Kundserviceverktyg för företag

ImBox för B2B & B2C

För dig som vill sälja mer & ge riktig service till fler.

Kundserviceverktyget som är lika bra som säljverktyg. Fånga varje besökare på hemsidan, möjliggör affären och förkorta säljprocessen rejält. Det enda kundserviceverktyget du behöver för att ge en riktig kundupplvelse, även online.

arrow down

Är du ute efter det ultimata sälj- & serviceverktyget?

Vill du ge din kund service dygnet runt och gärna förkortar deras beslutsprocess till köp? Vill du också slippa återkommande frågor till supporten och håller med om att tid är pengar?

Ge dina besökare på företagssidan ett personligt välkomnande, precis som du hade gjort i verkligheten. Allt för att du ska överträffa och din försäljning ska inträffa.

  • Sälj i världens mest uppskattade kundservicekanal
  • Möjliggör affären & skapa konkurrenskraftiga kundrelationer
  • Minska återkommande ärenden med minst 19%

Läs om hur Berghs School of Communication fick tydliga effekter på försäljningen – med ImBox

Chatt på hemsida, FAQ & smarta webbformulär är väl bara för e-handlare?

Nog för att kontoret och affären är digital hos en e-handel, men kunden är väl alltid på riktigt?

Med rätt kundserviceverktyg och med rätt samarbetspartner kan även du utan e-handel sälja online, både till B2B & B2C.

  • Prata i realtid med alla potentiella kunder
  • Förkorta kundens research med flera månader
  • Minska antalet e-mail per ärende med över 65%

Läs mer om de mest uppskattade chattfunktionerna

Live chatt, FAQ & kontaktförmulär för hemsida

Möt din kund på ditt mest besökta kontor.

 Innan en kund tar kontakt med dig för att köpa en produkt eller boka ett möte, har den med största sannolikhet varit inne på din hemsida och gjort noggrann research.

Lär dig mer om kundkommunikation

Chatt på företagssida

Chatt på hemsida för företag – öka din försäljning & hjälp fler kunder, samtidigt.

Kan världens mest uppskattade kundservicekanal, bli din bästa säljkanal? Kundchatten är enkel att hitta i en widget med din grafiska profil, på de sidor du väljer att ha den tillgänglig. 

  • Öka konverteringen på din företagssida
  • Öka snittordervärdet med minst 17%
  • Kundchatt med din personliga, grafiska profil
  • Facebook Messenger-koppling
  • Hjälp fler kunder samtidigt – avlasta mailkorgen & telefonen

Läs mer om Chatt

FAQ för B2B & B2C

FAQ – Hjälp till självhjälp ger kunden rätt svar exakt när den behöver det.

Sökbart, pedagogiskt och logiskt. Besvara din kunds frågor i en enkel och pedagogisk FAQ, med din grafiska profil. Alla älskar vi att googla, men något vi älskar ännu mer är att hitta svaret på det vi sökt efter.

  • Reducerar antalet återkommande ärenden med minst 19%
  • Intelligent sökfunktion som listar svaren efter popularitet 
  • Identifiera vilka svar din kund letar efter på din hemsida
  • Säljande FAQ där du enkelt laddar upp filmer, bilder och guider
  • Minskar effektivt avvisningsfrekvensen på din hemsida

Läs mer om FAQ

Kontaktformulär för B2B & B2C

Dynamiskt formulär – genererar fler leads & höjer effektiviteten.

Vill du få in fler offertförfrågningar och få mer effektiv hantering av dina kundserviceärenden? Anpassa formuläret efter vad kunden vill kontakta dig om och gör det enkelt för kunden att ge dig rätt information. Så att du kan ge kunden svar i vändande e-mail.

  • 78%* fler leads från hemsidan
  • Gör det möjligt för din kund att kontakta dig oavsett tid på dygnet
  • Effektivisera din kundservice genom att be om rätt information från kunden
  • “One touch service”- skicka ett e-mail för att lösa ett ärende
  • Säker sortering & prioritering – rätt information, till rätt person

Läs mer om Formulär

Vilka är de mest uppskattade funktionerna?

Unika funktioner som är speciellt framtagna för företag som vill bygga riktiga kundrelationer och spara pengar på en effektiv kundservice. 

Boka en demo!

Se kundens varukorg i realtid

Läste du rätt? Ja! Du kan alltså medans du chattar med din besökare, se vad personen har i sin varukorg – om du har en webbshop. Vilka produkter, vilket märke och annan information som gör det enkelt för dig att merförsälja. Dessutom kan du se om din rådgivning resulterar i att kunden lägger varan i varukorgen!

  • Ge service som är långt över förväntan
  • Merförsälj med säkra argument
  • Öka konverteringen för varje besökare

Säljspårning i chatten

Mät på kronan hur mycket varje chatt genererar! Vad är ett bokat möte med ett varmt lead värt? Vad är en offertförfrågan som slutar i försäljning värd? Mätverktyget är framtaget och anpassat till dig som säljer varor och tjänster. Både offline och online.

