Ge din kund en riktig butiksupplevelse – online.

Det ultimata säljverktyget för e-handlare. Vill du tjäna mer, sälja till fler och ge service i världsklass? Gör din kundservice till din starkaste konkurrensfördel och bästa säljkanal.

 

 

 

Utvecklat tillsammans med e-handlare, för e-handlare.

Vill du i realtid se vad varje unik besökare har lagt i varukorgen? Vill du, likt i en fysisk butik, hälsa din besökare välkommen och erbjuda hjälp att handla?

Kundserviceverktyget är framtaget för att du som e-handlare ska komma så nära din besökare som möjligt. Som gör att du kan läsa din kunds tankar och överträffa deras förväntningar.

ImBox tjänster är det optimala sälj- och kundserviceverktyget som är utvecklat tillsammans med några av Sveriges bästa e-handlare.

Läs om hur Skincity erbjöd sina besökare en riktigt butiksupplevelse, online – med hjälp av ImBox tjänster

Chatt

Chatt på hemsidan sänker tröskeln för kontakt & skapar en hög närvaro hos dina kunder på sajten.

Kan världens mest uppskattade kundservicekanal, bli din bästa säljkanal? Chatten är enkel att hitta i en widget som ser precis ut som dig – på de sidor du väljer att ha den tillgänglig.

  • Ökar snittordervärdet med minst 17%
  • Chattfunktion med din personliga, grafiska profil
  • Facebook Messenger-koppling
  • Ger fler köpande kunder
  • Unika funktioner framtagna för e-handlare

Läs mer om de mest uppskattade chattfunktionerna

Läs mer om chatt

FAQ

Smart FAQ – hjälper din kund precis när den vill bli hjälpt.

Pedagogiskt, logiskt och sökbart. Besvara din kunds frågor i en enkel och logisk FAQ, med din grafiska profil. Alla älskar vi att googla, men något vi älskar ännu mer är att hitta svaret på det vi sökt efter. Med vårt verktyg E-commercetrackern kan du dessutom mäta exakt vad FAQ:n har bidragit till försäljningsmässigt. 

  • Minska antalet återkommande kundärenden med minst 19%
  • Enkelt för besökare att hitta i en widget med din grafiska profil
  • Intelligent sökfunktion som rankar svar efter relevans 
  • Upptäck vilken information din kund förväntar sig att hitta på din hemsida
  • Säljande FAQ med möjlighet för att ladda upp filmer, bilder och guider

Läs mer om FAQ

Formulär

Dynamiskt formulär minskar pingismatcher i mailkorgen & höjer servicenivån.

Vill du slippa att skicka flera mail till samma kund för att lösa ett och samma ärende? Genom att anpassa formuläret efter vad kunden vill kontakta dig om, gör du det möjligt för kunden att bifoga all information du behöver för att ge kunden svar direkt, i vändande mail.

  • Gör det alltid möjligt för din kund att ta kontakt, oavsett tid på dygnet
  • Effektivisera din kundservice genom att be om rätt information från kunden
  • Smart formulär som tar reda på precis rätt information för kundens ärende
  • “One touch service” – lös alla dina ärenden med ett mail  
  • Säker sortering och prioritering – rätt information, till rätt person

Läs mer om Formulär

Vilka funktioner är mest uppskattade av Sveriges bästa e-handlare?

Unika funktioner som är speciellt framtagna för e-handlare och nätbutiker. Och utvecklade tillsammans med några av Sveriges bästa e-handelsföretag.

Få en demo!

Se kundens varukorg i realtid

Läste du rätt? Ja! Du kan alltså medans du chattar med din besökare, se vad personen har i sin varukorg. Vilket märke de gillar. Vilken storlek de är ute efter. Och om din rådgivning resulterar i att kunden lägger varan i varukorgen!

  • Ge service som är långt över förväntan
  • Merförsälj med säkra argument
  • Öka konverteringarna för varje besökare

Säljspårning i chatten

Mät på kronan hur mycket varje chatt genererar! 
 Mätverktyget e-commerce trackern är framtaget tillsammans med Skincity och anpassat till dig som e-handlare. Se vems chattar som genererar vad och mät effekterna av dina chattar. Funktionen kan också mäta vad chatten genererar i merförsäljning och ökat snittordervärde.

  • Se vad varje chatt genererar i kronor
  • Mät effekterna på snittordervärdet i chatten
  • Se vad varje anställd säljer för i chatten

Vart chatten började

Lär känna dina kunder och hur kundresa på din sajt ser ut. Varje gång en besökare från hemsidan börjar chatta med dig, får du länken till vilken sida på din sajt som de befinner sig. På så vis kan du ge bra service, få insikter om vart på sajten kunden känner ett behov av att börja chatta och följa med kunden runt på hemsidan. 

