Molnbaserad telefoni - IP-telefoni för företag

Växeltelefoni som är sladdlös & sömlös

Molnbaserad växeltelefoni ger en sömlös kundupplevelse utan (sladd)trassel! Det kallas Softphone – för att det både är skönt att ha alla kunddialoger kopplade till samma verktyg och soft att inte behöva köpa till en hårdvara. Samla alla kontaktvägar i ImBox.

Få en demo om telefoni Kontakta mig

Lyft luren & din kundservice till nästa nivå!

För att ibland räcker inte AI eller annan digital teknik till för att ge rätt service, människa till människa. Att du dessutom bara behöver logga in i ett (!) system varje dag, för att hantera alla kontaktkanaler, ger både dig och kunden en sömlös upplevelse. Ring, ring – vem där? Service i världsklass!

Ge service till en större kundgrupp i telefonen!

Din kund och målgrupp föredrar olika sätt för att kontakta dig. Gör det enkelt & friktionsfritt att få rätt information eller att handla av dig!

Med växeltelefoni kan du alltid ge rätt service!

Inga långa forumtrådar som är utdaterade eller glömda artiklar som har felaktig information. I telefonen besvarar du din kunds fråga – med dagsfärsk information.

Växeltelefoni som sparar tid & pengar!

Du kan själv göra inställningar, förändringar och hämta ut statistik ur telefonin, utan
att behöva be någon om hjälp. Dessutom behöver du inte köpa till någon hårdvara.

Vad är molnbaserad växeltelefoni?

Du hittar växeltelefonin i vårt busenkla gränssnitt – i samma verktyg som du också hittar alla våra andra kundservicetjänster. Här får du en tydlig överblick över alla kunddialoger och du gör dig enkelt tillgänglig för samtal via datorn eller så vidarebefordrar samtalen till din smartphone om du är på språng. 

Hantera inkommande och utgående samtal med ett knapptryck. Välj ut ett specifikt samtal ur en viss kö eller skicka vidare samtal om du behöver hjälp.

Dessutom kan du märka alla samtal med olika taggningar och föra anteckningar under samtalet – för att göra det enkelt för kollegor att ta vid och för din verksamhet att analysera vad kunder vill ha hjälp med.

Med molnbaserad telefoni, får du statistik som hjälper dig få en effektivare kundtjänst och hjälper dig att planera din bemanning i växeltelefonen.

IP-telefoni för företag

Molnbaserad telefoni med statistik – förbättrar din kundservice med data & logik.

I statistikverktyget kan du själv hämta ut data som lär dig mer om din kund. Vilken tid på dygnet flest personer ringer in, när flest samtal missas och vad kunderna vill veta mer om! Genom att märka upp samtalen med olika etiketter kan du sortera ut vad telefonsamtalen handlar om och proaktivt förbättra kundupplevelsen på din hemsida. Och mycket, mycket mer!

Öka konkurrenskraften med IP-telefoni

Telefoni ger dig bättre förutsättningar att bygga goda relationer med befintliga och potentiella kunder genom att vara tillgänglig via flera kanaler.

Växeltelefoni som gör dig mer effektiv

Att ha alla kundservicekanaler kopplade till ett & samma verktyg är extremt tidseffektivt & väldigt användarvänligt. 

IP-telefoni som är kostnadseffektiv

Ett enkelt ”gör-det-själv”-verktyg där du själv hanterar inställningar och statistik, utan att behöva be någon annan om hjälp.

Telefoni i kanske världens enklaste it-system

Ett användarvänligt gränssnitt som ger dig en tydlig överblick över alla kunddialoger och höjer kundupplevelsen.

Molnbaserad växeltelefoni

Med IP-telefoni behöver du inte köpa till någon extra hårdvara. Sladdlöst & gränslöst – och du duger som du är!

Telefoni med unik statistik!

Kom närmare din kund med telefoni, anpassa din service efter var kunden behöver & när den behöver det. För en friktionsfri omniupplevelse!

