Välkommen till ImBox blogg!

Vad kul att du är nyfiken på vad som händer hos oss! Här samlar vi kunskapsartiklar, tips, inspiration och best practice som rör kundservice, kundkommunikation och kundupplevelse. Enjoy! 🤗

Senaste inläggen

Vad är skillnaden mellan ImBox AI-chatbot & AI-assistent?

Same, same but different? Vi rätar ut frågetecken kring ImBox AI-genier!

Så får du maximalt ut av ImBox mejlhanteringssystem

Så vässar du din kundkommunikation med ImBox Mejlhantering!

ImBox Awards 2024 | Pressrelease

10 företag tilldelas utmärkelsen ImBox Customer Service Awards 2024.

ImBox Wallboard | Öka teamets engagemang & prestation

Uppgradera ditt sälj- och kundserviceteam med en wallboard!

ImBox Embedded Forms | Så optimerar du din kundservice

Optimera din kundservice med ImBox Embedded Forms.

ImBox Award Insight Apohem | Vinnare av ImBox kundservicepris

Apohem – vinnaren som levererar en "hejdundrande" kundservice som ger avtryck!

AI – Framtid och utveckling | ImBox tar klivet in i en ny era

Framtiden är här: Revolutionera din kundservice med ImBox nya AI-teknologi

ImBox Award Insight Swedemount | Vinnare av ImBox kundservicepris

Swedemount – möt vinnarna som springer den extra milen för sina kunder.

5 tips: Så når du maximal effekt i din FAQ

Optimera din FAQ - 5 experttips för nöjdare kunder.

Effektivisera din kundservice med en kundchatt från ImBox

Så konverterar du besökare och skapar lojala kunder på din sajt 💬

ImBox Award Insight Gina Tricot | Vinnare av ImBox kundservicepris

Gina Tricot – vinnarna som överträffar kundernas förväntningar i alla kanaler.

5 tips för effektiv ärendehantering

Att hantera era kundserviceärenden effektivt lönar sig - såklart!

Årshjulet 2024 | Så boostar du din kundservice året runt

Vill du stärka din kundservice 2024? Ladda ner vår kostnadsfria guide!

ImBox Award Insight Bilia | Vinnare av ImBox kundservicepris

Bilia – vinnaren som alltid ser till att vara tillgängliga för sina kunder.

Steg 8 av 8: Från data till framgång

Steg 8 i guiden "Öka din kundnöjdhet i 8 steg" handlar om utvecklingen framåt.

Black Friday & Julhandeln | Så lyckas du som e-handlare

Ta hand om trafiken – ökar konverteringen, ordervärdet & kundlojaliteten.

Black Friday & Julhandeln | Filmserie – e-handel

ImBox 💜 Omniarch: så maxar du din e-handel under säljhögtider

Steg 7 av 8: Uppföljning och KPI:er

Steg 7 i guiden "Öka din kundnöjdhet i 8 steg" handlar om uppföljning och KPI:er

Steg 6 av 8: Börja mäta kundnöjdhet

Steg 6 i guiden: "Öka din kundnöjdhet i 8 steg" handlar om feedback och mätning.

ImBox Award Insight PO.P | Vinnare av ImBox kundservicepris

Polarn O. Pyret – vinnaren som sätter kunden i fokus och vågar vara personlig.

Steg 5 av 8: Kundnöjdhet och kunskapsnivå

Steg 5 i guiden "Öka din kundnöjdhet i 8 steg" tittar närmare på kunskapsnivån.

Steg 4 av 8: Språket som formar kundupplevelsen

Steg 4 i guiden "Öka din kundnöjdhet i 8 steg" handlar om språket.

Steg 3 av 8: Kundbehov och vikten av kanaler

Steg 3 i guiden "Öka din kundnöjdhet i 8 steg" handlar om kanaler.

Steg 2 av 8: Få med dina kollegor

Kolla in steg 2 i serien "Öka din kundnöjdhet i 8 steg"

ImBox Award Insight Dormy | Vinnare av ImBox kundservicepris

Dormy – vinnaren med kundbemötandet som absolut högsta prioritet!

Steg 1: Nöjdare kunder i 8 steg

Öka din kundnöjdhet med ImBox & Serviceproffsen Wowservice!

Ta på dig kundhatten | Kundupplevelsen i centrum

Tänk på dina kunder som gäster på din fest!

Årshjul för kundservice 2023 | Kickstarta hösten för din kundservice!

Kickstarta hösten & leverera kundservice i världsklass!

Smarta automatiseringar i ImBox | Jobba smart & effektivt med kundservice!

Smarta automatiseringar som effektiviserar ditt arbete i ImBox! 🤖

Så maxar du er kundservice & kundupplevelse i sommar!

Håll kundupplevelsen på topp – ladda ner vår guide med effektiva tips!

