Pristagaren ger tiotusentals resenärer support både före, under och efter sina semestrar.

Många känner till koncernen SkiStar genom att ha besökt någon av dess skidorter och fjällanläggningar – till exempel Åre, Sälen och Trysil – under vintermånaderna. SkiStar erbjuder även om somrarna resor på samma destinationer med aktiviteter som cykling, klättring och padel. Oavsett årstid och vare sig det gäller en skidresa eller en hemester på sommaren, finns SkiStars hyllade kundservice och support redo att hjälpa sina kunder både före, under och efter semestern.

SkiStar var en av de 15 vinnare som i år fick utmärkelsen ImBox Customer Service Awards 2022 – Customer Service of the Year. Utmärkelsen gick till de företag eller organisationer som lyckas erbjuda sina kunder och besökare snabb, lättillgänglig service och som också jobbar innovativt med ImBox tjänster. På SkiStars kundservice-palett hittas ImBox chatt, FAQ och formulär. Med stor tillgänglighet och ett tydligt kundfokus möter de blivande och befintliga resenärer i alla sorters frågor – kort och gott en kundupplevelse mitt i prick.

FAQ:n samlar de vanligaste frågorna och svaren och finns tillgänglig dygnet runt på både svenska, norska och engelska. På ett innovativt sätt låter de FAQ:n anta olika former beroende på säsong – under sommaren får kategorier som ‘Klätterpark’ och ‘Cykelhyra’ ta större plats medan frågor som rör skidhyra och skidskola lyfts mer under vintern. Kategoriseringen baserad på säsong gör det lättnavigerat för de besökare som själva vill hitta svar på sina frågor. Genom att SkiStar dessutom taggar upp sina frågor och svar, fungerar även sökfunktionen i FAQ:n optimalt för de som hellre använder den. SkiStars sätt att förenkla användandet av kunskapsbasen för kunderna här är föredömligt!

“​​Att vinna priser är extra roligt när det handlar om kundservice och att leverera bra upplevelser till våra kunder och gäster.” 

För de resenärer som i stället vill prata direkt med SkiStars kundservice, finns chatten. I verktyget sitter omkring 40 anställda som varje år tar emot runt 50 000 chattar totalt, där olika medarbetare har olika expertis precis som på de fysiska anläggningarna. Med chatten får SkiStars besökare snabb hjälp i alla typer av funderingar: bokning, boende, kampanjer, skidskola, liftpass och parkering är bara några av de slags frågor som inkommer. Vidare finns chatten tillgänglig på fem olika språk: svenska, norska, danska, tyska och engelska. Utöver det är SkiStar mycket generösa med sina öppettider, där den höga tillgängligheten gör att kunden verkligen sätts i fokus. De olika delarna skapar tillsammans en låg tröskel för de kunder som vill komma i kontakt med kundserviceavdelningen – och en kundupplevelse i världsklass!

ImBox formulär kan utformas på flera sätt och här använder SkiStar formuläret på tre olika vis. Om det under öppettiderna skulle vara så att agenterna i chatten nått max antal chattar, informerar SkiStar besökarna om just detta via ett formulär. Ett andra formulär används som en NPS (Net Promoter Score), där besökarna får möjlighet att betygsätta hjälpen och kontakten med kundservice. Ett sista formulär är tidsstyrt och berättar om SkiStars öppettider i supporten.

SkiStar har gett sina kunder service med ImBox ända sedan 2016. Spana in deras hemsida och se med egna ögon vad som utmärker dem!