Ekosystemslösningen ger Svensk Volvo- och Renaulthandel möjlighet att lämna över chattärenden till varandra i realtid, med fullt inbyggt funktionalitetstöd för bl.a. hantering av kunddata.
Tillsammans kan vi öka värdet för våra gemensamma kunder i ekosystemet Svensk Volvo- och Renaulthandel. Därför tar vi ytterligare ett steg mot att skapa bättre förutsättningar för ett mer sammanlänkat ekosystem. Som kund till ekosystemet är man ofta kund till flera olika aktörer där vi i handeln måste samarbeta för deras bästa. Ekosystemslösningen är ett steg i ledet att utveckla vårt samarbete med ImBox och tillsammans forma branschanpassade lösningar för att skapa värde i handelns digitala kanaler.
Idag finns risken att kunden skickas fram och tillbaka mellan Volvo-handlarnas olika aktörer. Kundsresan blir krokig och krånglig istället för rak och smidig.
Detta kräver också mer tid och resurser från handeln, där kunden istället hade kunnat bli avhjälpt enklare.
Med ekosystemlösningen kan kunden ta kontakt med handeln och på ett lätt och smidigt sätt bli ihopkopplad med rätt kompetens, oavsett var i ekosystemet som chatten startade. På detta sätt blir resan för kunden och ärendet friktionsfritt samtidigt som ni lyfter känslan av bra kundservice.
1. Klicka på transfer chat i högra hörnet. 2. Välj den mottagare du vill skicka chatten till. 3. Chatten är nu överförd.
Transfer chat – Klart! Japp, svårare än så är det inte.
Nicklas Johansson
nicklas@imbox.se
+46 (0) 763 – 38 52 39
Joakim Rosén
joakim@imbox.se
+46 (0) 760 – 17 17 46