Case

”Vi har fått bättre struktur och vi kan lätt följa mail som kommer in”

ImBox Ärendehantering gör det enkelt för er att hantera era inkommande ärenden. Ni missar aldrig ett ärende eller riskera att svarstiden blir för lång. Vi har frågat Branäs, som är en utav våra kunder, vad de tycker om tjänsten och hur ImBox Ärendehantering hjälpt dem i deras vardag.

Få en demo

Bransch: Event & Nöje, Hotell & Konferens
Målgrupp:
B2C & B2B

Webbplats:
Branäs.se

Varför behövde ni ett ärendehanteringssystem?
Tidigare använde vi oss av outlook och det blir ohållbart med säsongsanställda som efter avslutad tjänst inte avslutade ärenden. Vid frånvaro ska vem som helst kunna ta över ärenden och slutföra en påbörjad dialog. Vi ville få en bättre översikt på de mail som kommer in. Dessutom har vi flera olika inkorgar från våra olika anläggningar, vilket gjorde det svårt för oss att ge ett snabbt svar.

ImBox Ärendehantering har gett oss en bättre struktur
ImBox Ärendehatering har gett oss en bättre struktur och mail hoppas inte över då man lätt kan följa mail som kom in i ÄHS (Ärende Hantering System). Det har blivit lättare att kommunicera mot gäst eftersom mailen hanteras i turordning. Du ser när någon är inne i ärendet och ser i realtid vad personen skriver. Tidigare i outlook kunde fler vara inne på samma ärenden.

Vad är största skillnaden?
Gästvärdet är högre, då vår servicenivå höjt på alla punkter t.ex. snabbsvar, tidigare konversationer syns tydligt och överskådligt. Bild och namn på den som hanterar ärendet ger ett mer personligt bemötande. Jag är övertygad om att vi även har lönsamhet i pengar också, men svårare att följa. Detta gäller även med chatten. Översättningen i (språk) är värdefull!

Hur var det att komma igång?
När vi började med ImBox Ärendehantering så täckte den inte alla våra behov men efter en del feedback och förbättringsförslag så har de lyckats anpassa verktyget efter våra behov.

Vi tycker samarbetet med ImBox har varit mycket bra och vår kundvårdare och deras support är fantastiska.

Vilka fördelar ser ni med ImBox?

  • Smart turordning – Att vi kan koppla på flera olika mail till samma system.
  • Flexibiliteten – ImBox är måna om att uppdatera det vi efterfrågar.
  • Chatt och mail i samma system – Att vi både kan ha chatt och mail i samma system.

“Vår servicenivå har höjts på alla punkter. Vi kan ge snabbsvar och tidigare konversationer syns tydligt och överskådligt.”

William Eriksson – Branäsgruppen AB

Vill du också veta mer hur du kan samla dina kundserviceverktyg?

Samtycke*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.