Årshjul 2023 – helt utan kostnad!

Årshjulet som stärker din kundservice i 52 utmaningar

Stämmer nedan in på dig?

✔️ Du jobbar på en kundserviceavdelning
✔️ Du vill utveckla såväl en grym kundupplevelse som glada medarbetare
✔️ Du vill ta er kundservice till nästa nivå
✔️ Du vill ha en kostnadsfri guide som hjälper dig i ditt servicearbete

Ja, det stämmer! Ladda ned hela årshjulet!

 

 

 

 

Ett årshjul – helt utan kostnad – för effektiv planering, boostande pepp & smarta tips! 💡

Varför behöver jag årshjulet?

Vi på ImBox vill utmana dig. Vi vill ge dig och din kundserviceavdelning en riktig boost i form av pepp och smarta tips med nöjdare kunder som resultat. För vem säger nej till riktigt bra kundservice? Inte kunden i alla fall! 

Du kan med enkla medel ta er kundservice till nästa nivå. Med detta årshjul får du 52 utmaningar – en per vecka – som hjälper dig att utveckla såväl en grym kundupplevelse som glada medarbetare.

Klart du vill ta del av vårt kostnadsfria årshjul!

52 utmaningar – om vadå då?

Med de 52 utmaningarna får du bland annat lära dig:

  • Varför snabbhet, tillgänglighet och trevligt bemötande är avgörande för en lyckad kundupplevelse
  • Hur emojis kan skapa positiva känslor i meddelanden 
  • Varför ni bör ha en servicehandbok – rörande såväl rutiner som tonalitet – på ditt jobb

Inte övertygad än? Årshjulet tipsar dig även om hur du kan peppa, stärka och tagga igång personalen för att göra dem till de stoltaste kundservicemedarbetarna. Du får med schemalagda utmaningar hjälp att preppa inför högtider som påsk, midsommar och Black Friday, och dessutom förklarar vi varför sälj är service och service är sälj.

Till vem riktar sig årshjulet?

Årshjulet är för dig som jobbar som chef eller ansvarig på en kundserviceavdelning. Utmaningarna kan också gott göras som en rolig grej tillsammans med dina kollegor på avdelningen – låt alla vara med på tåget för ökad gemenskap, utveckling och inspiration!

Så, vad väntar du på? Ladda ned årshjulet på momangen – helt kostnadsfritt!

Jag vill ha årshjulet!

Psst! Vi postar också de första utmaningarna längre ned på denna sida.

Är du redo? Nu kör vi – to infinity and beyond!

Här har vi publicerat utmaningar för årets fyra första veckor. Ladda ner hela guiden för att ta del av årets totalt 52 utmaningar – smidigt, smart och lättillgängligt!

Vecka 1

Statistik 📈

Nytt år, nya möjligheter! Årets första utmaning är att se över statistiken för föregående år. Vilka mål hade ni? Uppnådde ni dem? Kolla igenom statistiken och sätt upp ett antal mål för det nya året. Välj sedan ut vilka KPI:er och områden du behöver fokusera på för att nå dessa mål!

Vecka 2

Röda dagar 📆

Har du koll på årets röda dagar? För att ligga ett steg före behöver du ha koll på kommande högtider och helgdagar. Du behöver veta när er kundservice ska bemannas lite extra, vilka dagar ni har avvikande öppettider samt när och i vilka kanaler ni vill förmedla aktuell information. Försök att spika så många detaljer – som bemanning och meddelanden i telefonin – som möjligt redan nu!

Vecka 3

Personalen 💜

Vilken är den viktigaste resursen? Personalen, så klart! Därför vill vi understryka vikten av att ta hand om dina medarbetare och ge dem rätt förutsättningar! En kundserviceavdelning utan sin personal är ingen kundserviceavdelning alls, se därför till att boka in en rolig aktivitet för att kicka igång det nya året. Passa samtidigt på att gå igenom målen som är uppsatta för avdelningen (se vecka 1), för att peppa och få med alla på tåget!

Vecka 4

Snabbsvar

Ut med det gamla, in med det nya! Se över befintliga snabbsvar och mallar som används i olika kundservicekanaler. Behöver något svar uppdateras? Kan du ta bort meddelandemallar som är inaktuella? Finns det något snabbsvar som saknas eller som någon grupp saknar behörighet till?