Kundserviceverktyget för offentlig verksamhet som förlänger öppettiderna till dygnet runt, är busenkelt att arbeta i och som gör dig mer tillgänglig än någonsin. Det enkla, men smarta kundtjänstverktyget är WCAG-anpassat och erbjuder digital offentlig service till alla.
Vill du kunna hjälpa fler personer, gärna anonymt och på deras språk? Vill du också kunna hjälpa dina besökare att hitta svar – men samtidigt vill spara tid och resurser?
Arbeta i världens kanske enklaste it-system och ha Sveriges trevligaste support till ditt förfogande. Kundserviceverktyget som är utvecklat tillsammans med den offentliga sektorn sänker tröskeln för medborgardialog, erbjuder hjälp till flera personer samtidigt och ger dina digitala besökare riktigt bra service, dygnet runt.
Läs om hur Skövde kommun ökade sin närvaro hos sina medborgare och sänkte tröskeln för kontakt.
Hjälp upp till fem personer samtidigt, på flera olika språk! Chatten är tillgänglig i en smart widget med din grafiska profil, på de sidor du väljer att den ska synas. Och syns bara om det finns någon som besökaren kan chatta med.
Logiskt, pedagogiskt och sökbart. Genom att erbjuda din målgrupp ett pedagogiskt och logiskt kunskapscenter, med tydliga kategorier och med ett kraftfullt sökfält, hjälper du dina besökare att själva hitta svaret på deras frågor.
Skicka inte flera e-mail till samma person för att lösa ett och samma ärende. Genom att anpassa kontaktformuläret efter vad din medborgare eller kund vill kontakta dig om, gör du det enkelt för personen att skicka med all information som du behöver ha för att ge svar direkt.
Gillar du när det är enkelt?
Enkelt att köpa in, oavsett vem du är
Avropa & upphandla samarbeten enkelt med direktupphandling eller via ramavtal. Okomplicerade samarbeten för offentlig verksamhet.
Enkelt att implementera
Det tar två veckor att komma igång och vi sköter allt. Det enda du behöver göra är att ställa alla dina frågor och räcka upp handen på utbildningen!
Enkelt att använda
Kundserviceverktyget från ImBox kan vara världens enklaste it-system. Har du använt Messenger har du redan arbetstränat!
Enkelt att få hjälp
I vår svensktalande support, med göteborgsk dialekt, finns vi alltid här för dig. Ring oss, chatta eller maila – du är vår prioritet!
Automatisk sortering och prioritering av inkommande kundärenden! Återkoppla alltid i tid, få en tydlig översikt på vilket ärende som du måste prioritera och ha tillgång till ärendehistorik i realtid. Med träning från experter i kundservice utbildas du kontinuerligt i hur du får ut det bästa av ditt ärendehanteringssystem.
Molnbaserad växeltelefoni som du hanterar på samma ställe som alla dina andra kontaktkanaler. Lär känna din medborgare och målgrupp med värdefull statistik i realtid. Gör dig tillgänglig din målgrupp, på deras villkor.
Varför vill du ha statistik på din kundservice?
Använd statistik för att planera dina resurser efter när din kundgrupp eller medborgare vill ha kontakt med dig. Utläs i statistikverktyget vilka frågor dina besökare vill ha svar på och skapa nya artiklar som besvarar frågorna.
I statistiken kan du utläsa det mesta om hur dina besökare beter sig i de olika kanalerna, när på dygnet de behöver kontakt med dig – men framförallt: vilken nivå din service håller.
Du behöver bara en leverantör. Ett verktyg. Ett inlogg. För att kommunicera med alla dina medborgare eller med din målgrupp. När du erbjuder många kontaktkanaler för din målgrupp är det lätt att det blir rörigt mellan de olika kanalerna och systemen. Samarbeta med en leverantör som kan samla chatt, e-mail, Facebook Messenger, telefoni och FAQ i ett och samma system – det gör service lite enklare!
Unika funktioner som är speciellt utvecklade för offentlig sektor och utvecklade tillsammans med några av Sveriges mest digitaliserade verksamheter.
Tänk om du kunde läsa en besökares tankar? Vad lätt det hade varit att ge riktigt bra service! Förhandsvisa chatt är en funktion som gör det möjligt för dig att på förhand se vad personen du chattar med skriver innan den klickat på “skicka”. Det gör att du kan vara proaktiv med ditt svar på deras frågor.
Olika avdelningar för olika kompetenser? Skicka enkelt vidare chatten till en kollega med rätt expertis om du behöver annan kompetens för att besvara chatten. Ta hjälp av kollegor och ge dina medborgare eller besökare rätt service.
