Analysverktyget som ger dig unik statistik. 

Håll koll på viktiga KPI:er för din kundservice och få dagsfärsk statistik på allt som händer i dina kundservicekanaler: ImBox Analytics ingår alltid i ImBox chatt, mejlhantering, FAQ och formulär och ger dig förutsättningen att arbeta proaktivt för att kunna erbjuda kundservice i världsklass!  

 

Få en demo om ImBox Analytics

 

 

ImBox Chatt

Varför ska du ha ett statistikverktyg för din chattfunktion?

Det ska vara enkelt att följa upp resultaten av din servicenivå i chatten och ge dig en full överblick över hur din live chat levererar. I statistikverktyget hittar du alltifrån svarstider för chatten, inkälla för besökaren, sidor på sajten som genererar chattar och vilket ämne respektive chatt har.

Genom att sätta etiketter på dina chattar kan du i analysverktyget få upp diagam där färsk data fördelar vilka ämnen chattarna handlar om. Efter varje avslutad chatt du har kan du sätta en etikett med ämnet som chatten handlade om. T. ex. reklamation.

Antal chattar idag

Se hur många chattar ni tar emot och eventuellt missar. Sortera under ett angivet tidsintervall.

Antal chattar per timme

Se hur chattarna distribueras över angiven tidsperiod och bemanna efter förfrågan!

SLA – servicenivåavtal

Se hur din kundservice levererat under angiven tidsperiod & om överenskommen SLA är uppnådd.

Sortera chattar efter ämnen

Med etiketter kan du sortera vad era chattar handlar om. I avsnittet ”Ämnen på chattar” presenteras fördelningen av chattar tydligt mellan olika ämnen.

Vilken sida chattar startar på

Se var på webbplatsen din besökare har befunnit sig när de startat en chatt och få värdefulla insikter om din webbplats.

Genomsnittlig svarstid

Se agenternas genomsnittliga svarstid, från det att besökaren startar en chatt tills dess den får svar av en chattagent.

Säljspårning med E-commerce Tracker

Använd chatten som en kanal för direktförsäljning och mät effekterna. Se exakt vad varje chatt genererar i försäljning och vem som är säljstjärnan i chatten!

Funktionen “säljspårning” är framtaget tillsammans med Skincity och anpassat till dig som har en webbshop. Här kan du också mäta vad chatten genererar i merförsäljning och lära dig hur du kan påverka snittordervärdet.

  • Försäljningsvärde per chatt
  • Antal produkter per köp
  • Konverteringsfrekvens i chatten

Mät på kronan vad varje chatt genererar & hur det påverkar snittordervärdet

Det är enkelt att installera e-commerce-scriptet på din “tacksida” där kunden genomgått ett köp, och lika enkelt är det att sedan se vad just dina chattar genererar i kronor och ören. Använd datan som mätpunk och för att motivera dina anställda att faktiskt använda chatten till att sälja! Tänk dig att kunna veta var och vems chattar som genererar vad, så du kan fokusera på att coacha dina anställda och premiera dem för deras resultat. Dessutom kan verktyget mäta och påvisa hur chatten faktiskt genererar både merförsäljning och ökat ordervärde, därav kan du med säkerhet se din ROI!

Öka ditt snittordervärde med minst 17% per kund!

En stor e-handelsaktör som säljer kontorsmöbler till företag, började använda sig av chatten och med hjälp av mätverktyget e-commerce tracker, mätte de upp att konverteringarna fördubblats – från 12,5% till 25%.
Genom att använda chatten som säljkanal kunde de mersälja och agera rådgivare till personer som besökt deras webbplats av en anledning – att det eventuellt tänker handla! Gemensamt för de kunder som använder chatten som en säljkanal är att chattande kunder har bevisligen högre snittordervärde än icke-chattande kunder.

ImBox FAQ

Statistikverktyget för FAQ:n som vässar både hemsidan & servicen

Ta reda på vilka frågor dina besökare har och hjälp till att fylla på innehåll på hemsidan som besökaren vill åt. Med en FAQ på hemsidan erbjuder du inte bara din besökare hjälp till självhjälp, du kan tydlig se vilka frågor dina besökare söker efter i FAQ:n.

