ImBox gästar Wowpodden

I avsnitt 2 av 3 i Wowpodden pratar vi om huruvida kundservice kan digitaliseras och vad effekterna kan bli av att automatisera för mycket av kundkommunikationen.

 

Vill du titta på inspelningen av poddavsnittet – Please press play ▶️

Andra avsnittet
Vill du öka lönsamheten i ditt företag? Börja då med att hjälpa kundservice att effektivisera sitt arbete och ge dem rätt förutsättningar till att ge wowservice.

Vet du vad ett mail kostar för ditt företag? Ca. 60 kr/st.

Och vad ett telefonsamtal kostar? Typ 60 kr/st det också. Om man räknar på lokalkostnad, personalkostnader, systemkostnad och andra kostnader kopplade till din verksamhet. Det finns alltså både pengar att tjäna och att spara i kundservice 🤩

✓ 36% av svenskarna kan betala mer för bra service

✓ Ett telefonsamtal eller ett mail kostar ca. 60kr/st

✓ Det är 5-25 gånger dyrare att skaffa nya kunder, än att behålla befintliga

✓ 89% av kunderna är benägna att göra affärer med en konkurrent till dig efter en dålig serviceupplevelse

– Hur du kan tjäna miljoner genom att lösa ETT problem

– Skillnaden mellan chatt och chatbot

– HI vs. AI – ska det vara valbart att prata med en bot eller människa i kundservice?

Vill du lyssna på avsnittet? – Följ länken här:

Om samarbetet: Vi har teamat ihop oss med grymma Joakim & Emilie som driver Wowservice.se och podden #wowpodden och är några av Sveriges vassaste kundserviceexperter. Service är en attityd och något alla tjänar på att lära sig mer om. I podden får du värdefulla tips och erfarenheter från hur det fungerar i praktiken kombinerat med fakta och forskning för att du ska kunna skapa magiska kundupplevelser!

Lyssna på avsnittet: