ImBox Formulär

Formuläret som gör dig tillgänglig 24/7.

Ett webbformulär är smart, effektivt och säkert. Det finns alltid där för att ta emot dina besökare och ta ärendet vidare. Med rätt information, till rätt person missar du aldrig en affär. 

Vill du veta mer? 

Samtycke*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Varför ska du ha formulär?

Anpassa innehållet i formuläret 

Med formulär ökar du alltifrån offertförfrågningar, leads och affärer till eventanmälningar, registreringar av nyhetsbrev och feedback. 

Bemanna din digitala reception 24/7 

Ett formulär fångar upp de som besöker din webbplats även när du inte jobbar. Som en receptionist som aldrig sover. 

Enkelt att få kontakt!

Genom att erbjuda en lättillgänglig kontaktväg ökar du chansen till interaktion, vilket möjliggör affären.

 

 

“ 66% av 1851 inkommande ärenden under augusti månad stängde vi redan vid ”första mailsvar”. One touch-ärenden är vad vi eftersträvar och någonting vi lyckas med genom att få rätt information från kunden direkt för att stänga ärendet.”

– Ulrika Andersson, kundservicechef på Glitter

Läs mer om caset Glitter

 

 

Hur fungerar formulär vs. dynamiskt formulär?

Ett enkelt formulär visar alla de fält som besökaren ska fylla i – på en gång medan ett dynamiskt formulär varierar i utseende beroende på vilken typ av ärende besökaren väljer. Det är helt enkelt ett smart formulär som ställer rätt frågor beroende på ärendetyp.

Utifrån valet visas anpassade fält, knappar och menyer. Besökaren ser alltså endast de fält som rör det ärende som hen behöver hjälp med – övriga bakomliggande fält visas inte. Detta ger ett flexibelt och korrekt flöde där kunden alltid skickar in rätt och relevant information till agenten som ska hantera ärendet.

Vilka effekter får du med ett smart dynamiskt formulär?

Du får dels ett smidigare och mer användarvänligt flöde för dina besökare och kunder, dels en markant högre effektivitet vid hantering av ärenden på din avdelning. Dessutom kan samma dynamiska formulär skicka ärenden till olika mottagare och avdelningar baserat på typ av ärende – helt automagiskt!

  • Din besökare kan få kontakt oavsett tid på dygnet
  • Du får alltid rätt information direkt från kunden

Flera format för att passa alla behov

ImBox smarta formulär är mångfunktionella och kan användas i din dynamiska widget eller inbäddat på din sajt. Det finns stora fördelar med båda utförandena, men det bästa av allt är att du slipper välja! 


Du kan använda båda varianterna i din uppsättning och de kan både vara helt olika eller spegla varandra, vilket innebär ett formulär, presenterat på två olika sätt. Allt går att lösa för att passa alla besökare och behov!

Boka en demo

Vad är skillnaden mellan formulär i widgeten och inbäddat?

Båda går givetvis att få med dynamisk funktionalitet, där fälten anpassar sig baserat på vilket ärende kunden har, samt routas i ett samlat strukturerat mejl till rätt avdelning eller person för att underlätta och snabba på handläggningen. Aldrig mer ostrukturerade mejl i inkorgen och mer nöjda kunder på köpet! 

I widgeten

Formuläret i widgeten finns alltid tillgängligt och följer med när besökaren scrollar eller navigerar runt på webbplatsen – alltid redo att användas. När din besökare klickar på ikonen fälls widgeten upp och visar formuläret som en kontaktväg. Där kan din besökare enkelt fylla i de uppgifter som efterfrågas. 

Inbäddat

Det friliggande, inbäddade formuläret – ja det kan du integrera och bädda in på valfri sida på webbplatsen. Givetvis kan även detta stylas efter er grafiska profil. En av många fördelar med denna variant är att du kan länka direkt från t.ex. nyhetsbrev eller orderbekräftelser. 

ImBox formulär i widget och inbäddat på sajt

 

Ingår alltid

ImBox Analytics i Formulär

Med statistikverktyget ImBox Analytics får du full överblick över hur tjänsten levererar och möjlighet att följa upp dina resultat.

Här kan du se alltifrån svarstider och aktivitet till inkälla av ärendet och sidor som genererat leads.

Läs mer om ImBox Analytics

 

Kombinera chatt, FAQ och webbformulär. Som varmrätt med dessert.

Vill du finnas tillgänglig för alla dina besökare, dygnets alla timmar, alla dagar?

Med ImBox chatt, ImBox FAQ och ImBox Formulär i samma widget gör du det enkelt för din kund att ta kontakt eller att hitta svar.

– Chatta för att ge hjälp direkt
– Sök efter svaret på frågan i den smarta FAQ:n när chatten är stängd
– Behöver din besökare lämna feedback eller återkoppling finns ditt formulär

Avlasta kundservicemailen på vanliga ställda frågor, avhjälp inkommande kundärenden, och ge rätt ärende till rätt person – utan att tumma på kundservicen.

Med ImBox webbformulär får du alltid:

Möjlighet att styra vart och när på webbplatsen som ImBox Formulär ska synas

Uppföljning och feedback för att maximera effekterna av ditt formulär.

Anpassa din grafiska profil och layout efter din webbplats. Det ska se lika proffsigt ut som det är!

Vad kostar ImBox Formulär?

Ingen kund är den andra lik, därför vill vi ge dig ett pris som passar just ditt behov och dina förutsättningar. I en personlig demo lär vi känna varandra och tar reda på hur vi bäst kan hjälpa dig!

Hur går uppstarten till av ImBox Formulär?

I ett uppstartsmöte kommer du tillsammans med oss gå igenom dina behov och önskemål. Därefter kan du luta dig tillbaka medan vi bygger och designar ditt formulär efter dina önskemål. När formuläret är leveransklart kommer du och dina kollegor få en grundlig utbildning i verktyget av våra kundserviceexperter, där ni också får möjligheten att ställa alla era frågor till oss. Självklart spelas utbildningen in och från den dagen finns vi alltid tillgängliga för dig!

När är ditt formulär färdigt att gå live?

Ditt formulär är klar att gå live redan två veckor efter uppstartsmötet! Förutsatt att vi fått in alla dina uppgifter kring regler och grafisk utformning.

På vilka plattformar kan du integrera formuläret?

Du kan installera ImBox Formulär på alla plattformar! Oavsett om du använder WordPress, Magento, Episerver, Jetshop eller någon annan plattform – så är implementeringen precis lika enkel.

Stödjer ImBox Formulär WCAG?

Vi arbetar aktivt för att minska digitalt utanförskap och anpassar därför våra tjänster efter WCAG:s krav och tekniska funktioner. Om du använder våra tjänster hjälper du också till att öka tillgängligheten online för de som saknar teknisk kunskap eller har funktionshinder.

Läs mer!

Är ImBox Formulär GDPR-anpassade?

Oavsett vilken eller vilka tjänster du använder från oss, följer alla GDPR-lagen. Om du vill ha mer information om hur vi kan hjälpa dig följa GDPR-lagen så är du välkommen att kontakta oss!

1 Vad kostar det?
2 Onboarding!
3 Komma igång!
4 Vilka plattformar?
5 WCAG?
6 GDPR!