Varumärke och tillgänglighet i fokus när VANBRUUN tar sin kundupplevelse till nästa nivå med ImBox

Vi på ImBox är stolta och glada att tillkännage att det exklusiva varumärket VANBRUUN valt oss som leverantör för att möta sina kunder och besökare digitalt.

PR     l    3 November 2022     l     VANBRUUN

VANBRUUN är den exklusiva online-boutiquen med vigselrelaterade diamantsmycken skapade för att bäras i generationer. Företaget som startades 2013 är idag ett av Sveriges största på området, med siktet inställt på att bli störst i världen inom sin bransch.

VANBRUUN vill förmedla kunskap och lyx anpassat för dagens moderna konsument. I det ligger insikten om att kunden vill ha personlig service och individuell vägledning med en tillgänglighet och snabbhet utöver det vanliga.

Här är strävan att förbättra kundupplevelsen ständigt på agendan, med målet att alltid prestera över förväntan. Det är också anledningen till att man såg sig om efter en ny samarbetspartner för den digitala kundkommunikationen. 

Victor Halvarsson

Grundaren Victor Halvarsson berättar:

– Vi ville ta vår kundupplevelse till nästa nivå och det med en lösning och chatt som kunde bli en förlängning av oss och som lyfter vårt varumärke, istället för något som inte matchar oss – varken vad gäller utseende eller funktioner. Efter att ha kollat på och även använt de största konkurrerande tjänsterna, valde vi ImBox.

Man såg inte bara positivt på hur den flexibla ImBox-widgeten enkelt kan anpassas för att spegla varumärket utåt. Möjligheten att kunna samla alla kanaler i ett och samma verktyg för effektiv hantering och analys, var ytterligare en starkt bidragande faktor bakom valet av ImBox.

Sagt och gjort! VANBRUUN gick nyligen live med chattlösningen från ImBox. Här möts besökare av smyckes- och diamantrådgivare under generösa öppettider för att bli guidade långt efter att dagens förpliktelser är avklarade och barnen sover. Att finnas där med sin expertkunskap när kunden faktiskt har tid att bli inspirerad och hjälpt, är en viktig konkurrensfördel som både driver konvertering och ökad kundlojalitet. På frågan om hur lång tid det tog att gå live med ImBox, svarar Victor med ett leende:

Grundaren Victor Halvarsson berättar:

– Det gick superfort, så fort att jag inte ens minns! 🙂 Vi fick dessutom oöverträffad service av ImBox i uppstartsfasen, ni höll oss verkligen i handen hela tiden.

Sabina Thilén

Kundansvarig för VANBRUUN på ImBox

– VANBRUUN har ett unikt sätt att se på tillgänglighet i sin bransch och vi är så glada för förtroendet att få vara med på deras resa. Jag ser fram emot ett inspirerande och nära samarbete där vi kommer kunna lära oss väldigt mycket av varandra.

– Efter att nu ha satt en riktigt bra struktur för chattfunktionen ser vi på nästa steg, för att involvera fler delar som effektiviserar det interna arbetet, snabbar på svarstider och ger möjlighet att analysera styrkorna i de olika kanalerna.

Bransch: E-handel och fysisk handel

Målgrupp: B2C

Webbplats: https://vanbruun.com

Använder: ImBox Chatt

Vi önskar VANBRUUN stort lycka till och är så glada att ni ville bli en del av ImBox-familjen! 💜