Elbolaget Borås Elhandel väljer ImBox som sin digitala kundsupportpartner

Vi är glada att tillkännage att Borås Elhandel har valt oss på ImBox som leverantör för att bemöta sina kunder och besökare mer effektivt online. 💜 I september 2022 gick man live med tjänsterna ImBox FAQ och Dynamiskt formulär, med en tydlig plan för ett utökat samarbete framåt.

Blogg/PR     l    13 Oktober 2022     l     Borås Elhandel

Borås Elhandel är elbolaget som vill göra det lätt att leva hållbart och erbjuder sina kunder 100% fossilfri el, högeffektiva solcellslösningar, batterilagring och laddboxar. Lika lätt som det ska vara att göra smarta, hållbara val och teckna nytt elavtal, ska det vara för kunder och besökare att få tillgång till hjälp online.

Efter att ha provat en chatbot-lösning på sajten, såg man sig om efter ett nytt tillvägagångssätt för att lyfta kundupplevelsen. För Borås Elhandel var det viktigt att en ny leverantörslösning, utöver att vara lättillgänglig och värdeskapande för besökarna, dessutom skulle spara tid för både kunderna och dem själva, effektivisera processerna internt och underlätta kontaktvägarna för att maximera intresseförfrågningar för olika produkter. På önskelistan stod även ett användarvänligt gränssnitt, där det är enkelt för kundsupportavdelningen att skapa och redigera det innehåll som visas för sajtbesökarna.

Joakim Rosén

Medgrundare och kundansvarig på ImBox berättar om samarbetet:

Direkt vid min första kontakt med fantastiska Kicki och Linda från Borås Elhandel under våren 2022, var min känsla och uppfattning att vi kommer kunna hjälpa dem på riktigt. Efter att tidigare ha arbetat med en chatbot, presenterade de en rak och tydlig problemformulering, vilket resulterade i att gå live med ImBox FAQ och Dynamiska formulär som en start. Under året finns även en plan för att implementera ImBox Tickets (ärendehanteringssystem) vilket kommer kunna effektivisera kundbemötandet och spara ännu mer tid.

Kristina “Kicki” Stjepic

IT-ansvarig på Borås Elhandel beskriver hur det fungerar:

– I den proaktiva FAQ:n kan vi nu erbjuda hjälp och kunskap dygnet runt på sajten. Här hittar besökare svar på alla möjliga typer av frågor, strukturerat på ett användarvänligt, pedagogiskt och lättillgängligt sätt. För de som vill komma i kontakt med oss hänvisar vi nu till det dynamiska formuläret. Den sänker trösklarna till kontakt för olika typer av förfrågningar, samtidigt som den skapar en efterlängtad struktur för betydligt smidigare hantering internt. Vi får allt vi behöver för att återkoppla till kunden samlat i ett och samma mejl! Direkt från start nyttjade vi även den smarta funktion “alerts” i tjänsterna, där vi kan lyfta fram relevant, aktuell information som hjälper kunderna direkt och därmed minskar antalet inkommande ärenden. Vi är otroligt nöjda så här långt!

Joakim Rosén

Vi ser fram emot vad som förhoppningsvis blir ett långt och givande samarbete, där Borås Elhandel får ut maximalt värde. Vi ser också fram emot att aktivt arbeta med kunskapsutbyte, för att göra varandra ännu bättre.

Vi önskar Borås Elhandel stort lycka till och är så glada att ni ville bli en del av ImBox-familjen! 💜