Tanrevel levererar kundservice i toppklass med det lilla extra ihop med ImBox

Med fullt fokus på kunden och en vilja att leverera service utöver det vanliga, är vi stolta och glada att meddela att Tanrevel väljer oss på ImBox för att ta sin kundupplevelse till nästa nivå. 

Blogg/PR     l    13 Oktober 2022     l     Tanrevel

Solkysst hy för att framhäva naturlig skönhet, utan solens farliga strålar? Ja och ja, tack! Enter: Tanrevel, e-handelsraketen som tagit brun-utan-sol-konceptet till nästa nivå! Hos dem får du stifta bekantskap med en skönhetsteknologi som ger perfekt och naturligt resultat, i en skonsam formula med 100% veganska ingredienser.

Svenska Tanrevel startade 2018 och tog omedelbart marknaden med storm genom sin unika spraytan i pocketformat. Idag säljs de populära produkterna både via egen webbshop och via återförsäljare. Hos Tanrevel är kunderna i fokus och ambitionen att alltid finnas där för dem för att hjälpa dem direkt när behovet uppstår är given. Målet att kunna leverera en kundupplevelse i toppklass – dessutom med det lilla extra – i den egna webbshopen, aktualiserade behovet av en ny partner för den digitala kundkommunikationen. Den nya lösningen skulle även kunna samla alla kanaler och verktyg i ett, vara enkel att arbeta i och dessutom vara skalbar för att kunna utöka på fler marknader. Valet föll på ImBox och ingen är gladare och mer stolta än vi! Nyligen gick Tanrevel live med tjänsterna ImBox Chatt, FAQ, Ärendehantering och Dynamiskt Formulär. 

Häng med när vi låter kundservicechef Johanna Sahlberg svara på 7 snabba frågor om t.ex. sina förväntningar på tjänsterna, hur hon upplevde implementeringen samt sin syn på en vinnande intern servicekultur.

7 snabba med Johanna Sahlberg, kundservicechef på Tanrevel.

Vad gjorde att ni valde ImBox som leverantör?

Vi ville jobba med en klient/program som erbjöd alla lösningar i ett, fungerar på flera marknader, samt  enkelt för våra medarbetare att jobba i. Vi ville även fokusera på självhjälp och att finnas där när kunden behöver oss. Vi föll för ImBox just för den enkla setupen och smidiga agentvyn.

 

Vilka förväntningar har ni på tjänsterna?

Vi vill utveckla vår externa FAQ så kunden snabbt och enkelt kan hitta svaret på vanliga frågor. I stället för långa svarstider på mejl vill vi finnas där för våra kunder när de behöver oss och hjälpa dem direkt. Med en chatt och tydlig FAQ vill vi leverera en kundservice i toppklass som samtidigt ger det där lilla extra till kunden.

 

Hur lång tid tog det för er att gå live med ImBox tjänster?

Från det att vi började jobba med setupen till att vi gick live tog det ungefär en månad. Vi fick smidig och tydlig hjälp av Jenny på ImBox som löste all den tekniska setupen. I och med hjälpen från ImBox behövde vi inga utvecklare från vår sida att bygga upp och gå live.

 

Vad är er upplevelse av uppstartsfasen?

Smidig! Vi var ivriga att komma igång och vi började arbeta i klienten inom två veckor. Alla bitar var inte på plats, utan vi fokuserade främst på vår externa FAQ samt livechat. Efter detta blev nästa steg att implementera mejl med dynamiska formulär.

 

Var hittar ni inspiration till digitala kommunikationstjänster och funktioner?

Vi har ständigt koll på vad som händer inom kundservicebranschen och vi är inte rädda för att testa nya saker. Tidigare har det varit mycket fokus kring botar och att minska kontakt med en medarbetare. Detta känns som en utgående trend, och vi har i stället valt att finnas där för våra kunder och erbjuda dem service utöver det vanliga.

 

 Hur vill ni att er ökade service uppfattas?

Vi erbjuder en chatt där kunden kan ställa frågor till oss utan att verifiera sig eller kontakt med en bot innan. Vi erbjuder inte bara support, utan även rådgivning gällande våra produkter. Vi är inte ”bara” kundservice, utan specialister inom self-tanning och kundbemötande.

 

Hur arbetar ni med er servicekultur internt?

På Tanrevel är kunden vårt största fokus. Vårt kundserviceteam är kundens röst i företaget och vi tar alla idéer och förslag vi får från våra kunder vidare. Vi älskar feedback och vill veta allt om vad våra kunder tycker. Vi får även mycket kärlek från våra kunder och vi älskar vårt jobb. Detta märks garanterat i vår service mot kunden.

Nicklas Johansson

“Det är otroligt inspirerande att få arbeta med ambitiösa premiumvarumärken som Tanrevel som dessutom har en sådan exemplarisk intern servicekultur! Deras inställning att vilja få varje kund att känna sig sedd och förmedla varumärkets känsla i varje touchpoint, i varje interaktion, är ett vinnande koncept. Man vill verkligen finnas där för kunden och leverera service utöver det vanliga. Och här hjälper vi dem att lyckas nå ut med sin expertis och omsorg på ett helt nytt sätt och att överträffa sina kunders förväntningar genom snabba svar.

Vår lösning är också enkel att skala upp för att fungera på flera marknader, vilket var ytterligare ett av önskemålen som Tanrevel hade i sin jakt på en ny leverantör – en match made in heaven, helt enkelt! Vi ser fram emot ett inspirerande samarbete, där vi utvecklas tillsammans och gör varandra ännu bättre”, avslutar Nicklas.

 

 

Vi önskar Tanrevel stort lycka till och är så glada att ni ville bli en del av ImBox-familjen! 💜