Det ultimata säljverktyget för e-handlare. Vill du tjäna mer, sälja till fler och ge service i världsklass? Gör din kundservice till din starkaste konkurrensfördel och bästa säljkanal.
Vill du i realtid se vad varje unik besökare har lagt i varukorgen? Vill du, likt i en fysisk butik, hälsa din besökare välkommen och erbjuda hjälp att handla?
Kundserviceverktyget är framtaget för att du som e-handlare ska komma så nära din besökare som möjligt. Som gör att du kan läsa din kunds tankar och överträffa deras förväntningar.
ImBox tjänster är det optimala sälj- och kundserviceverktyget som är utvecklat tillsammans med några av Sveriges bästa e-handlare.
Kan världens mest uppskattade kundservicekanal, bli din bästa säljkanal? Chatten är enkel att hitta i en widget som ser precis ut som dig – på de sidor du väljer att ha den tillgänglig.
Pedagogiskt, logiskt och sökbart. Besvara din kunds frågor i en enkel och logisk FAQ, med din grafiska profil. Alla älskar vi att googla, men något vi älskar ännu mer är att hitta svaret på det vi sökt efter. Med vårt verktyg E-commercetrackern kan du dessutom mäta exakt vad FAQ:n har bidragit till försäljningsmässigt.
Vill du slippa att skicka flera mail till samma kund för att lösa ett och samma ärende? Genom att anpassa formuläret efter vad kunden vill kontakta dig om, gör du det möjligt för kunden att bifoga all information du behöver för att ge kunden svar direkt, i vändande mail.
Läste du rätt? Ja! Du kan alltså medans du chattar med din besökare, se vad personen har i sin varukorg. Vilket märke de gillar. Vilken storlek de är ute efter. Och om din rådgivning resulterar i att kunden lägger varan i varukorgen!
Mät på kronan hur mycket varje chatt genererar! Mätverktyget e-commerce trackern är framtaget tillsammans med Skincity och anpassat till dig som e-handlare. Se vems chattar som genererar vad och mät effekterna av dina chattar. Funktionen kan också mäta vad chatten genererar i merförsäljning och ökat snittordervärde.
Lär känna dina kunder och hur kundresa på din sajt ser ut. Varje gång en besökare från hemsidan börjar chatta med dig, får du länken till vilken sida på din sajt som de befinner sig. På så vis kan du ge bra service, få insikter om vart på sajten kunden känner ett behov av att börja chatta och följa med kunden runt på hemsidan.
Förvirra inte kunden med olika produktnamn och beskrivningar. Öka konverteringarna genom att skicka personen i chatten direkt till sidan med produkten du rekommenderar. Se sedan om kunden lagt i produkten i varukorgen.
Tänk om du kunde läsa en kunds tankar? Vad lätt det hade varit att ge rätt service. Förhandsvisa chatt är en funktion som gör det möjligt för dig att på förhand se vad din kund i chatten skriver innan den klickar på “skicka”. Det gör att du kan vara proaktiv med ditt svar på kundens funderingar.
Är som det låter. En koppling som gör att om någon skriver till ditt företag från Facebook Messenger eller Instagram DM, så skickas meddelandet in som en chatt i ImBox-verktyget. Det innebär att du inte behöver logga in med ett personligt Facebook-konto eller på företagets Instagram för att svara på meddelanden från kunder.
Vill du addera ytterligare ett lager med personlig service? Med videochatt kan du hjälpa din kund i e-handeln på en helt ny nivå. Digital butiksförsäljning när den är som bäst!
✅ Visa dina produkter & ditt showroom i realtid
✅ Förstärk omnikanalupplevelsen
✅ Ge personligare digital service
Vill du få automatisk sortering av alla inkommande kundärenden? Missa aldrig en återkoppling till kund och få snabb översikt på vilket kundärende som du måste prioritera. Sätt påminnelser på mail och ta enkelt vid på ett kundmail där en kollega slutat med ett ärendehanteringssystem för e-handlare.
Telefoni som gör dig tillgänglig din kund, på deras villkor. Molnbaserad växeltelefoni som du hanterar i samma verktyg som all annan kundkommunikation. Lär känna din kund med unik statistik i realtid.
Varför vill du se statistik på din kundservice? Flera av Sveriges vassaste e-handlare använder ImBox Analytics och vår speciellt framtagna E-commerce tracker för att mäta försäljning och nivån av service. I statistiken kan du utläsa det mesta om hur din kund beter sig på hemsidan och när på dygnet de behöver kontakt med dig.
Vad är unikt med ImBox widget & vad kan du själv påverka?
