ImBox FAQ

FAQ – hjälper dina besökare att hitta rätt svar direkt.

Med en dynamisk FAQ finns du tillgänglig för din besökare, dygnet runt. Ge dina besökare rätt förutsättningar till en riktigt bra service med en supersmart widget för frågor och svar. 

FAQ för vanliga frågor och svar

 

Vill du veta mer? 

Samtycke*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

 

Varför ska du ha en FAQ?

Färre återkommande ärenden

Gör det enklare för dina besökare att själva hitta svar på sina frågor och minska återkommande ärenden med 19%*.

Upptäck nya behov & önskemål

Med en FAQ får du statistik på vilka svar dina besökare söker efter och vad de vill läsa mer om på din hemsida.

Besökaren får alltid rätt svar 

Du har full kontroll över innehållet i din FAQ och ser själv till att informationen är korrekt och up-to-date.

 

 

“Under maj hade vi 3 000 kunder 
som var inne och sökte svar på sina frågor i vår FAQ. Vi hade även 19% färre telefonsamtal jämfört med 
maj 2018 – tack!”

 

Annette Stensvik, E-handelschef, Nilson Group

 

Hur fungerar ImBox FAQ?

  • ImBox FAQ är en dynamisk widget med samlade frågor och svar. Den följer med din besökare runt på hemsidan och visas som standard i nedre högra hörnet på skärmen.
  • Du väljer själv vilka undersidor som din FAQ ska synas på. Den poppar upp på produktsidor som ofta genererar frågor.
  • Besökaren kan klicka sig runt bland artiklarna i FAQ:n eller söka efter svaret på sin fråga direkt i sökfältet.
  • Innehållet i FAQ:n rankas utifrån popularitet, vilket gör att de artiklar som har flest visningar också hamnar överst.

Visa mig hur det fungerar i en demo

Ingår alltid

ImBox Analytics i FAQ:n

Vilka frågor är vanligast bland dina besökare? Vilka av dina svar är mest hjälpsamma?

Svaren finns i ImBox Analytics. Här får du:

  • Full överblick på dina resultat i realtid.
  • Möjlighet att arbeta proaktivt; optimera ditt innehåll för ökad chans till konvertering.
  • Lära känna dina besökare och ge dem en friktionsfri kundupplevelse.

Läs mer om ImBox Analytics

Med ImBox FAQ får du alltid

Leverantör av FAQ med svensktalande support

En personlig skräddare

En skräddarsydd FAQ gör stor skillnad för dig, oavsett vilket mål du har. Din design & dina svar – för dina besökare.

Leverantör av FAQ med svensktalande support

Support på speed-dial

Du får alltid snabba svar från våra rutinerade, svensktalande supportmedarbetare – som finns vi här just för dig.

Leverantör av FAQ med svensktalande support

Träning av världsmästare

Vi har sedan 2013 tränat på att vara bäst på det vi gör! Våra utbildningar & råd baseras riktiga kundcase & best practices.

Leverantör av FAQ med svensktalande support

Värdefull statistik 

Med hjälp av statistiken vet du precis vad dina kunder letar efter och du kan effektivt arbeta med proaktiv information.

 

Vad kostar ImBox FAQ?

Ingen kund är den andra lik, därför vill vi ge dig ett pris som passar just ditt behov och dina förutsättningar. I en personlig demo lär vi känna varandra och tar reda på hur vi bäst kan hjälpa dig!

Hur går uppstarten till för att få en FAQ på min hemsida?

I ett uppstartsmöte kommer du tillsammans med oss gå igenom dina behov och önskemål. Därefter kan du luta dig tillbaka medan vi bygger och designar din FAQ efter dina önskemål. När FAQ:n är leveransklar kommer du och dina kollegor få en grundlig utbildning i verktyget av våra kundserviceexperter, där ni också får möjligheten att ställa alla era frågor till oss.

Hur snabbt kan jag komma igång med ImBox FAQ?

Din FAQ är klar att gå live redan två veckor efter uppstartsmötet! Förutsatt att vi fått in alla dina uppgifter kring regler och grafisk utformning.

På vilka plattformar kan jag installera ImBox FAQ?

Du kan installera ImBox FAQ på alla plattformar! Oavsett om du använder WordPress, Magento, Episerver, Jetshop eller någon annan plattform – så är implementeringen precis lika enkel.

Ingår FAQ  i ImBox One?

Om du bara vill komma ihåg ett lösenord och endast logga in i ett system varje morgon, så är ImBox One något för dig. Du samlar chatten, FAQ:n, kundärendehanteringen, formulären och telefonin i ett och samma verktyg.

Stödjer era tjänster WCAG?

Vi arbetar aktivt för att minska digitalt utanförskap och anpassar därför våra tjänster efter WCAG:s krav och tekniska funktioner. Om du använder våra tjänster hjälper du också till att öka tillgängligheten online för de som saknar teknisk kunskap eller har funktionshinder.

Är FAQ:n GDPR-anpassad?

Självklart är alla våra tjänster GDPR-anpassade. Vill du veta mer om hur vi ser till att följa GDPR-direktiven är du välkommen att kontakta Joakim på joakim@imbox.se

Läs mer

1 Vad kostar det?
2 Onboarding!
3 Komma igång!
4 Vilka plattformar?
5 Ett enda verktyg!
6 WCAG
7 GDPR