Webinar & Kunskapsvideos

Lönsam tillväxt i din e-handel med kundservice

Guide: Så här når du lönsam tillväxt i din e-handel med hjälp av kundservice! 👇

✔️ Tre utmaningar inom dagens e-handel
✔️ 11 konkreta actions att fokusera på för lönsam tillväxt
✔️ Primära KPI:er att mäta

Ladda ned guiden här!

Studio ImBox möter Omniarch:
Avsnitt 3 – Framtidens kundupplevelse

Hur kommer framtidens e-handel och kundupplevelse se ut? I det tredje och sista avsnittet i kunskapsserien hör du kundserviceproffset Nicklas Johansson och e-handelsexperten Benjamin Avramovici Östgårdh diskutera just detta. De menar att framtidens e-handel och kundupplevelse redan är här – du måste bara ge den tid och våga göra!

Hur skapar du den sömlösa köpupplevelsen för dina kunder? Och hur kan e-handeln respektive den fysiska butiken ta lärdom av varann? Spana in nedan avsnitt för att lära dig mer om framtidens kundupplevelse och trender som liveshopping, videochattar och QR-koder! 🛍

Studio ImBox möter Omniarch:
Avsnitt 2 –
Säljdrivande kundservice

Hur kan din kundserviceavdelning bli din mest lönsamma försäljningskanal? Enligt kundserviceproffset John Adolfsson på ImBox och e-handelsexperten Benjamin Avramovici Östgårdh på Omniarch, börjar allt med mindsetet. Om du ser kundserviceavdelningen som ett onödigt ont behöver du tänka om. I stället ska du se den som en kanal där du kan både hjälpa, sälja och ha en personlig kontakt med dina kunder.

I nedan avsnitt lär du dig mer om hur du kan ta din kundservice från att vara en kostnad till att bli din lönsammaste försäljningskanal! 🤩

Studio ImBox möter Omniarch:
Avsnitt 1 –
Kundlojalitet

Är det kunden som ska vara lojal mot dig eller du som ska vara lojal mot kunden? Låt kundserviceproffset Sabina Thilén på ImBox och e-handelsexperten Benjamin Avramovici Östgårdh på Omniarch guida dig fram till svaret på den frågan!

I ett samtal där kundlojalitet är den röda tråden, pratar de om skillnaden mellan lojala och återkommande kunder, hur du ger personlig service och varför genuint kundfokus och mervärde är avgörande faktorer. 👇

ImBox möter Omniarch i webinar:
Nå lönsam tillväxt i din e-handel!

Varför kan ett företag som ser sin kundtjänst som en kostnad aldrig bli riktigt lönsamt? Frågan är nämligen inte om, utan hur viktigt det personliga mötet kommer vara i framtidens e-handel.

I nedan webinar möter du kundserviceproffset Simon Hennig från ImBox och e-handelsexperten Benjamin Avramovici Östgårdh från Omniarch. Vi snackar kundlojalitet, utmaningar i dagens e-handelslandskap, KPI:er att ha koll på för att nå lönsam tillväxt och hur en chatt kan öka snittordervärdet med hela 36 procent – och mycket, mycket mer! 💡

Hur kan du ta kundserviceavdelningen från en kostnad till företagets lönsammaste försäljningskanal?

Det, och mycket mer, delar vi med oss av i webinaret & kunskapsfilmerna där den digitala tillväxtbyrån Omniarch gästar. Fram med papper och penna, för ett skepp kommer lastat med kunskap och best practice.

Det här får du ta del av:

Därför blir ett personligt möte så viktigt i framtidens e-handel och varför kan företag som ser sin kundtjänst som en kostnad aldrig att bli riktigt lönsamma.

  • Vilka KPI:er måste du ha koll på för att driva en riktigt lönsam tillväxt? 
  • Hur kan du göra kunden lojal och öka återköpsfrekvensen? 
  • Varför kan en chatt öka snittordervärdet med 36%? 
  • Hur kan fyra personer hantera samma mängd ärenden som 22 personer? 
  • Sex konkreta actions att fokusera på under 2022 för att kunna växa din e-handels lönsamhet 

Och mycket, mycket mer!