  • Se vilken sida på sajten kunden startade chatten
  • Se vart kunden befinner sig på sajten under chattens gång
  • Ge träffsäker service och öka konverteringen

Dirigera om besökaren

Förvirra inte kunden med olika produktnamn och beskrivningar. Öka konverteringarna genom att skicka personen i chatten direkt till sidan med produkten du rekommenderar. Se sedan om kunden lagt i produkten i varukorgen.

  • Hjälp kunden hitta rätt produkt direkt
  • Följ med kunden i din webbutik och öka din närvaro
  • Hjälp din kund att handla – rätt produkt!

Förhandsvisa chatt

Tänk om du kunde läsa en kunds tankar? Vad lätt det hade varit att ge rätt service. Förhandsvisa chatt är en funktion som gör det möjligt för dig att på förhand se vad din kund i chatten skriver innan den klickar på “skicka”. Det gör att du kan vara proaktiv med ditt svar på kundens funderingar.

  • Ge snabba svar
  • Överträffa din kunds förväntningar
  • Effektivisera din kundservice

Facebook Messenger & Instagram DM-koppling

Är som det låter. En koppling som gör att om någon skriver till ditt företag från Facebook Messenger eller Instagram DM, så skickas meddelandet in som en chatt i ImBox-verktyget. Det innebär att du inte behöver logga in med ett personligt Facebook-konto eller på företagets Instagram för att svara på meddelanden från kunder.

  • Ha alla kunddialoger i ImBox
  • Inga personliga Facebook-konton behövs
  • Snabba svar och ökad tillgänglighet för kund

Videochatt

Vill du addera ytterligare ett lager med personlig service? Med videochatt kan du hjälpa din kund i e-handeln på en helt ny nivå. Digital butiksförsäljning när den är som bäst!

✅ Visa dina produkter & ditt showroom i realtid   

✅ Förstärk omnikanalupplevelsen   

✅ Ge personligare digital service

Ärenhehantering

Ärendehanteringssystem för dig som e-handlare.

Vill du få automatisk sortering av alla inkommande kundärenden? Missa aldrig en återkoppling till kund och få snabb översikt på vilket kundärende som du måste prioritera. Sätt påminnelser på mail och ta enkelt vid på ett kundmail där en kollega slutat med ett ärendehanteringssystem för e-handlare. 

  • Få automatisk sortering & prioritering av alla kundärenden
  • Se i realtid all historik & hur kundärenden handläggs
  • Ärendehantering med statistik som följer upp din effektivitet
  • Snabbsvar & stavningskontroll ökar produktiviteten
  • Kan kopplas till ditt CRM-system. Få all kundinformation samlat på ett ställe

Läs mer om Ärendehantering

Telefoni

Molnbaserad, smart telefoni.

Telefoni som gör dig tillgänglig din kund, på deras villkor. Molnbaserad växeltelefoni som du hanterar i samma verktyg som all annan kundkommunikation. Lär känna din kund med unik statistik i realtid.

  • Ge din kund service i alla kanaler
  • Enkel växeltelefoni med smart statistik
  • Samla alla dina kanaler för kundkommunikation hos ImBox
  • Värdefull medlyssningsfunktion
  • Inga dyra inköp av ny hårdvara, all telefoni sköts i en enkel vy på din dator

Läs mer om Telefoni

ImBox Analytics – statistikverktyg för att se effekterna av din kundservice

Varför vill du se statistik på din kundservice? Flera av Sveriges vassaste e-handlare använder ImBox Analytics och vår speciellt framtagna E-commerce tracker för att mäta försäljning och nivån av service. I statistiken kan du utläsa det mesta om hur din kund beter sig på hemsidan och när på dygnet de behöver kontakt med dig.

  • Lär känna din kunds behov av kontakt med dig
  • Se vad chatten genererar i kronor i realtid
  • Se vad dina besökare vill ha svar på i sökfunktionen
  • Se hur FAQ:n och chatten bidragit gällande konvertering & AOV
  • Bemanna din kundservice efter kundens behov 
  • Mät effekterna av din kundservice med KPI:er för service

Läs mer om Analytics

Det enda verktyget du behöver. För att sälja mer & serva fler.

Du behöver alltså bara ett enda verktyg. Ett enda inlogg. En enda leverantör. För att hantera alla dina kanaler där du har kontakt med dina kunder.

Våra tjänster

Vad är unikt med ImBox widget & vad kan du själv påverka?

De tjänster du väljer att ha från ImBox samlas i en snygg widget i högra hörnet, längst ner på din hemsida och exponerar de kundservicekanaler du erbjuder.

