Blogg/PR l 13 Oktober 2022 l Borås Elhandel
Efter att ha provat en chatbot-lösning på sajten, såg man sig om efter ett nytt tillvägagångssätt för att lyfta kundupplevelsen. För Borås Elhandel var det viktigt att en ny leverantörslösning, utöver att vara lättillgänglig och värdeskapande för besökarna, dessutom skulle spara tid för både kunderna och dem själva, effektivisera processerna internt och underlätta kontaktvägarna för att maximera intresseförfrågningar för olika produkter. På önskelistan stod även ett användarvänligt gränssnitt, där det är enkelt för kundsupportavdelningen att skapa och redigera det innehåll som visas för sajtbesökarna.
Medgrundare och kundansvarig på ImBox berättar om samarbetet:
Direkt vid min första kontakt med fantastiska Kicki och Linda från Borås Elhandel under våren 2022, var min känsla och uppfattning att vi kommer kunna hjälpa dem på riktigt. Efter att tidigare ha arbetat med en chatbot, presenterade de en rak och tydlig problemformulering, vilket resulterade i att gå live med ImBox FAQ och Dynamiska formulär som en start. Under året finns även en plan för att implementera ImBox Tickets (ärendehanteringssystem) vilket kommer kunna effektivisera kundbemötandet och spara ännu mer tid.
IT-ansvarig på Borås Elhandel beskriver hur det fungerar:
– I den proaktiva FAQ:n kan vi nu erbjuda hjälp och kunskap dygnet runt på sajten. Här hittar besökare svar på alla möjliga typer av frågor, strukturerat på ett användarvänligt, pedagogiskt och lättillgängligt sätt. För de som vill komma i kontakt med oss hänvisar vi nu till det dynamiska formuläret. Den sänker trösklarna till kontakt för olika typer av förfrågningar, samtidigt som den skapar en efterlängtad struktur för betydligt smidigare hantering internt. Vi får allt vi behöver för att återkoppla till kunden samlat i ett och samma mejl! Direkt från start nyttjade vi även den smarta funktion “alerts” i tjänsterna, där vi kan lyfta fram relevant, aktuell information som hjälper kunderna direkt och därmed minskar antalet inkommande ärenden. Vi är otroligt nöjda så här långt!
Vi ser fram emot vad som förhoppningsvis blir ett långt och givande samarbete, där Borås Elhandel får ut maximalt värde. Vi ser också fram emot att aktivt arbeta med kunskapsutbyte, för att göra varandra ännu bättre.