De tjänster du väljer att ha från ImBox samlas i en snygg widget i högra hörnet, längst ner på din hemsida och exponerar de kundservicekanaler du erbjuder.
Utan krav på att din besökare ska lämna sin mailadress för att få börja chatta med dig
Fler chattar med företag som har en chatt som matchar företagets grafiska profil
Med namn, profilbild & personlig hälsningsfras ökar du känslan av ett personligt möte
Widgeten följer med besökaren runt på hemsidan & exponeras bara när chatten är bemannad
När alla elementen på din webbplats laddat färdigt, laddas ImBox widget
Pusha upp chatten när en besökare kommer in på din sajt & ge ett personligt välkomnande
“Chatten har varit en stor del av Skincitys framgång när det kommer till det viktiga, att bygga relationer med kund!”
– Elin, Head of Customer Relations på Skincity.
Med en dynamisk FAQ kan du få 19% mindre återkommande frågor i kundtjänsten! Bygg din FAQ efter vilka återkommande frågor du får av dina kunder.
Hjälp fler personer med en chatt! – En person kan bara svara på ett telefonsamtal åt gången, känns logiskt eller hur? Lika logiskt är det att en person kan chatta med upp till 5 personer samtidigt. Med en chatt kan du hjälpa flera människor samtidigt.
Effektivisera din kundservice låter ju bra? Effektiv, effektivitet och effektivisera är ord som gärna slängs runt. Men vad innebär egentligen effektiv kundservice? Och varför vill du ha en effektiv kundservice?
Självklart blir kunder mer nöjda om de får snabbt svar. Men det finns mycket mer att tjäna på effektivisera.
Bara genom att erbjuda din e-handelskund möjligheten att få kontakt med dig genom ImBox Chatt, ökar konverteringarna med 8%.
Anledningen? Jo, för det första – väljer du att ha en kundchatt på din hemsida från ImBox, ser vi till att chatten ser precis ut som du. Din snygga grafiska profil, profilbild på den personen kunden chattar med och personliga hälsningsfraser som gör kundbemötandet, så likt ett verkligt möte som möjligt.
Och för det andra – genom att visa för din besökare att du finns tillgänglig via ImBox Chatt på hemsidan, ökar du tilliten och sänker trösklarna för att din kund ska ta kontakt. En sajt som inte har en kundchatt kan upplevas av en besökare som oseriös och svårtillgänglig, därav lämnar kunden.
Vad kostar ImBox?
Ingen kund är den andra lik, därför vill vi ge dig ett pris som passar just ditt behov och dina förutsättningar. I en personlig demo lär vi känna varandra och tar reda på hur vi bäst kan hjälpa dig!
Hur går uppstarten till?
I ett uppstartsmöte kommer du tillsammans med oss gå igenom dina behov och önskemål. Därefter kan du luta dig tillbaka medan vi bygger och designar tjänsten efter dina önskemål. När tjänsten är leveransklar kommer du och dina kollegor få en grundlig utbildning i verktyget av våra kundserviceexperter, där ni också får möjligheten att ställa alla era frågor till oss. Självklart spelas utbildningen in och från den dagen finns vi alltid tillgängliga för dig!
Hur snabbt kan jag komma igång med kundservicetjänsterna på min hemsida?
Ditt nya kundserviceverktyg är klart att gå live redan två veckor efter uppstartsmötet! Förutsatt att vi fått in alla dina uppgifter kring regler och grafiska utformning.
På vilka plattformar kan du installera ImBox kundserviceverktyg?
Du kan installera kundserviceverktygen på alla plattformar! Oavsett om du använder WordPress, Magento, Episerver, Jetshop eller någon annan plattform – så är implementeringen precis lika enkel.
Vad är ImBox One och vilka tjänster ingår?
Om du bara vill komma ihåg ett lösenord och endast logga in i ett system varje morgon, så är ImBox One något för dig. Du samlar chatten, FAQ:n, ärendehanteringssystemet, formulären och telefonin i ett och samma verktyg.
Stödjer ImBox kundtjänstverktyg för e-handlare WCAG?
Vi arbetar aktivt för att minska digitalt utanförskap och anpassar därför våra tjänster efter WCAG:s krav och tekniska funktioner. Om du använder våra tjänster hjälper du också till att öka tillgängligheten online för de som saknar teknisk kunskap eller har funktionshinder.
Läs mer om WCAG!
Är kundserviceverktygen från ImBox GDPR-anpassat?
Självklart är alla våra tjänster GDPR-anpassade. Vill du veta mer om hur vi ser till att följa GDPR-direktiven är du välkommen att kontakta oss för mer information.
Läs mer om GDPR!
Vill du veta mer om kundserviceverktyg för dig som e-handlare?