Chatt för hemsida - kundservice chatt

ImBox Chatt

Chatt ger riktiga människor, riktigt bra service.

Chatt gör ditt digitala bemötande personligt! Chatta med din besökare och hjälp fler – samtidigt. Ge riktigt bra service i en videochatt, möjliggör affären med live chatt och stärk ditt varumärke med en chatt på din hemsida.

Visa mig hur

Vad kan en chattfunktion göra för dig?

Med ImBox Chatt kan du bygga riktiga relationer online med dina kunder och besökare. Gör din besökares digitala upplevelse så nära likt en riktig som möjligt – med live chatt eller videochatt.

Chatt hjälper dig att ge service till fler personer samtidigt

Hjälp fler samtidigt med chatt!

Hur många personer åt gången kan du hjälpa i telefonen? Med chatten kan du hjälpa flera personer samtidigt.

Kundchatt som ökar konvertering

Konvertera mera med chatten!

Chatta direkt med din besökare och förhöj känslan av personlig service. Gör det enkelt att få kontakt, öka chanserna till köp och förkorta säljprocessen med en kundchatt.

Kundchatt som ökar möjligheten till service

Erbjud fler kontaktvägar med chatt!

Med en chattfunktion fångar du upp de som kanske inte vill ringa till dig eller har tid att maila. Men som fortfarande är intresserade av kontakt.

Hur fungerar ImBox Chatt?

Har du Facebook Messenger, så har du redan arbetstränat.
Det tar inte några veckor att komma igång, det tar några timmar!

Chatten är en dynamisk widget som följer med din besökare runt på hemsidan och kan triggas till att visa sig efter en viss tid, men kan även enkelt klickas bort när besökaren själv önskar. Chatten är bara synlig för din besökare när personal är online i chatten.

Du kan också välja att chatten triggas på utvalda sidor, samt anpassa hälsningsfrasen och bilden av kundservice-agenten för respektive sida.

Tillsammans med dig gör vi en personlig uppsättning av chatten för att du ska uppnå önskad effekt. Självklart är också chatten anpassad efter din grafiska profil.

Hälsningsfras i chatt mot kommuner

Vem borde ha en chattfunktion på sin hemsida?

Har du personal i receptionen som hjälper din besökare med sitt ärende? Har du säljare i din butik för att hjälpa kunder att handla?
Oavsett om du är en kommunal verksamhet, konferensanläggning eller en e-handel så kommunicerar du med människor.

Genom att chatta med din besökare sänker du trösklarna för att ta kontakt med dig. Du effektiviserar inkommande ärenden, förbättrar kundens digitala köpresa och möjliggör merförsäljning.

Läs mer om vilka resultat våra kunder fått med hjälp av chatt!

Läs lite case

Tillval för ImBox Chatt

Facebook Messenger direkt in i din ImBox.

Har ditt företag en Facebook-sida? Få dina meddelanden direkt in i ImBox-verktyget. Du svarar lika snabbt och enkelt som på en vanlig chatt. Dessutom minskar du risken att missa ett meddelande samtidigt som du får in alla ärenden på ett och samma ställe.

Läs mer om Messenger-tillvalet

Chatta i Messenger med ImBox Chatt

Chatta säkert online med ImBox Chatt BankID

Säkra dina konversationer i ImBox Chatt

BankID i chatten.

Chatta tryggt! Du som använder tjänsten ImBox Chatt kan integrera BankID och erbjuda din besökare säkrare konversationer. En riktigt god ID.

Läs mer om BankID

Lär känna din besökare i chattens statistikverktyg.

Varför vill du ha korta svarstider i en chatt? Varför vill du veta vilken webbsida chatten startar på? Och hur kan du i en chatt öka snittordervärdet?

Rätt svar finns i ImBox Analytics. Genom att ha full överblick på dina resultat i realtid, kan du med datan från statistikverktyget öka chansen att en kund konverterar.

Du lär känna din kund och kan proaktivt arbeta för att skapa en friktionsfri kundresa.

Kundchatt för kundservice med statistik

Digitalt utanförskap?
Ska inte drabba någon.

ImBox följer WCAG – lagen om tillgänglighet.

Vill du göra det enkelt för människor att komma i kontakta dig? Vill du göra det enkelt för människor att handla av dig – oavsett ålder, teknisk kompetens eller funktionsnedsättning? Det vill vi också.

Att vi följer lagen om tillgänglighet innebär att innehållet som publiceras i den tjänsten du väljer från oss, är åtkomlig för alla besökare och användare. Ingen ska helt enkelt hindras från att ta del av digital service.

