Bildeve säljer begagnade och nya bilar till kunder i hela Sverige. Kunderna kan smidigt köpa sin bil direkt online och välja att få bilen hemlevererad. Givetvis kan kunderna även besöka Bildeves anläggningar i Helsingborg, Landskrona och Höganäs för att få hjälp med sina bilköp eller service, bilvård, däck och reservdelar. Som kund kan du även sälja din bil till Bildeve och lämna in den på över 60 st olika inlämningsplatser runt om i Sverige.
Sedan 2019 har Bildeves organisation jobbat med ImBox där de idag använder chatt, ärendehantering, FAQ och formulär för att möta sina kunder.
Här har vi en organisation som jobbar på ett inkluderande och innovativt sätt “under huven” med ImBox tjänster. Hos Bildeve sitter alla 146 anställda med ImBox och olika agenter bemannar olika tjänster.
I ärendehanteringen tas alla mail emot och beroende på ärendetyp går mailet direkt till rätt grupp agenter. Inom bolaget skickas sällan kundärenden till specifika personer – i stället skickas dessa till ärende-specifika mailadresser där kollegor kan hjälpas åt och täcka upp beroende på kompetens eller om någon är frånvarande den dagen.
Inga ärenden faller mellan stolarna, något som lätt är hänt inom kundservice i synnerhet, och allt blir överskådligt med ärendehanteringssystemet. Samtidigt får de en tydlig bild av allt som sker eller har skett i ett ärende, och via ImBox statistikverktyg får Bildeve en tydlig bild av vilken typ av ärenden som hanteras och mängden som inkommer.
När en kund kommer in som besökare på webbplatsen finns det alltid någon tillgänglig och dessutom styr de så att säljarna finns tillgängliga på företagets köpsidor. FAQ:n finns tillgänglig dygnet runt och besvarar kundernas vanligaste frågor och svar. För att kunna fånga upp nya frågor kan kunderna skicka in sina frågor via ImBox formulär.
Daniel Persson Malmberg, Affärsområdeschef kommunikation på Bildeve