Vårt löfte

Customer relations made easy

Vill du att en digital kontakt med dig ska vara lika varm som en fysisk? Våra kundkommunikationslösningar är framtagna för att göra det enkelt för dig att ge service i världsklass.

 

arrow down

Genuint

Du ska alltid få ut det absolut mesta av våra produkter, utifrån dina mål. Dina mål är våra mål. I vårt samarbete med dig vill vi att du alltid ska våga fråga och utmana oss i hur våra tjänster kan tjäna dig bäst. För det dina idéer som utvecklar oss.

Modigt

Vi kommer alltid sträva efter att våga testa nya funktioner och finesser som inte finns än på marknaden. För att alltid erbjuda dig den senaste innovationen inom kundkommunikation som skapar värde för dig och din kund.

Helhjärtat

Du ska älska att vara i kontakt med oss. För vi älskar att vara i kontakt med dig. Du ska alltid veta att vi gör vårt yttersta för dig och hjälper till med stort som smått. För att det vi gör tillsammans, förändrar världen inom digital kommunikation.

Varför just ImBox?

Det ska vara enkelt. 

Att ge din kund service i världsklass och att ha med ImBox å göra.

Helhetsleverantör. Det enda verktyget du behöver. Du kan samla alla dina kundservicekanaler i ett och samma verktyg. Det blir inte enklare, bättre eller smidigare än att du bara behöver logga in i ett enda system för att hantera alla dina kunddialoger.

Enkelheten. Ingen använder tjänster som är krångliga. Därför är våra tjänster både enkla och användarvänliga, för såväl dig som din kund! ImBox kan vara världens enklaste it-system. Det tar inte veckor att komma igång, det tar timmar!

Svensk Support. Ett it-system kan vara komplicerad nog – och det ska aldrig kännas som en tröskel att be om hjälp. Med svensktalande support, svensk onboarding och coachning av erfarna kundvårdsspecialister under hela vårt samarbete, finns vi alltid här för dig.

 

Vad gör oss unika?

Du är vår produktutvecklare och vi din producent

InHouse
Alla de tjänster vi erbjuder dig idag är utvecklade tillsammans med våra kunder under flera år.
Allt skapas inhouse av våra utvecklare och med dig som kravställare för hur tjänsterna kan hjälpa dig och dina behov. Våra säljare, support och utvecklare arbetar snabbfotat och med tät dialog tillsammans med dig som kund, för att skapa tjänster som hjälper dig att överträffa din kunds förväntningar på service.

Samla allt hos ImBox

Ett verktyg, ett inlogg, en leverantör – för alla tjänster!

Samla alla dina kundservicekanaler hos en leverantör effektivisera din kundservice. Med chatt, FAQ, ärendehanteringssystem, formulär, Help Center och telefoni, kan du med enkla medel ge riktigt bra service. Vill du chatta med dina besökare på hemsidan, svara på meddelanden från Facebook Messenger, skicka mail eller ringa ut och ta emot telefonsamtal – så kan du göra allt det via ImBox. Och om du hjälp med något, behöver du bara kontakta en support.

Läs mer 

Resväskor använder ImBox

Mattias Strömberg, VD Resväskor.se: “Det är fantastiskt att uppleva en leverantör som är så generös och enkel att arbeta med som ImBox. Bara implementationen av tjänsterna var så enkel, och att komma igång med verktyget var ännu enklare.

Läs caset här

Vår historia 📍

Idén kvart-i-tre på nattklubben blev starten för ImBox! ImBox grundare, Joakim och Marcus, arbetade tillsammans på en SEO-byrå som hjälpte företag att driva trafik till sin webbplats. En blöt natt på klubben Park Lane, i Göteborg, slog det ner som en blixt från klar himmel: “Vi ska utveckla en chatt – det kommer hjälpa företag att behålla den trafiken de med SEO driver in till hemsidan!”. Efter två veckors intensivt kodknackande hade Marcus utvecklat den första versionen av chatten. Visionen var nu verklighet. Och företaget skulle heta ImBox, med huvudkontor i Marcus lägenhet.

Den första tjänsten ImBox sålde var alltså ImBox Chatt och den första kunden var Borås Elnät. Vad de inte visste då, var hur många fler tjänster och kunder som skulle komma till!

Vår första anställda 
1 april (det var inget aprilskämt!) 2014 anställdes den första medarbetaren som tillsammans med Joakim fokuserade på försäljning. Dessutom gick flyttlasset från Marcus lägenhet till det första kontoret på World Trade Center. Affärerna rullade på bra och redan samma år kunde ytterligare tre nya säljare anställas. Ju fler medarbetare, desto större yta behövdes – och kort därpå var det dags att packa flyttlådorna till det så kallade Subway-kontoret 🥪

Vår andra tjänst föddes, ImBox FAQ!