Läs mer om WCAG

Chattfunktion för kundservice kombinerat med FAQ

Chatt och FAQ – är som chips med dipp & kaffe med mjölk.

Vill du finnas tillgänglig för alla dina besökare, dygnets alla timmar, alla dagar?
Genom att kombinera ImBox Chatt och ImBox FAQ i samma widget gör du det enkelt för kunden att ta kontakt och hitta svar. Chatta för hjälp direkt eller sök efter svaret på frågan i den smarta FAQ:n när chatten är stängd.

Avlasta kundtjänstmailen på vanliga ställda frågor och avhjälp inkommande kundärenden, utan att tumma på kundservicen.

Läs mer om FAQ

Internchatt ingår alltid när du väljer ImBox Chatt.

I internchatten kan du skapa egna Rooms.
Padel-Rooms, konferens-Rooms eller AW-Rooms.
Är mail från dina kollegor långt ner på prioriteringslistan? Svarar du snabbare på jobbrelaterade mail? I internchatten kan du enkelt kontakta kollegor från olika avdelningar och snabbt få hjälp, utan att störa mailflödet.

För att viktiga beslut ska få korta beslutsvägar. För att kunder snabbt ska få service. Och för att ingen ska missa en AW.

Läs mer om Rooms

Internchatt för kollegor ingår alltid

Vad ingår i ImBox Chatt?

En personlig skräddare!

En skräddarsydd chatt gör stor skillnad för dig, oavsett vilket mål du önskar nå. Din grafiska profil och din kvalité – för dina besökare.

Support på speed-dial!

Du får alltid snabba svar från rutinerade medarbetare. Med en svensk support och kunnig personal finns vi här för dig.

Träning av världsmästare!

Vi har tränat sen 2013 på att vara bäst på det vi säljer. Du får utbildning och råd baserat på hutlöst många kundcase med best practices i kundrelationer.

Vad kostar ImBox Chatt?

Ingen kund är den andra lik, därför vill vi ge dig ett pris som passar just ditt behov och dina förutsättningar. I en personlig demo lär vi känna varandra och tar reda på hur vi bäst kan hjälpa dig!

Hur går uppstarten av chatten till?

I ett uppstartsmöte kommer du tillsammans med oss gå igenom dina behov och önskemål. Därefter kan du luta dig tillbaka medan vi bygger och designar din kundchatt efter dina önskemål. När chatten är leveransklar kommer du och dina kollegor få en grundlig utbildning i verktyget av våra kundserviceexperter, där ni också får möjligheten att ställa alla era frågor till oss. Självklart spelas utbildningen in och från den dagen finns vi alltid tillgängliga för dig!

Hur snabbt kan jag komma igång med chatten på min hemsida?

Din chatt är klar att gå live redan två veckor efter uppstartsmötet! Förutsatt att vi fått in alla dina uppgifter kring regler och grafiska utformning.

På vilka plattformar kan du installera ImBox Chatt?

Du kan installera chattfunktionen på alla plattformar! Oavsett om du använder WordPress, Magento, Episerver, Jetshop eller någon annan plattform – så är implementeringen precis lika enkel.

Vad är ImBox One och ingår chatten i tjänsten?

Om du bara vill komma ihåg ett lösenord och endast logga in i ett system varje morgon, så är ImBox One något för dig. Du samlar chatten, FAQ:n, kundärendehanteringen, formulären och telefonin i ett och samma verktyg.

Stödjer ImBox Chatt WCAG?

Vi arbetar aktivt för att minska digitalt utanförskap och anpassar därför våra tjänster efter WCAG:s krav och tekniska funktioner. Om du använder våra tjänster hjälper du också till att öka tillgängligheten online för de som saknar teknisk kunskap eller har funktionshinder.

Läs mer om WCAG!

Är chatten GDPR-anpassat?

Självklart är alla våra tjänster GDPR-anpassade. Vill du veta mer om hur vi ser till att följa GDPR-direktiven är du välkommen att kontakta oss för mer information.

Läs mer om GDPR!

 

1 Vad kostar det?
2 Onboarding!
3 Komma igång!
4 Kompatibel plattform
5 Verktyget ImBox!
6 WCAG
7 GDPR
Vill du veta mer om chatten?

Boka en demo så berättar vi mer om hur en chattfunktion på din sajt ökar tillgängligheten och skapar relationer med dina besökare!