ImBox Chatt
Chatt på hemsidan gör ditt digitala bemötande personligt! Möt dina besökare direkt på sajten, möjliggör affären och stärk lojaliteten till ditt varumärke med en chattfunktion från ImBox 💬
Hur många personer åt gången kan du hjälpa i telefonen? Med chatten kan du hjälpa flera personer samtidigt.
Chatta direkt med din besökare på hemsidan och förhöj känslan av personlig service. Gör det enkelt att få kontakt, öka chanserna till köp och förkorta säljprocessen med en kundchatt.
Med en chattfunktion fångar du upp de som kanske inte vill ringa till dig eller har tid att maila. Men som fortfarande är intresserade av kontakt.
Chatten är placerad i en dynamisk widget som följer med din besökare runt på hemsidan och kan triggas till att visa sig efter en viss tid – men kan även enkelt klickas bort när besökaren själv önskar. Chatten är bara synlig för din besökare när personal är online i chatten.
Du kan också välja att chatten triggas på utvalda sidor, samt anpassa hälsningsfrasen och bilden av kundservice-agenten för respektive sida.
Tillsammans med dig gör vi en personlig uppsättning av chattfunktionen för att du ska uppnå önskad effekt. Självklart är också chatten anpassad efter din grafiska profil.
Har du personal i receptionen som hjälper din besökare med sitt ärende? Har du säljare i din butik för att hjälpa kunder att handla?
Oavsett om du är en kommunal verksamhet, konferensanläggning eller en e-handel så kommunicerar du med människor.
Genom att chatta med din besökare sänker du trösklarna för att ta kontakt med dig. Du effektiviserar inkommande ärenden, förbättrar kundens digitala köpresa och möjliggör merförsäljning.
Läs mer om vilka resultat våra kunder fått med hjälp av vår chattfunktion!
“Vi ser en betydligt högre konverteringsgrad för de segment som använder ImBox på vår webbplats. För mig är det ett bevis på att ImBox hjälper oss att både finnas tillgängliga för rådgivning men även att det stöttar vår affär. Vi kan helt enkelt se en tydlig påverkan på får försäljning tack vare den här plattformen.”
– David Lindh, Digital strateg Berghs
Varför vill du ha korta svarstider i en chatt? Varför vill du veta vilken undersida chatten startar på? Och hur kan du i en chatt, öka snittordervärdet?
Rätt svar finns i ImBox Analytics. Genom att ha full överblick på dina resultat i realtid, kan du med datan från statistikverktyget öka chansen att en kund konverterar i chatten.
Du lär känna din kund och kan proaktivt arbeta för att skapa en friktionsfri kundresa.
En personlig skräddare!
En skräddarsydd chattfunktion gör stor skillnad för dig, oavsett vilket mål du önskar nå. Din grafiska profil och din kvalité – för dina besökare.
Support på speed-dial!
Du får alltid snabba svar från kundservicespecialister. Med en svensk support och kunnig personal finns vi här för dig.
Träning av världsmästare!
Vi har tränat sen 2013 på att vara bäst på det vi säljer. Du får utbildning och råd baserat på hutlöst många kundcase med best practices i kundrelationer.
Internchatt
Med internchatten kontaktar du enkelt kollegor från olika avdelningar. Hjälp varann med kundfrågor och styr upp 11-kaffet i samma kanal!
Vad kostar ImBox Chatt?
Ingen kund är den andra lik, därför vill vi ge dig ett pris som passar just ditt behov och dina förutsättningar. I en personlig demo lär vi känna varandra och tar reda på hur vi bäst kan hjälpa dig!
Hur går uppstarten av chatten till?
I ett uppstartsmöte kommer du tillsammans med oss gå igenom dina behov och önskemål. Därefter kan du luta dig tillbaka medan vi bygger och designar din kundchatt efter dina önskemål. När chatten är leveransklar kommer du och dina kollegor få en grundlig utbildning i verktyget av våra kundserviceexperter, där ni också får möjligheten att ställa alla era frågor till oss. Självklart spelas utbildningen in och från den dagen finns vi alltid tillgängliga för dig!
Hur snabbt kan jag komma igång med chatten på min hemsida?
Din chatt är klar att gå live redan två veckor efter uppstartsmötet! Förutsatt att vi fått in alla dina uppgifter kring regler och grafiska utformning.
På vilka plattformar kan du installera ImBox Chatt?
Du kan installera chattfunktionen på alla plattformar! Oavsett om du använder WordPress, Magento, Episerver, Jetshop eller någon annan plattform – så är implementeringen precis lika enkel.
Vad är ImBox One och ingår chatten i tjänsten?
Om du bara vill komma ihåg ett lösenord och endast logga in i ett system varje morgon, så är ImBox One något för dig. Du samlar chatten, FAQ:n, kundärendehanteringen, formulären och telefonin i ett och samma verktyg.
Stödjer ImBox Chatt WCAG?
Vi arbetar aktivt för att minska digitalt utanförskap och anpassar därför våra tjänster efter WCAG:s krav och tekniska funktioner. Om du använder våra tjänster hjälper du också till att öka tillgängligheten online för de som saknar teknisk kunskap eller har funktionshinder.
Läs mer om WCAG!
Är chatten GDPR-anpassat?
Självklart är alla våra tjänster GDPR-anpassade. Vill du veta mer om hur vi ser till att följa GDPR-direktiven är du välkommen att kontakta oss för mer information.
Läs mer om GDPR!
Boka en demo så berättar vi mer om hur en chattfunktion på din sajt ökar tillgängligheten och skapar relationer med dina besökare!