Smarta automatiseringar som effektiviserar i ImBox 

Ända sedan starten har vi på ImBox ständigt strävat efter att balansera automatisering och mänsklig närvaro för att ge dig och dina kunder och besökare den bästa möjliga upplevelsen – på ett enkelt och effektivt sätt. Därför är vårt system proppat med automatiseringar och funktioner som effektiviserar din arbetsvardag i alla våra tjänster, t.ex. ärendehantering, kundchatt, FAQ och formulär. 🤖 Läs om några av dem här. 

 

🪄 Mailflow i Tickets 

  • När vi skapar en uppsättning för dig i ImBox Tickets (Ärendehantering), kan du som kund integrera regler (conditions och actions) som gör att en mängd saker sker automatiskt bakom kulisserna i systemet (som en egen inbyggd liten robot 🤖).
  • Helt enkelt ett regelverk som styr alla automatiseringar – helt personaliserat efter er verksamhets unika behov!
  • Funktionen är så smart att den bland annat kan utgå från ord som avsändaren har skrivit i ämnesraden eller i brödtexten och vips så hamnar ärendet i rätt inkorg där rätt personer hanterar ärendet.
  • Lätt som en plätt och inget extrajobb behöver göras – allt är helt automatiserat när reglerna är satta!

Läs mer om vår smarta ärendehantering.

🪄 Templates – ett snabbsvar med extra allt i Tickets 🦄

  • Templates är ytterligare en automatisering och är en avancerad form av snabbsvar som även kan inkludera en redan förutbestämd ämnesrad, vem avsändaren är, vilka personer som ska sättas som cc/bcc, vilken status och filtrering ärendet ska ha för att säkerställa att det hamnar rätt och du kan dessutom lägga till reminders. Men det är inte allt!
  • Du kan även lägga till bilder i texten och addera bifogade filer. Allt preppat och redo att användas!
  • Säkerställ servicenivån och tonaliteten, minska mängden fel och spara massor med tid genom att använda Templates. Uttrycket “det ska vara lätt att göra rätt” har aldrig passat bättre än här!

🪄Automated jobs i Chat, Tickets, FAQ & Forms

  • Att skapa ordning och reda helt automatiskt, visst låter det nästan för bra för att vara sant? Men med våra “Automated Jobs” är det inte bara möjligt – det är superenkelt!
  • Saker och ting sker helt automatiskt i systemet utan handpåläggning och du kan istället lägga tiden på andra värdeskapande aktiviteter. Exempel? Javisst!
  • Är du också trött på att utgående ärenden där kunder inte svarat, ligger kvar som öppna ärenden? Med hjälp av Automated Jobs kan dessa mail städas bort från inkorgen efter t.ex. 14 arbetsdagar och förpassas till stängda ärenden – allt för att ge dig en rättvis vy över er statistik.
  • Eller varför inte rensa bort ärenden/chattar som innehåller t.ex. personuppgifter redan efter ett visst antal veckor eller månader? Spara allt annat så länge ni behöver, men slipp oron gällande GDPR. Skönt va?

Läs mer om vår smidiga och anpassningsbara lösning för kundchatt respektive FAQ.

🪄 Dynamiska formulär i Forms (gärna med bästisen Filters i Tickets)

  • Med Dynamiska formulär på din sajt kan dina besökare enkelt ge dig rätt information, så att du kan återkoppla med klockrena svar i ljusets hastighet. JA – du läste rätt! Hur det fungerar? 🤔 Enkelt förklarat går det till så här:
  • När kunden klickar i att ärendet handlar om t.ex. “leverans”, ändras fälten i formuläret automagiskt till frågeställningar som har med leveranser att göra.
  • Formuläret visar alltså ENBART relevanta fält som kunden verkligen måste fylla i – varken mer, men heller inte mindre. ✅
  • Formuläret skickas automatiskt med rätt Label på ärendet och tack vare detta landar det direkt i rätt filter inne i Tickets.
  • Tack vare att kundservicemedarbetarna får all nödvändig information samlat i ett mejl, kan ärendet hanteras med ljusets hastighet – inte sällan genom ett enda mejlsvar!
  • Det Dynamiska formuläret kan både användas i Widgeten, som följer med besökaren på hela sajten, och/eller som ett inbäddat formulär på valfri sida på er sajt (NYHET!) som går att länka till direkt via t.ex. ett nyhetsbrev eller orderbekräftelse.

Läs mer om våra smarta formulär!

Så här hjälper vi dig att leverera kundservice i världklass

Vill du veta vad våra serviceverktyg kan göra just för dig?
Boka en demo med oss och få en rundtur i världens, kanske enklaste kundtjänstverktyg. Vi guidar dig dig till den lösning som passar just din verksamhets behov, utmaningar och framtidsplaner.

 

Vill du veta hur?