ImBox Chatt

Chatt – ge riktiga människor, riktigt bra service.

ImBox Chatt gör ditt digitala bemötande personligt! Chatta med din besökare och hjälp fler – samtidigt. Ge service i världsklass, merförsälj och låt ingen besökare känna sig osedd.

Visa mig hur

Vad kan en chatt göra för dig?

Med ImBox Chatt kan du bygga riktiga relationer online.

Hjälp fler samtidigt!

Hur många personer åt gången kan du hjälpa i telefonen? I chatten kan du hjälpa flera personer samtidigt.

Konvertera mera!

Chatta direkt med din besökare och förhöj känslan av personlig service. Gör det enkelt att få kontakt, öka chanserna till köp och förkorta säljprocessen.

Erbjud fler kontaktvägar!

Med en chatt fångar du upp de som kanske inte vill ringa till dig eller har tid att maila. Men som fortfarande är intresserade av dina tjänster.

Hur fungerar ImBox Chatt?

Har du Facebook Messenger, så har du redan arbetstränat.
Det tar inte några veckor att komma igång, det tar några timmar!

Chatten är en dynamisk widget som följer med din besökare runt på hemsidan och kan triggas till att visa sig efter en viss tid, men kan även enkelt klickas bort när besökaren själv önskar. Chatten är bara synlig för din besökare när personal är online i chatten.

Du kan också välja att chatten tiggas på utvalda sidor, samt anpassa hälsningsfrasen och bilden av kundservice-agenten för respektive sida.

Tillsammans med dig gör vi en personlig uppsättning av chatten för att du ska uppnå önskad effekt. Självklart är också chatten anpassad efter din grafiska profil.

Vem borde ha en chatt på sin hemsida?

Har du personal i receptionen som hjälper din besökare med sitt ärende? Har du säljare i din butik för att hjälpa kunder att handla?
Oavsett om du är en kommunal verksamhet, konferensanläggning eller en e-handel så kommunicerar du med människor.

Genom att chatta med din besökare sänker du trösklarna för att ta kontakt med dig. Du effektiviserar inkommande ärenden, förbättrar kundens digitala köpresa och möjliggör merförsäljning.

Läs mer om vilka resultat våra kunder fått med hjälp av chatt!

Läs lite case

Tillval för ImBox Chatt

Facebook Messenger direkt in i din ImBox.

Har ditt företag en Facebook-sida? Få dina meddelanden direkt in i ImBox-verktyget. Du svarar lika snabbt och enkelt som på en vanlig chatt. Dessutom minskar du risken att missa ett meddelande samtidigt som du får in alla ärenden på ett och samma ställe.

Läs mer om Messenger-tillvalet

Tillval

BankID

Chatta tryggt! Du som använder tjänsten ImBox Chatt kan integrera BankID och erbjuda din besökare säkrare konversationer. En riktigt god ID.

Läs mer om BankID

Lär känna din besökare med ImBox statistikverktyg.

Varför vill du ha korta svarstider i en chatt? Varför vill du veta vilken webbsida chatten startar på? Och hur kan du i en chatt öka snittordervärdet?

Rätt svar finns i ImBox Analytics. Genom att ha full överblick på dina resultat i realtid, kan du med datan från statistikverktyget öka chansen att en kund konverterar.

Du lär känna din kund och kan proaktivt arbeta för att skapa en friktionsfri kundresa.

Digitalt utanförskap?
Ska inte drabba någon.

ImBox följer WCAG – lagen om tillgänglighet.

Vill du göra det enkelt för människor att komma i kontakta dig? Vill du göra det enkelt för människor att handla av dig – oavsett ålder, teknisk kompetens eller funktionsnedsättning? Det vill vi också.

Att vi följer lagen om tillgänglighet innebär att innehållet som publiceras i den tjänsten du väljer från oss, är åtkomlig för alla besökare och användare. Ingen ska helt enkelt hindras från att ta del av digital service.

Läs mer om WCAG

Är du redo för en riktigt personlig demo?

Läs mer

Chatt och FAQ – är som chips med dipp & kaffe med mjölk.

Vill du finnas tillgänglig för alla dina besökare, dygnets alla timmar, alla dagar?
Genom att kombinera ImBox Chatt och ImBox FAQ i samma widget gör du det enkelt för kunden att ta kontakt och hitta svar. Chatta för hjälp direkt eller sök efter svaret på frågan i den smarta FAQ:n när chatten är stängd.

Avlasta kundtjänstmailen på vanliga ställda frågor och avhjälp inkommande kundärenden, utan att tumma på kundservicen.

Läs mer om FAQ

Internchatt ingår alltid när du väljer ImBox Chatt.

I internchatten kan du skapa egna Rooms.
Padel-Rooms, konferens-Rooms eller AW-Rooms.
Är mail från dina kollegor långt ner på prioriteringslistan? Svarar du snabbare på jobbrelaterade mail? I internchatten kan du enkelt kontakta kollegor från olika avdelningar och snabbt få hjälp, utan att störa mailflödet.

För att viktiga beslut ska få korta beslutsvägar. För att kunder snabbt ska få service. Och för att ingen ska missa en AW.

Läs mer om Rooms

Vad ingår i ImBox Chatt?

En personlig skräddare!

En skräddarsydd chatt gör stor skillnad för dig, oavsett vilket mål du önskar nå. Din grafiska profil och din kvalité – för dina besökare.

Support på speed-dial!

Du får alltid snabba svar från rutinerade medarbetare. Med en svensk support och kunnig personal finns vi här för dig.

Träning av världsmästare!

Vi har tränat sen 2013 på att vara bäst på det vi säljer. Du får utbildning och råd baserat på hutlöst många kundcase med best practices i kundrelationer.

Vad kostar det?

Ingen kund är den andra lik, därför vill vi ge dig ett pris som passar just ditt behov och dina förutsättningar. I en personlig demo lär vi känna varandra och tar reda på hur vi bäst kan hjälpa dig!

Hur går uppstarten till?

I ett uppstartsmöte kommer du tillsammans med oss gå igenom dina behov och önskemål. Därefter kan du luta dig tillbaka medan vi bygger och designar din chatt efter dina önskemål. När chatten är leveransklar kommer du och dina kollegor få en grundlig utbildning i verktyget av våra kundserviceexperter, där ni också får möjligheten att ställa alla era frågor till oss. Självklart spelas utbildningen in och från den dagen finns vi alltid tillgängliga för dig!

Hur snabbt kan jag komma igång?

Din chatt är klar att gå live redan två veckor efter uppstartsmötet! Förutsatt att vi fått in alla dina uppgifter kring regler och grafiska utformning.

På vilka plattformar kan du installera ImBox Chatt?

Du kan installera chatten på alla plattformar! Oavsett om du använder WordPress, Magento, Episerver, Jetshop eller någon annan plattform – så är implementeringen precis lika enkel.

Vad är ImBox One?

Om du bara vill komma ihåg ett lösenord och endast vill logga in i ett system varje morgon, så är ImBox One något för dig. Du samlar chatten, FAQ:n, kundärendehanteringen, formulären och telefonin i ett och samma verktyg.

Stödjer era tjänster WCAG?

Vi arbetar aktivt för att minska digitalt utanförskap och anpassar därför våra tjänster efter WCAG:s krav och tekniska funktioner. Om du använder våra tjänster hjälper du också till att öka tillgängligheten online för de som saknar teknisk kunskap eller har funktionshinder.

Läs mer om WCAG!

Är det GDPR-anpassat?

Självklart är alla våra tjänster GDPR-anpassade. Vill du veta mer om hur vi ser till att följa GDPR-direktiven är du välkommen att kontakta oss för mer information.

Läs mer om GDPR!

 

1 Vad kostar det?
2 Onboarding!
3 Komma igång!
4 Kompatibel plattform
5 Verktyget ImBox!
6 WCAG
7 GDPR

Vill du veta mer?

Jag vill också ge personlig service online! Vart bokar jag en demo? ?