ImBox FAQ, föddes 2015. Efterlängtad och med buller och bång, lanserades ImBox FAQ. Varför just FAQ utvecklades handlade om en önskan som ImBox haft från början; att skapa rätt förutsättningar för sina kunder att ge riktigt bra service till sina kunder. Produktutvecklingens stora mål var att skapa en kraftfull och pedagogisk FAQ som besökaren på hemsidan enkelt hittade i en widget – och som snabbt kunde ge svar på deras frågor. Oavsett tid på dygnet.

Resultatet och effekten av ImBox FAQ blev lägre bounce rate, nöjdare kunder och minskade återkommande frågor till kundservice.

ImBox Ärendehantering lanserades & nya tillskott i familjen

ImBox Ärendehantering utvecklades – som en självklar pusselbit i kundservicepaletten som ImBox ville kunna erbjuda sina kunder. Marknaden behövde ett ärendehanteringssystem utöver det vanliga. Där du som arbetar med kundärenden, enkelt kunde se vilka mail och ärenden som du behöver prioritera. Som tillåter att flera personer hanterar samma ärende, utan att det blir rörigt. Och med snabbsvar som ökar effektiviteten. Och mycket mer!

En marknadsavdelning tillkom, vi blev fler på IT och en UX-utvecklare lyfte våra tjänster visuellt. Totalt var vi nu 9 personer på bolaget och vi fortsatte att växa tillsammans med våra kunder.

Ny flytt, Customer Success Manager och ImBox Help Center!

Vi fortsatte växa så det knakade 🚀, så pass mycket att vi behövde flytta igen. Som flyttfirmas bästa kund, packade vi ihop kontoret och flyttade till Kaserntorget. Där vi än idag huserar! (flyttfirman uppvaktar oss fortfarande)
Med det nya kontoret kom också ytterligare en avdelning till – CSM. Customer Success Managers; som vars huvudsakliga syfte är att stötta våra kunder under samarbetet. Och bidra med såväl teknisk support, som best practise i kundservice.

Nytt tillskott i produktportföljen också! – ImBox Help Center! Ett självklart komplement för kunders kunskapsbank och som helpdesk för interna frågor och svar. Som grädden på moset seo-indexeras all text i ImBox Help Center, och det är mumma för sökmotorerna.

Di Gasell & Superföretag

Vilket år! Nya ImBox-klienten lanserades med ett riktigt fräscht facelift, vi dubblade antalet anställda från 10 till 20 och vi blev utnämnda till både Gasell- och Superföretag på Di Gasellgalan!

Ett otroligt häftigt kvitto på att vi tillsammans gör ett värdefullt arbete och utvecklar tjänster som är efterfrågade på marknaden.

ImBox Telefoni och Årets Företagare Göteborg

Nytt år och ny tjänst, i ren ImBox-anda. ImBox Telefoni, för hur enkelt kan det bli? Vi kunde nu erbjuda våra kunder alla kommunikationskanaler de behöver för att ha en dialog med sin kund. Och med allt samlat i ImBox-klienten.

Vi tycker att du bara ska behöva ha en leverantör av alla kundkommunikationskanaler och bara behöva ha ett inlogg för att prata med alla dina kunder. Vi bröt ny mark i bilbranschen och hos kommunala bostadsbolag.
Återigen fick vi titeln av Di Gasell som Gasellföretag och Superföretag – dessutom knep vi en topp 3 placering på “Årets Företagare Göteborg”!

Pandemi, starka samarbeten & 7 nya anställda!

Ett år historisk år – av flera olika anledningar! I mars, 2020, slog pandemin till på riktigt i Sverige. Efter en konferensresa på Stenungsbaden sa vi alla på återseende till varandra, på obestämd tid. Året då hela världen tvingades arbeta på distans, blev ImBox viktigaste år. För det var nu våra tjänster på riktigt kunde visa vad de gick för!

Butiker och kontor stod tomma, för affärerna gjordes online istället. Det resulterade i ett ökat behov hos företagen att finnas tillgängliga där kunder nu fanns. ImBox växte med sju nya anställda och välkomnade rekordmånga nya samarbeten. För tredje året i rad blev ImBox dessutom Gasell- och Superföretag. 

2021

Vi vill fortsätta göra den digitala världen lite mer varm och personlig. ImBox mål är fortfarande att öka verksamhetens tillgänglighet online, och att bidra till att sätta en global branschstandard för värdeskapande kundkommunikationstjänster.

1 2013
2 2014
3 2015
4 2016
5 2017
6 2018
7 2019
8 2020
9 Loading..

Jobba hos oss

Är du intresserad av att jobba hos oss?
Spana in våra lediga tjänster eller skicka in en spontanansökan.

 Läs mer här  ▸