Vanliga frågor & svar

Varför ska du ha IP-telefoni från ImBox?

Ip-telefoni, eller växeltelefoni som är molnbaserad betyder att telefonin är tillgänglig molnet. Alltså via datorn eller mobiltelefonen. Det innebär att du kan svara från datorn i samma vy som du sköter all annan kundkommunikation. Eller svara i mobilen på inkommande samtal via ImBox-appen.

Tycker du att det är smidigt att hantera alla konversationer med dina kunder i samma verktyg och vill du slippa logga in i flera system för att göra det? Vill du dessutom slippa investera i dyra hårdvaror men fortfarande vill erbjuda din kund ytterligare ett sätt att kontakta dig? Är du intresserad av att äntligen kunna få statistik på dina samtal och kunddialoger? Ja, då – då är ImBox Telefoni något för dig.

Kan jag få statistik på alla telefonsamtal?

Ja, det kan du! ImBox erbjuder dig som kund möjlighet att hämta ut värdefull statistik – och av oss får du det kostnadsfritt. Precis som med alla våra tjänster.

Varför vill jag ha statistik på mina samtal?

Statistik på din samtalshistorik är något av en riktig guldgruva. Vi vill att du ska kunna ge din personal rätt förutsättningar för att ge riktig bra service och vi vill att du ska kunna överträffa dina kunders förväntningar!

  • Få information om när flest personer ringer in till dig och planera dina resurser så att det alltid är bemannat efter dina kunders beteende
  • Få information om när på dygnet flest samtal missas och om kunder ringer in efter stängning – bemanna din kundservice efter kundens beteende!
  • Sätt “Labels” på dina samtal och gör det enkelt att uppdatera din hemsida eller din FAQ med “vanliga ställda frågor” och andra ämnen från dina kundsamtal. Lär känna din kund och effektivisera din kundservice!

Hur enkelt är det för dig att komma igång med ImBox Telefoni?

Precis lika enkelt som med alla ImBox tjänster! Två veckor från det att du bestämt dig för att testa på ImBox Telefoni är tjänsten färdig att användas.
Allt du behöver göra är att bestämma vilket eller vilka nummer som ska porteras – du kan också välja att få ett nytt nummer av oss. Sedan behöver du förse oss med följande:

  • Vilket/vilka nummer som ska kopplas på
  • Inspelning av en personlig hälsningsfras och knappval
  • Välja vilka knappval som ska finnas för olika köer, ex. “Tryck 1 för Support, Tryck 2 för Ekonomi.. “etc
  • Vilken “vänt-musik” du ska ha i telefonkön. Ex. “Vänta!” med Laleh eller “Ring, ring”
  • Skapa grupper och bestämma vilken kollega som ska tillhöra vilka “Grupper”. Ex. Anna ska kunna ta samtal i “Support”, “Reklamation” och “Retur”.

Hur gör jag för att göra mig tillgänglig för samtal?

Du loggar in i ImBox Klienten aktiverar “Tillgänglig för samtal” och öppnar upp de telefonköer du vill ta samtal ifrån, med en enkel knapptryckning. Ex. Grupp “Reklamation”, Grupp “Retur” och Grupp “Support”. Här kan du också välja om det är specifika samtal du vill ta emot genom att plocka ur dem från telefonkön.

Warm-transfer, vad är det?

Medlyssning på samtal är både utbildande och hjälper din kund att få riktigt bra service. Nu kan du som medlyssnare delta i ett samtal utan att kunden hör att du är inkopplad i samtalet. Du kan alltså coacha din personal i samtalet, hjälpa dem ge bättre service, merförsälja och även utbilda dig själv!

Vill du veta mer om hur du kan öka tillgängligheten för din målgrupp med IP-telefoni?

I en demo lär du känna oss och vi dig – så vi tillsammans får rätt förutsättningar att skapa något riktigt bra!
Men först behöver vi veta lite om dig. Vi hörs snart!