Effekter av ett riktigt bra ärendehanteringssystem? | Ärendehantering för kundtjänst

Det här kan du räkna med!

Enkelt ärendehanteringssystem | Ärendehantering för kundtjänst

Enkelt ärendehanteringssystem - vad är viktigast att tänka på?

Gina Tricot – ImBox Awards Insights

Modeaktören väcker häpnad och prisas för sin kundservice

Bilia – ImBox Awards Insights

Bilhandlaren som inte är nöjd förrän kunden är 100% nöjd!

Lensway – ImBox Awards Insights

Prisbelönta Lensway får oss att se skillnad! Läs mer om vinnaren.

Securitas – ImBox Awards Insights

Visar vägen i sin bransch med personligt bemötande i flera kanaler.

Årshjul för 2023 | Stärk din kundservice i 52 utmaningar!

Ladda ner vår kostnadsfria guide för att leverera kundservice i världsklass 2023

Stångåstaden – ImBox Awards Insights

Bostadsbolaget som gör det lätt att vara kund – alltid steget före!

Borås Elhandel – Pressrelease

Elbolaget Borås Elhandel väljer ImBox som sin digitala kundsupportpartner

Apohem – ImBox Awards Insights

Kundupplevelse i fokus – prisbelönade Apohem gör det lätt leva!

Elon – ImBox Awards Insights

Elons prisvinnande kundservice får varje kund att känna sig som hemma!

Wear Glas – ImBox Awards Insights

Heltäckande kundservice som kunden gillar skarpt – GLAS ser varje kund!

SmartaSaker – ImBox Awards Insights

Smarta saker & smart kundservice med 4.9 i betyg – läs mer om servicehjältarna!

Glitter – ImBox Awards Insights

Prisvinnande kundservice – Glitter möter kunder i sex kanaler på fyra språk!

Skistar – ImBox Awards Insights

Läs mer om SkiStars kundservice, vinnare av ImBox Customer Service Awards 2022!

ImBox träffar Daniel på Bildeve

Organisation som på ett innovativt sätt jobbar “under huven” med ImBox tjänster.

ImBox gästar Wowpodden – Avsnitt 3

Avsnitt 3 - Så ökar du NKI med 1% & lönsamheten med 5%

ImBox gästar Wowpodden – Om service i världsklass

Avsnitt 2 - Vill du öka lönsamheten i ditt företag? Börja då med kundservicen

ImBox gästar Sveriges första podd om service – Wowpodden

Avsnitt 1 - Varför kundservice ska vara en del av försäljningsstrategi

Vad är bra service?

Vad är WOWservice?

Ökad försäljning i e-handeln | Framtidens Ehandel

Vi gästar podden Framtidens Ehandel och pratar fördelar med chatt - Lyssna här!

Kunskapsdatabas | FAQ för hemsidan

Varför du MÅSTE ha en FAQ på hemsidan | Minska supportärenden med 19%

Vad är IP telefoni | Molnbaserad telefoni för företag

IP-telefoni, den sista pusselbiten för en omnikanalupplevelse

Vad är omnikanal | Guide: 5 steg för en omniupplevelse

Vad är omnikanal & varför är det viktigt?

Video Live Shopping | 5 tips för att lyckas med videochatt

Live Video Shopping ger en riktig butiksupplevelse från soffan

Ökad konvertering | Sälj mer i e-handeln | Skincity

Skincitys 5 tips för hur du ökar din försäljning online!

Minska churn | Hur du reducerar kundbortfall

Minska churn - Såhär reducerar du kundbortfall

Minska antalet returer i e-handeln | Digitala serviceverktyg

Hur e-handlare kan minska returer & klimatpåverkan

Chatt vs Chatbot | Hur du vet när du ska välja chatt eller bot!

Chatt vs Chatbot - vad passar dig?

Mailhanteringssystem | Varför du ska ha ärendehantering

Mailhanteringssystem och varför mailprogram inte håller måttet!

Bästa ärendehanteringssystemet – varför är det bäst?

Vilket är det bästa ärendehanteringssystemet på markanden?

Kundchatt för e-handel | Chattfunktion för hemsida

Chatt för e-handel & hemsida

Kundservice som du kan tjäna pengar på!

Varför är kundtjänst viktigt - 3 sätt att öka din tillväxt med kundservice

Öka din omsättning med 10% – Såhär gör du!

Hur du ökar din omsättning med 10%!

Chattfunktion för kommun & Fältgrupper | Chatt hemsida

Chatt för kommun & Fältgrupper

ImBox har blivit nominerade till Årets Företagare Göteborg 2019!

Vi har fått äran att bli nominerade till Årets Företagare Göteborg 2019.

Anpassar vi våra tjänster efter WCAG? Självklart!

Vi på ImBox arbetar aktivt med att förbättra tillgängligheten för användare.