Inspiration & motivation
Mjukstart eller rivstart? Augusti har anlänt och vare sig vi vill eller inte är hösten på ingång. Känns det lite trist? Kanske. Men utöver vardag och rutiner kommer hösten också med möjligheter. Det är nu du har chansen att sätta nya mål och inte bara peppa dig och ditt team, utan också ge er kundservice det där lilla extra lyftet. Därför har vi sammanställt fem inspirerande tips för att ge dig en riktigt stark start på hösten 2024! 💪
Efter en lång semester kan det kännas motigt att komma igång igen. Ett bra sätt att motivera dig själv och ditt team är att boka in en kortare utbildning inom ditt område. Det finns mängder av kvällskurser, dagsutbildningar och digitala webinars att delta i. En utbildning kan inte bara höja motivationen utan också öka kompetensen och bredda perspektiven. Börja utforska dina möjligheter idag!
Har du nya medarbetare som börjar i höst? Då är det viktigt att säkerställa en bra onboardingprocess. Samarbeta med HR-avdelningen för att se till att all teknisk utrustning, konton och scheman är på plats. Tänk också på hur ni kan göra första veckan lite mer speciell med fika, aktiviteter och snälla arbetstider. En bra start kan göra stor skillnad för nya kollegors trivsel och prestation.
Att få inspiration och inbjudningar till digitala events direkt i brevlådan kan vara en riktig energiboost. Genom att signa upp dig på olika nyhetsbrev kan du hålla koll på trender och omvärlden. Nyhetsbrev är ett grymt sätt att hålla dig uppdaterad med senaste nytt inom din bransch och kundservice – och de kan ge dig värdefulla insikter och idéer.
När alla är tillbaka efter semestern är det perfekt att kicka igång hösten med en givande workshop följt av en rolig teamaktivitet. Detta är ett utmärkt tillfälle att se tillbaka på målen som sattes upp i början av året och engagera teamet i att nå dessa mål. Dina medarbetare är din viktigaste resurs, så gör din avdelning till den roligaste och dina medarbetare till de stoltaste.
Vilka inspelade röstmeddelanden och telefonsvar finns i er bank? Ta tid att lyssna igenom dessa och fundera över vilka inspelningar – både fasta och tillfälliga – ni behöver ha i er telefoni. Exempel på sådana inspelningar är välkomstmeddelanden, öppettider för hösten och information om pågående driftstörningar. Genom att vara proaktiv och spela in nya meddelanden innan hösten drar igång, får du bättre koll och kan förbättra kundupplevelsen.
Visst har vi lyckats inspirera dig till att kickstarta hösten och ta din kundservice till nästa nivå? Varmt välkommen tillbaka till jobbet – låt oss göra denna höst till den bästa någonsin! 💪