Livechat, utan trösklar

Utan krav på att din besökare ska lämna sin mailadress för att få börja chatta med dig

Widget som ser ut som dig

Fler chattar med företag som har en chatt som matchar företagets grafiska profil

 Personlig bild & hälsningsfras

Med namn, profilbild & personlig hälsningsfras ökar du känslan av ett personligt möte

Dynamisk widget

Widgeten följer med besökaren runt på hemsidan & exponeras bara när chatten är bemannad

Påverkar inte laddtiden

När alla elementen på din webbplats laddat färdigt, laddas ImBox widget

Triggad chatt

Pusha upp chatten när en besökare kommer in på din sajt & ge ett personligt välkomnande

“Chatten har varit en stor del av Skincitys framgång när det kommer till det viktiga, att bygga relationer med kund!”

– Elin, Head of Customer Relations på Skincity.

Vill du minska återkommande kundärenden med 19%, men samtidigt hjälpa fler?

Med en dynamisk FAQ kan du få 19% mindre återkommande frågor i kundtjänsten! Bygg din FAQ efter vilka återkommande frågor du får av dina kunder.
Hjälp fler personer med en chatt! – En person kan bara svara på ett telefonsamtal åt gången, känns logiskt eller hur? Lika logiskt är det att en person kan chatta med upp till 5 personer samtidigt. Med en chatt kan du hjälpa flera människor samtidigt.

Läs mer

Kan du tjäna pengar på att spara tid?

Effektivisera din kundservice låter ju bra? Effektiv, effektivitet och effektivisera är ord som gärna slängs runt. Men vad innebär egentligen effektiv kundservice? Och varför vill du ha en effektiv kundservice?

Självklart blir kunder mer nöjda om de får snabbt svar. Men det finns mycket mer att tjäna på effektivisera.

Läs mer

Öka konverteringsgraden med 8% i din e-handel

Bara genom att erbjuda din e-handelskund möjligheten att få kontakt med dig genom ImBox Chatt, ökar konverteringarna med 8%. 

Anledningen? Jo, för det första – väljer du att ha en kundchatt på din hemsida från ImBox, ser vi till att chatten ser precis ut som du. Din snygga grafiska profil, profilbild på den personen kunden chattar med och personliga hälsningsfraser som gör kundbemötandet, så likt ett verkligt möte som möjligt.

Och för det andra – genom att visa för din besökare att du finns tillgänglig via ImBox Chatt på hemsidan, ökar du tilliten och sänker trösklarna för att din kund ska ta kontakt. En sajt som inte har en kundchatt kan upplevas av en besökare som oseriös och svårtillgänglig, därav lämnar kunden.

Läs mer

Vad kostar ImBox?

Ingen kund är den andra lik, därför vill vi ge dig ett pris som passar just ditt behov och dina förutsättningar. I en personlig demo lär vi känna varandra och tar reda på hur vi bäst kan hjälpa dig!

Hur går uppstarten till?

I ett uppstartsmöte kommer du tillsammans med oss gå igenom dina behov och önskemål. Därefter kan du luta dig tillbaka medan vi bygger och designar tjänsten efter dina önskemål. När tjänsten är leveransklar kommer du och dina kollegor få en grundlig utbildning i verktyget av våra kundserviceexperter, där ni också får möjligheten att ställa alla era frågor till oss. Självklart spelas utbildningen in och från den dagen finns vi alltid tillgängliga för dig!

Hur snabbt kan jag komma igång med kundservicetjänsterna på min hemsida?

Ditt nya kundserviceverktyg är klart att gå live redan två veckor efter uppstartsmötet! Förutsatt att vi fått in alla dina uppgifter kring regler och grafiska utformning.

På vilka plattformar kan du installera ImBox kundserviceverktyg?

Du kan installera kundserviceverktygen på alla plattformar! Oavsett om du använder WordPress, Magento, Episerver, Jetshop eller någon annan plattform – så är implementeringen precis lika enkel.

Vad är ImBox One och vilka tjänster ingår?

Om du bara vill komma ihåg ett lösenord och endast logga in i ett system varje morgon, så är ImBox One något för dig. Du samlar chatten, FAQ:n, ärendehanteringssystemet, formulären och telefonin i ett och samma verktyg.

Stödjer ImBox kundtjänstverktyg för e-handlare WCAG?

Vi arbetar aktivt för att minska digitalt utanförskap och anpassar därför våra tjänster efter WCAG:s krav och tekniska funktioner. Om du använder våra tjänster hjälper du också till att öka tillgängligheten online för de som saknar teknisk kunskap eller har funktionshinder.

Läs mer om WCAG!

Är kundserviceverktygen från ImBox GDPR-anpassat?

Självklart är alla våra tjänster GDPR-anpassade. Vill du veta mer om hur vi ser till att följa GDPR-direktiven är du välkommen att kontakta oss för mer information.

Läs mer om GDPR!

1 Vad kostar det?
2 Onboarding!
3 Komma igång!
4 Kompatibel plattform
5 Verktyget ImBox!
6 WCAG
7 GDPR

Vill du veta mer om kundserviceverktyg för dig som e-handlare?

Samtycke*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.