Customer relations made easy.

Vill du att en digital kontakt med dig ska vara lika varm som en fysisk?
 Bra, då har vi samma vision. Vi vill göra den digitala världen lite mer varm och personlig.

Genuint.

I vårt samarbete med dig vill vi att du alltid ska våga fråga och utmana oss i hur våra tjänster kan tjäna dig bäst. Och alltid ha med dig att just dina idéer gör skillnad för oss.

Modigt.

Vi kommer alltid sträva efter att våga testa nya funktioner och finesser som inte finns än på marknaden. För att alltid erbjuda dig den senaste innovationen inom kundkommunikation och skapa värde för dig och din kund.

Helhjärtat.

Du ska älska att vara i kontakt med oss. För vi älskar att vara i kontakt med dig. Du ska alltid veta att vi gör vårt yttersta för dig och hjälper till med stort som smått. För att det vi gör tillsammans, förändrar världen inom digital kommunikation.

Det roligaste med mitt jobb är att få vara med våra kunder hela vägen, från start till mål. Det är spännande att tillsammans med våra kunder se hur ImBox blir en naturlig del i deras digitala närvaro och hur det verkligen levererar från dag 1.

Sofie Nilsson, försäljning

Vårt varför

Riktiga människor, förtjänar riktigt bra service. Oavsett om de är online eller offline. Allt började med en chatt som skulle hjälpa verksamheter att kommunicera med sin målgrupp och förvalta den trafiken som faktiskt hittat till hemsidan. ImBox mål är att öka verksamheters tillgänglighet online för att bygga riktiga relationer digitalt.

Est. 2013

Vi har alltid sett oss som pionjärer inom kundkommunikation och har sedan starten strävat efter att kommunikationen med din digitala besökare ska bli så personlig som möjligt. Det har fått oss att våga lyssna på dig som kund och vågat utveckla vår tjänst efter vad du behöver idag, och inte vänta på att marknaden ska efterfråga det imorgon!

Made in Sweden

Vi är ett svenskt IT-företag som grundades av Joakim Rosén och Marcus Johansson. Målet var att skapa världens enklaste IT-system som kan göra vem som helst till världsmästare i kundservice. Vi kommer aldrig att sluta lägga pusslet för hur perfekt kundkommunikation ska se ut. Och vi kommer alltid sträva efter att hitta bättre, smartare och effektivare sätt för dig att kommunicera med din digitala besökare

ImBox-familjen är en mix talanger med samma sköna attityd.

Legenden förtäljer att på ImBox är kulturen så stark, så att om du besöker kontoret när ingen är där, pulserar atmosfären av våran hårt rotade kultur. Den är så kraftig att till och med kungspalmen i loungen osar av ImBox-andan.

Vi är en familj. En väldigt udda familj, men där varje person är lika viktig för familjen och dynamiken i gruppen. Vi har personer som ser sig själva som någon som vill och kan göra skillnad. Oavsett vilken roll du har eller vilket team du är delaktig i, så bidrar din personlighet och dina egenskaper till ImBox resa framåt.

Det pratas ofta om platta organisationer och korta beslutsvägar, men på ImBox praktiserar vi det. För att varje person i familjen kan vara med och påverka avgörande beslut för såväl produktutveckling som verksamhetsstyrning. Alla har en röst och alla bjuds in för att vara med och utveckla ImBox.

Att vara ödmjuka och lyhörda är vad som fått ImBox att tuffa på sen 2013. Den start-up-andan och rock ‘n roll-kulturen som fanns med oss från starten kommer aldrig gå ur väggarna – det är också den som hjälpt oss att bibehålla glädjen och drivet för att bli marknadsledande inom kundkommunikation!

Hittills har vi fått förtroendet av en stor blandning aktörer inom olika branscher. Våra kunder är allt från globala företag till mindre bolag med spännande och unika nischer.

De har alla en sak gemensamt; man vill minska avståndet mellan sig och sina digitala besökare. Med höga krav på digital närvaro och en enkelhet för att få kontakt, vill de öka sin servicenivå till top-notch.

Bakom varje samarbete ligger också en genuin relation. För att vi ska lyckas, behöver också ni lyckas! Vi har övat sen 2013 på att bli bäst på de tjänster vi levererar – kundservice i världsklass.