  • Se vad varje chatt genererar i kronor – vad är ett lead värt?
  • Mät effekterna på snittordervärdet i chatten
  • Se vad varje anställd säljer för i chatten

Vart började chatten

Lär känna dina kunder och hur kundresan på din hemsida ser ut. Varje gång en besökare från hemsidan börjar chatta med dig, får du länken till vilken sida på din hemsida som kunden befinner sig. På så vis kan du ge bra service, få insikter om vart på hemsidan kunden känner ett behov av att börja chatta och följa med kunden runt på hemsidan.

  • Se vilken sida på sajten kunden startade chatten
  • Se vart kunden befinner sig på sajten under chattens gång
  • Ge träffsäker service och öka konverteringen

Dirigera om besökare

Förvirra inte kunden med olika produktnamn och beskrivningar. Öka konverteringarna genom att skicka personen i chatten direkt till sidan med produkten du rekommenderar.

  • Hjälp kunden hitta rätt direkt
  • Följ med kunden runt på hemsidan & öka din närvaro
  • Hjälp din kund att konvertera – boka ett möte eller beställa en produkt!

Förhandsvisa chatt

Tänk om du kunde läsa en besökares tankar? Vad lätt det hade varit att ge bra service då. “Förhandsvisa chatt” är en funktion som gör det möjligt för dig att på förhand se vad din kund i chatten skriver innan den klickar på “skicka”. Det gör att du kan vara proaktiv med ditt svar på kundens funderingar.

  • Ge snabba svar
  • Överträffa din kunds förväntningar
  • Effektivisera din kundservice

Facebook Messenger-koppling

Är som det låter. En koppling som gör att om någon skriver till ditt företag från Facebook eller Messenger, så skickas meddelandet in som en chatt i ImBox-verktyget. Det innebär att du inte behöver logga in med ett personlig Facebook-konto för att svara på meddelanden från kunder.

  • Ha alla kunddialoger i ImBox
  • Inga personliga Facebook-konton behövs
  • Snabba svar och ökad tillgänglighet för kund

Vill du veta mer om funktioner speciellt framtagna för dig som företag?

Boka en demo!

Ärenhehanteringssytem för B2B & B2C

Ärendehanteringssystem för företag – utvecklat för att göra dig mycket mer effektiv.

Vill du ha automatisk sortering av alla inkommande ärenden? Vill du aldrig missa en återkoppling till din kund och bara se de ärenden som just du behöver prioritera, just nu? Få snabb översikt på vilket kundärende som du måste hantera, sätt påminnelser på ärenden och ta enkelt vid på ett kundärende där en kollega slutat.

  • Se enkelt all ärendehistorik & var i processen ärendet är
  • Ärendehanteringssystem med statistik som följer upp din effektivitet
  • Automatisk prioritering av dina kundärenden
  • Snabbsvar, textmallar och stavningskontroll ökar produktiviteten
  • Kan kopplas mot ditt CRM-system – samla all kundinformation på ett ställe

Läs mer om Ärendehanteringssystem

Telefoni för företag

Molnbaserad växeltelefoni för företag

Molnbaserad telefoni som gör att du kan erbjuda din kund kontakt på alla sätt. Växeltelefoni som du enkelt hanterar i samma verktyg som alla andra kommunikationskanaler. Få unik statistik på dina samtal och slipp dyra inköp av hårdvara.

  • Erbjud din kund kontakt & service, i alla kanaler
  • Smart statistik på all din telefoni
  • Logga in i ett system för att svara din kund i alla kanaler
  • Unik medlyssningsfunktion
  • Slipp dyra inköp av hårdvara

Läs mer om Telefoni

Växeltelefoni för företag

ImBox Analytics – statistikverktyg för kundservice hjälper dig bli mer effektiv.

Varför vill du se statistik på din kundservice? Flera av Sveriges mest framgångsrika företag använder ImBox Analytics för att mäta försäljning och servicenivån på sin kundservice. I statistiken kan du utläsa det mesta om hur du kan spara tid och hur du kan möta din kunds behov.

  • Ta reda på när din kund behöver få kontakt med dig 
  • Se vad chatten i realtid genererar i kronor
  • Se vad dina kunder söker efter för information på din hemsida
  • Planera din bemanning i kundservice efter din kunds behov 
  • Sätt upp KPI:er för kundservice & mät effekterna

Läs mer om Analytics

Statistikverktyg för kundservice ökar effektiviteten

Den enda kundkommunikationsleverantören du behöver

Det enda verktyget du behöver. För att sälja mer & serva fler.

Du behöver alltså bara ett enda verktyg. Ett enda inlogg. En enda leverantör. För att hantera alla dina kanaler där du har kontakt med dina kunder.

Vad är unikt med ImBox widget & vad kan du själv påverka?

De tjänster du väljer att ha från ImBox samlas i en snygg widget i högra hörnet, längst ner på din hemsida och exponerar de kundservicekanaler du erbjuder.

