or with e-commerce, you always communicate with people.

By chatting with your visitors online, you lower the threshold for them to contact you. You streamline incoming cases, enhance the digital buying journey and enable additional sales. With the AI assistant, you can help many people in much less time!

Read more about the results our customers have achieved with our chat function!

Read our cases

Läs våra case

Get to know your visitors in the chat statistics.

Varför vill du ha korta svarstider i en chatt? Varför vill du veta vilken undersida chatten startar på? Och hur kan du öka snittordervärdet i chatten?

Svaren finns i ImBox Analytics. Genom att ha full överblick på dina resultat i realtid, kan du med datan från statistikverktyget öka chansen att en kund konverterar i chatten.

Du lär känna din kund och kan proaktivt arbeta för att skapa en friktionsfri kundresa.

What response time do you have in the chat? Which subpage did the chat start on? Did you increase the average order value in the chat over time?

All the answers can be found in ImBox Analytics. By having a complete overview of your activities in real time, you can use the data from the statistics tool to increase the chance of a customer converting in the chat.

You get to know your customer and can proactively work to create a frictionless customer journey.

Read more about ImBox Analytics

Läs mer om ImBox Analytics

Chattverktyg med statistik

Vad ingår i ImBox Chatt?

ImBox Ikon

En personlig skräddare!

En skräddarsydd chattfunktion gör stor skillnad för dig, oavsett vilket mål du önskar nå. Din grafiska profil och din kvalité – för dina besökare.

ImBox Ikon

Support på speed-dial!

Du får alltid snabba svar från våra kundservicespecialister! Med support på svenska och kunnig personal finns vi här för dig.

ImBox Ikon

Träning av världsmästare!

Vi har tränat sen 2013 på att vara bäst på det vi säljer. Du får utbildning och råd baserat på hutlöst många kundcase med best practices i kundrelationer.

ImBox Ikon

Internchatt

Med internchatten kontaktar du enkelt kollegor från olika avdelningar. Hjälp varann med kundfrågor och styr upp 11-kaffet i samma kanal!

Vad kostar ImBox Chatt?

Ingen kund är den andra lik, därför vill vi ge dig ett pris som passar just ditt behov och dina förutsättningar. I en personlig demo lär vi känna varandra och tar reda på hur vi bäst kan hjälpa dig!

Hur går uppstarten av chatten till?

I ett uppstartsmöte kommer du tillsammans med oss gå igenom dina behov och önskemål. Därefter kan du luta dig tillbaka medan vi bygger och designar din kundchatt efter dina önskemål. När chatten är leveransklar kommer du och dina kollegor få en grundlig utbildning i verktyget av våra kundserviceexperter, där ni också får möjligheten att ställa alla era frågor till oss. Självklart spelas utbildningen in och från den dagen finns vi alltid tillgängliga för dig!

Hur snabbt kan jag komma igång med chatten på min hemsida?

Din chatt är klar att gå live redan två veckor efter uppstartsmötet! Förutsatt att vi fått in alla dina uppgifter kring regler och grafiska utformning.

På vilka plattformar kan du installera ImBox Chatt?

Du kan installera chattfunktionen på alla plattformar! Oavsett om du använder WordPress, Magento, Episerver, Jetshop eller någon annan plattform – så är implementeringen precis lika enkel.

Vad är ImBox One och ingår chatten i tjänsten?

Om du bara vill komma ihåg ett lösenord och endast logga in i ett system varje morgon, så är ImBox One något för dig. Du samlar chatten, FAQ:n, kundärendehanteringen, formulären och telefonin i ett och samma verktyg.

Stödjer ImBox Chatt WCAG?

Vi arbetar aktivt för att minska digitalt utanförskap och anpassar därför våra tjänster efter WCAG:s krav och tekniska funktioner. Om du använder våra tjänster hjälper du också till att öka tillgängligheten online för de som saknar teknisk kunskap eller har funktionshinder.

Läs mer om WCAG!

Är chatten GDPR-anpassat?

Självklart är alla våra tjänster GDPR-anpassade, inklusive våra AI-funktioner. Vill du veta mer om hur vi ser till att följa GDPR-direktiven är du välkommen att kontakta oss för mer information.

Läs mer om GDPR!

1 Vad kostar det?
2 Onboarding!
3 Komma igång!
4 Kompatibel plattform
5 Verktyget ImBox!
6 WCAG
7 GDPR