Webbformulär är smarta, effektiva och smidiga. De finns tillgängliga dygnet runt för att ta emot dina kunder och besökare och ta ärendet vidare. Med rätt information till rätt person missar du aldrig en affär.
Med formulär ökar du alltifrån offertförfrågningar, leads och affärer till eventanmälningar, registreringar av nyhetsbrev och feedback.
Ett formulär fångar upp de som besöker din webbplats även när du inte jobbar. Som en receptionist som aldrig sover.
Genom att erbjuda en lättillgänglig kontaktväg möligör du affären genom att öka du chansen till interaktion.
“ 66% av 1851 inkommande ärenden under augusti månad stängde vi redan vid ”första mailsvar”. One touch-ärenden är vad vi eftersträvar och någonting vi lyckas med genom att få rätt information från kunden direkt för att stänga ärendet.”
– Ulrika Andersson, kundservicechef på Glitter
Ett enkelt formulär visar alla de fält som besökaren ska fylla i – på en gång. Ett dynamiskt formulär varierar i utseende beroende på vilken typ av ärende besökaren väljer. Det är helt enkelt ett smart formulär som ställer rätt frågor beroende på ärendetyp.
Utifrån valen visas anpassade fält, knappar och menyer. Besökaren ser alltså endast de fält som rör det ärende som hen behöver hjälp med – övriga bakomliggande fält visas inte. Detta ger ett flexibelt och korrekt flöde där kunden alltid skickar in rätt och relevant information till agenten som ska hantera ärendet.
Du får dels ett smidigare och mer användarvänligt flöde för dina besökare och kunder, dels en markant högre effektivitet vid hantering av ärenden på din avdelning. Dessutom kan samma dynamiska formulär skicka ärenden till olika mottagare och avdelningar baserat på typ av ärende – helt automagiskt!
ImBox smarta formulär är mångfunktionella och kan användas i din dynamiska widget eller inbäddat på din sajt. Det finns stora fördelar med båda utförandena, men det bästa av allt är att du slipper välja!
Du kan använda båda varianterna i din uppsättning och de kan både vara helt olika eller spegla varandra, vilket innebär ett formulär, presenterat på två olika sätt. Allt går att lösa för att passa alla besökare och behov!
Med statistikverktyget ImBox Analytics får du full överblick över hur tjänsten levererar och möjlighet att följa upp dina resultat. Här kan du se alltifrån svarstider och aktivitet till inkälla av ärendet och sidor som genererat leads.
Vill du finnas tillgänglig för alla dina besökare, hela veckan, dygnets alla timmar? Med ImBox chatt, FAQ och formulär i samma widget gör du det enkelt för din kund att ta kontakt eller att hitta svar.
– Chatta för att ge hjälp direkt
– Sök efter svaret på frågan i den smarta FAQ:n när chatten är stängd
– Behöver din besökare lämna feedback eller återkoppling finns ditt formulär
Avlasta kundservicemejlen på vanliga frågor, minska inkommande kundärenden och ge rätt ärende till rätt person – utan att tumma på servicen!