Låt inte språkbarriären förhindra din kundgrupp att få kontakt med dig. Översätt chattar från en mängd olika språk till svenska. Svara sedan besökaren på svenska men när du skickar ditt svar översätts automatiskt texten till besökarens språk. Gör det enkelt att få hjälp av dig!
Förvirra inte besökaren med olika beskrivningar. Öka kundnöjdheten genom att skicka besökaren i chatten direkt till sidan med informationen den efterfrågar.
Är som det låter. En koppling som gör att om någon skriver till dig från Facebook eller Messenger, så skickas meddelandet in som en chatt i ImBox-verktyget. Det innebär att du inte behöver logga in med ett personlig Facebook-konto för att svara på meddelanden från medborgare eller kunder.
Vad är unikt med ImBox widget & vad kan du själv påverka?
De tjänster du väljer att ha från ImBox samlas i en snygg widget i högra hörnet, längst ner på din hemsida och visar bara de kundservicekanaler du erbjuder.
Det är tryggt och säker att använda kundservicetjänster som passar din grafiska profil
Utan krav på att din besökare ska lämna ut sin mailadress för att få börja chatta med dig
Med namn, profilbild & personlig hälsningsfras på medarbetaren som besökaren chattar med ökar du känslan av ett personligt möte
Widgeten följer med besökaren runt på hemsidan & exponeras bara när chatten är bemannad
När alla elementen på din webbplats laddat färdigt, laddas ImBox widget
Pusha upp chatten när en besökare kommer in på din hemsida & ge ett personligt välkomnande
Med en dynamisk FAQ kan du få 19% mindre återkommande frågor i kundtjänsten! Bygg din FAQ efter vilka återkommande frågor du får av dina besökare.
Hjälp fler personer med en chatt! – En person kan bara svara på ett telefonsamtal åt gången, känns logiskt eller hur? Lika logiskt är det att en person kan chatta med upp till 5 personer samtidigt. Med en chatt kan du hjälpa fler besökare.
Effektivisera din kundservice låter ju bra? Effektiv, effektivitet och effektivisera är ord som gärna slängs runt. Men vad innebär egentligen effektiv kundservice? Och varför vill du ha en effektiv kundservice?
Självklart blir kunder mer nöjda om de får snabba svar. Men det finns mycket mer att tjäna på effektivisera.
Vad kostar kundserviceverktyget från ImBox?
Ingen kund är den andra lik, därför vill vi ge dig ett pris som passar just ditt behov och dina förutsättningar. I en personlig demo lär vi känna varandra och tar reda på hur vi bäst kan hjälpa dig!
Hur går uppstarten till?
I ett uppstartsmöte kommer du tillsammans med oss gå igenom dina behov och önskemål. Därefter kan du luta dig tillbaka medan vi bygger och designar din tjänst efter dina önskemål. När tjänsten är leveransklar kommer du och dina kollegor få en grundlig utbildning i verktyget av våra kundserviceexperter, där ni också får möjligheten att ställa alla era frågor till oss. Självklart spelas utbildningen in och från den dagen finns vi alltid tillgängliga för dig!
Hur snabbt kan jag komma igång med kundkommunikationstjänsten på min hemsida?
Ditt kundserviceverktyg är klar att gå live redan två veckor efter uppstartsmötet! Förutsatt att vi fått in alla dina uppgifter kring regler och grafiska utformning.
På vilka plattformar kan du installera ImBox kundtjänstverktyg?
Du kan installera våra kundskommunikationkanaler på alla plattformar! Oavsett om du använder WordPress, Magento, Episerver, Jetshop eller någon annan plattform – så är implementeringen precis lika enkel.
Vad är ImBox One och ingår i tjänsten?
Om du bara vill komma ihåg ett lösenord och endast logga in i ett system varje morgon, så är ImBox One något för dig. Du samlar chatten, FAQ:n, kundärendehanteringen, formulären och telefonin i ett och samma verktyg.
Stödjer ImBox tjänster WCAG?
Vi arbetar aktivt för att minska digitalt utanförskap och anpassar därför våra tjänster efter WCAG:s krav och tekniska funktioner. Om du använder våra tjänster hjälper du också till att öka tillgängligheten online för de som saknar teknisk kunskap eller har funktionshinder.
Är kundserviceverktyget GDPR-anpassat?
Självklart är alla våra tjänster GDPR-anpassade. Vill du veta mer om hur vi ser till att följa GDPR-direktiven är du välkommen att kontakta oss för mer information.
Vill du ha en trygg samarbetspartner som har din medborgare i fokus?
Boka en demo så berättar vi mer om hur du kan öka tillgängligheten och skapar relationer med dina besökare!