Skillnaden mellan en ”Vanliga frågor”-sida och en dynamiskt FAQ, är att FAQ:n registrerar alla sökningar dina kunder gör. Även de manuella sökningarna i sökfältet. Vilket gör att du kan upptäcka om kunder använder andra ord eller benämningar för frågor som du informerat om, fast med andra synonymer. I statistikverktyget hittar du bland annat antalet visningar av ett visst svar, feedback på kvaliteten av svaret och toppsökningar plus massa annat.

Populära sökningar

I ”Populära sökningar” ser du vilka ord och fraser som dina besökare oftast söker på och vilken artikel de valt att läsa.

Mest visade artiklarna

Här ser du antalet gånger som besökare läst artiklar och vilka som är mest populära. Du ser även vilken kategori de tillhör.

Populärast artikel per sida

Se vilka av dina artiklar som visas flest gånger på varje enskild sida på webbplatsen.

Sökningar utan träff

Se vilka sökningar besökaren gör i FAQ:n som inte ger en träff med en relevant artikel.

Betyg på svar

Ge besökaren möjlighet att snabbt kunna klicka i om de är nöjda med svaret artikeln gav.

Feedback på artiklar

I statistiken kan du ta del av de kommentarer som dina besökare gett en specifik artikel.

ImBox Mejlhantering

Ärendehanteringsystem med statistik hjälper dig bli mer effektiv

Effektivisera och mät din kundtjänst med ett smart statistikverktyg. Följ upp svarstider, se i realtid hur många inkommande och utgående mail som skickas dagligen och säkerställa snabb återkoppling. Med unik statistik för ärendehantering kan du inte bara snabbt se hur du kan effektivisera din kundservice, du kan också sätta upp KPI:er för kundtjänst som går att jämföra.

Flera kundersviceadvelningar arbetar idag med SLA som mätpunkt. SLA står för Service Level Agreement, vilket vanligtvis kallas för ett ”servicenivåavtal” eller SLA och är ledstjärnan för många kundserviceorganisationer.

Daglig aktivitet

Se alla medarbetares utgående, inkommande & skapade ärenden för dagen.

Antalet skickade mejl per ärende

I översiktsvyn kan du se hur många email som krävs för att lösa ett ärende.

Ärenden sorterade enligt ämnen

Få en tydlig bild över vad era ärenden handlar om, t.ex. fakturor eller kundsupport.

Genomsnittlig svarstid på ärenden

Visar er genomsnittliga svarstid för inkomna ärenden.

Ärendets hanteringstid

Visar genomsnittliga tiden för ett inkommande ärende att avslutas och stängas.

Väntetid för återkoppling 

Visar antalet inkomna ärenden som har behandlats inom din uppsatta SLA-tid.

ImBox Formulär

Webbformulär med dagsfärsk statistik

Smarta webbformulär med inbyggt statistikverktyg hjälper dig att hitta förbättringar du kan göra för att effektivisera din kundtjänst. I statistiken kan du enkelt se vad din kunds ärende gällde och förbättra kundserviceupplevelsen rejält. Genom att noga studera statistiken kan du hitta förbättringspotential som både ger dig nöjdare kunder och mer effektiva serviceflöden.

Webbformulären är dynamiska och kan utformas som du själva önskar. För att alltid samla in rätt information så att du ska kunna ge rätt service, direkt.

Totalt antal inskickade webbformulär

Se antalet formulär som skickas in av din besökare på hemsidan och sortera efter dagar.

Inskickade ärendeformulär per timme

Lär känna din målgrupp bättre och ta reda på vilka tider på dygnet flest formulär kommer in.

Sortera formulär efter ämne

Se tydligt vilka ämnen din kunder kontaktar dig gällande via webbformuläret.

 

Vill du veta mer om ImBox Analytics?

Boka en demo så berättar vi mer! 

Samtycke*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.