Molnbaserad växeltelefoni ger en sömlös kundupplevelse utan (sladd)trassel! Det kallas Softphone – för att det både är skönt att ha alla kunddialoger kopplade till samma verktyg och soft att inte behöva köpa till en hårdvara. Samla alla kontaktvägar i ImBox.
Din kund och målgrupp föredrar olika sätt för att kontakta dig. Gör det enkelt & friktionsfritt att få rätt information eller att handla av dig!
Inga långa forumtrådar som är utdaterade eller glömda artiklar som har felaktig information. I telefonen besvarar du din kunds fråga – med dagsfärsk information.
Du kan själv göra inställningar, förändringar och hämta ut statistik ur telefonin, utan
att behöva be någon om hjälp. Dessutom behöver du inte köpa till någon hårdvara.
Du hittar växeltelefonin i vårt busenkla gränssnitt – i samma verktyg som du också hittar alla våra andra kundservicetjänster. Här får du en tydlig överblick över alla kunddialoger och du gör dig enkelt tillgänglig för samtal via datorn eller så vidarebefordrar samtalen till din smartphone om du är på språng.
Hantera inkommande och utgående samtal med ett knapptryck. Välj ut ett specifikt samtal ur en viss kö eller skicka vidare samtal om du behöver hjälp.
Dessutom kan du märka alla samtal med olika taggningar och föra anteckningar under samtalet – för att göra det enkelt för kollegor att ta vid och för din verksamhet att analysera vad kunder vill ha hjälp med.
Med molnbaserad telefoni, får du statistik som hjälper dig få en effektivare kundtjänst och hjälper dig att planera din bemanning i växeltelefonen.
I statistikverktyget kan du själv hämta ut data som lär dig mer om din kund. Vilken tid på dygnet flest personer ringer in, när flest samtal missas och vad kunderna vill veta mer om! Genom att märka upp samtalen med olika etiketter kan du sortera ut vad telefonsamtalen handlar om och proaktivt förbättra kundupplevelsen på din hemsida. Och mycket, mycket mer!
”Vår Kundservice har växt tillsammans med Imbox sen dess att vi 2016 startade upp samarbetet med att implementera deras chattfunktion. Efter att med åren adderat både Ärendehantering och Help Center blev vi kompletta när ImBox presenterade sin telefonilösning.
Äntligen hade vi ett helhetskoncept där vi samlade alla kommunikationskanaler och kundärenden i en och samma klient.”
Niclas Öhrling från Dormy
Vanliga frågor & svar
Ip-telefoni, eller växeltelefoni som är molnbaserad betyder att telefonin är tillgänglig molnet. Alltså via datorn eller mobiltelefonen. Det innebär att du kan svara från datorn i samma vy som du sköter all annan kundkommunikation. Eller svara i mobilen på inkommande samtal via ImBox-appen.
Tycker du att det är smidigt att hantera alla konversationer med dina kunder i samma verktyg och vill du slippa logga in i flera system för att göra det? Vill du dessutom slippa investera i dyra hårdvaror men fortfarande vill erbjuda din kund ytterligare ett sätt att kontakta dig? Är du intresserad av att äntligen kunna få statistik på dina samtal och kunddialoger? Ja, då – då är ImBox Telefoni något för dig.
Ja, det kan du! ImBox erbjuder dig som kund möjlighet att hämta ut värdefull statistik – och av oss får du det kostnadsfritt. Precis som med alla våra tjänster.
Statistik på din samtalshistorik är något av en riktig guldgruva. Vi vill att du ska kunna ge din personal rätt förutsättningar för att ge riktig bra service och vi vill att du ska kunna överträffa dina kunders förväntningar!
Precis lika enkelt som med alla ImBox tjänster! Två veckor från det att du bestämt dig för att testa på ImBox Telefoni är tjänsten färdig att användas.
Allt du behöver göra är att bestämma vilket eller vilka nummer som ska porteras – du kan också välja att få ett nytt nummer av oss. Sedan behöver du förse oss med följande:
Du loggar in i ImBox Klienten aktiverar “Tillgänglig för samtal” och öppnar upp de telefonköer du vill ta samtal ifrån, med en enkel knapptryckning. Ex. Grupp “Reklamation”, Grupp “Retur” och Grupp “Support”. Här kan du också välja om det är specifika samtal du vill ta emot genom att plocka ur dem från telefonkön.
Medlyssning på samtal är både utbildande och hjälper din kund att få riktigt bra service. Nu kan du som medlyssnare delta i ett samtal utan att kunden hör att du är inkopplad i samtalet. Du kan alltså coacha din personal i samtalet, hjälpa dem ge bättre service, merförsälja och även utbilda dig själv!
I en demo lär du känna oss och vi dig – så vi tillsammans får rätt förutsättningar att skapa något riktigt bra!
Men först behöver vi veta lite om dig. Vi hörs snart!