Ett webbformulär är smart, effektivt och säkert. Det finns där dygnet runt för att ta emot dina besökare och ta ärendet vidare. Med rätt information, till rätt person missar du aldrig en affär.
Med formulär ökar du alltifrån offertförfrågningar, leads och affärer till eventanmälningar, registreringar av nyhetsbrev och feedback.
Ett formulär fångar upp de som besöker din webbplats även när du inte jobbar. Som en receptionist som aldrig sover.
Genom att erbjuda en lättillgänglig kontaktväg ökar du chansen till interaktion, vilket möjliggör affären.
“ 66% av 1851 inkommande ärenden under augusti månad stängde vi redan vid ”första mailsvar”. One touch-ärenden är vad vi eftersträvar och någonting vi lyckas med genom att få rätt information från kunden direkt för att stänga ärendet.”
– Ulrika Andersson, kundservicechef på Glitter
Ett enkelt formulär visar alla de fält som besökaren ska fylla i – på en gång medan ett dynamiskt formulär varierar i utseende beroende på vilken typ av ärende besökaren väljer. Det är helt enkelt ett smart formulär som ställer rätt frågor beroende på ärendetyp.
Utifrån valet visas anpassade fält, knappar och menyer. Besökaren ser alltså endast de fält som rör det ärende som hen behöver hjälp med – övriga bakomliggande fält visas inte. Detta ger ett flexibelt och korrekt flöde där kunden alltid skickar in rätt och relevant information till agenten som ska hantera ärendet.
Du får dels ett smidigare och mer användarvänligt flöde för dina besökare och kunder, dels en markant högre effektivitet vid hantering av ärenden på din avdelning. Dessutom kan samma dynamiska formulär skicka ärenden till olika mottagare och avdelningar baserat på typ av ärende – helt automagiskt!
ImBox smarta formulär är mångfunktionella och kan användas i din dynamiska widget eller inbäddat på din sajt. Det finns stora fördelar med båda utförandena, men det bästa av allt är att du slipper välja!
Du kan använda båda varianterna i din uppsättning och de kan både vara helt olika eller spegla varandra, vilket innebär ett formulär, presenterat på två olika sätt. Allt går att lösa för att passa alla besökare och behov!
Båda går givetvis att få med dynamisk funktionalitet, där fälten anpassar sig baserat på vilket ärende kunden har, samt routas i ett samlat strukturerat mejl till rätt avdelning eller person för att underlätta och snabba på handläggningen. Aldrig mer ostrukturerade mejl i inkorgen och mer nöjda kunder på köpet!
Formuläret i widgeten finns alltid tillgängligt och följer med när besökaren scrollar eller navigerar runt på webbplatsen – alltid redo att användas. När din besökare klickar på ikonen fälls widgeten upp och visar formuläret som en kontaktväg. Där kan din besökare enkelt fylla i de uppgifter som efterfrågas.
Det friliggande, inbäddade formuläret – ja det kan du integrera och bädda in på valfri sida på webbplatsen. Givetvis kan även detta stylas efter er grafiska profil. En av många fördelar med denna variant är att du kan länka direkt från t.ex. nyhetsbrev eller orderbekräftelser.
Med statistikverktyget ImBox Analytics får du full överblick över hur tjänsten levererar och möjlighet att följa upp dina resultat.
Här kan du se alltifrån svarstider och aktivitet till inkälla av ärendet och sidor som genererat leads.
Vill du finnas tillgänglig för alla dina besökare, dygnets alla timmar, alla dagar?
Med ImBox chatt, ImBox FAQ och ImBox Formulär i samma widget gör du det enkelt för din kund att ta kontakt eller att hitta svar.
– Chatta för att ge hjälp direkt
– Sök efter svaret på frågan i den smarta FAQ:n när chatten är stängd
– Behöver din besökare lämna feedback eller återkoppling finns ditt formulär
Avlasta kundservicemailen på vanliga ställda frågor, avhjälp inkommande kundärenden, och ge rätt ärende till rätt person – utan att tumma på kundservicen.