Livechat, utan trösklar

Utan krav på att din besökare ska lämna ut sin mailadress för att få börja chatta med dig

Widget som ser ut som dig

Fler personer chattar med företag som har en chatt som matchar företagets grafiska profil

 Personlig bild & hälsningsfras

Med namn, profilbild & personlig hälsningsfras ökar du känslan av ett personligt möte

 Dynamisk widget

Widgeten följer med besökaren runt på hemsidan & exponeras bara när chatten är bemannad

Påverkar inte laddtiden

När alla elementen på din webbplats laddat färdigt, laddas ImBox widget

Triggad chatt

Pusha upp chatten när en besökare kommer in på din hemsida & ge ett personligt välkomnande

Vill du minska återkommande kundärenden med 19%, men samtidigt hjälpa fler?

Med en dynamisk FAQ kan du få 19% mindre återkommande frågor i kundtjänsten! Bygg din FAQ efter vilka återkommande frågor du får av dina kunder.

Hjälp fler personer med en chatt! – En person kan bara svara på ett telefonsamtal åt gången, känns logiskt eller hur? Lika logiskt är det att en person kan chatta med upp till 5 personer samtidigt. Med en chatt kan du hjälpa flera människor samtidigt.

Läs mer

Kan du tjäna pengar på att spara tid?

Effektivisera din kundservice låter ju bra? Effektiv, effektivitet och effektivisera är ord som gärna slängs runt. Men vad innebär egentligen effektiv kundservice? Och varför vill du ha en effektiv kundservice?

Självklart blir kunder mer nöjda om de får snabbt svar. Men det finns mycket mer att tjäna på effektivisera.

Läs mer

Öka antalet konverteringar med 8% på din företagssida!

Bara genom att erbjuda din besökare en möjligheten att få kontakt med dig genom chatt, ökar konverteringarna med 8%. 

Anledningen? Jo, för det första – väljer du att ha en kundchatt på din företagssida från ImBox, ser vi till att chatten ser precis ut som du. Din snygga grafiska profil, profilbild på den personen kunden chattar med och personliga hälsningsfraser gör kundbemötandet, så likt ett verkligt möte som möjligt.

Och för det andra – genom att visa för din besökare att du finns tillgänglig via chatt på hemsidan, ökar du tilliten och sänker tröskeln för att din kund ska ta kontakt. En hemsida som inte har en kundchatt kan upplevas av en besökare som oseriös och svårtillgänglig, därav lämnar kunden.

Läs mer

Vad kostar kundserviceverktyget  från ImBox?

Ingen kund är den andra lik, därför vill vi ge dig ett pris som passar just ditt behov och dina förutsättningar. I en personlig demo lär vi känna varandra och tar reda på hur vi bäst kan hjälpa dig!

Hur går uppstarten till?

I ett uppstartsmöte kommer du tillsammans med oss gå igenom dina behov och önskemål. Därefter kan du luta dig tillbaka medan vi bygger och designar din tjänst. När kundservicefunktionen är leveransklar kommer du och dina kollegor få en grundlig utbildning i verktyget av våra kundserviceexperter, där ni också får möjligheten att ställa alla era frågor till oss. Självklart spelas utbildningen in och från den dagen finns vi alltid tillgängliga för dig!

Hur snabbt kan jag komma igång med kundserviceverktyget från Imbox?

Ditt kundserviceverktyg är klar att gå live redan två veckor efter uppstartsmötet! Förutsatt att vi fått in alla dina uppgifter kring regler och grafiska utformning.

På vilka plattformar kan du installera kundtjänstverktyget från ImBox?

Du kan installera kundkommunikationsverktyget på alla plattformar! Oavsett om du använder WordPress, Magento, Episerver, Jetshop eller någon annan plattform – så är implementeringen precis lika enkel.

Vad är ImBox One och vad ingår?

Om du bara vill komma ihåg ett lösenord och endast logga in i ett system varje morgon, så är ImBox One något för dig. Du samlar chatten, FAQ:n, kundärendehanteringen, formulären och telefonin i ett och samma verktyg.

Stödjer ImBox kundserviceverktyg WCAG?

Vi arbetar aktivt för att minska digitalt utanförskap och anpassar därför våra tjänster efter WCAG:s krav och tekniska funktioner. Om du använder våra tjänster hjälper du också till att öka tillgängligheten online för de som saknar teknisk kunskap eller har funktionshinder.

Läs mer om WCAG!

Är alla ImBox kundkommunikationstjänster GDPR-anpassade?

Självklart är alla våra tjänster GDPR-anpassade. Vill du veta mer om hur vi ser till att följa GDPR-direktiven är du välkommen att kontakta oss för mer information.

Läs mer om GDPR!

1 Vad kostar det?
2 Onboarding!
3 Komma igång!
4 Kompatibel plattform
5 Verktyget ImBox!
6 WCAG
7 GDPR
Vill du veta mer om vilket kundserviceverktyg som passar dig?

Boka en demo så berättar vi mer om hur du kan få ut det bästa av din kundservice.

Samtycke*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.