ImBox Chat

Chatt för snabb & personlig service – krydda med AI.

Sänk tröskeln till kontakt och gör ditt digitala bemötande mer personligt. Med ImBox Chatt möter du dina besökare direkt på sajten, möjliggör fler affärer och stärker lojaliteten till ditt varumärke.Chattfunktion för kundservice

 

Vill du veta mer? 

Samtycke*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Varför ska du ha en kundchatt?

Hjälp fler samtidigt

Till skillnad från traditonella servicekanaler som telefon och mejl kan du hjälpa flera kunder samtidigt. Och med hjälp av AI – ännu fler!

Öka din konvertering

Med en chatt på hemsidan får dina besökare hjälp i realtid. Öka kundnöjdheten, minska returer och öka både din försäljning och merförsäljning.

Sänk tröskeln till kontakt

Den dynamiska widgeten följer besökaren på hela webbplatsen, vilket gör det är enkelt att fånga upp alla typer av frågor och leads.

 

“Vi ser en betydligt högre konverteringsgrad för de segment som använder ImBox på vår webbplats. Det är ett bevis på att ImBox hjälper oss att både finnas tillgängliga för rådgivning men även att det stöttar vår affär. Vi kan helt enkelt se en tydlig påverkan på får försäljning tack vare den här plattformen.”


David Lindh, Digital strateg, Berghs School of Communication

 

ImBox Chatt ger dig möjlighet att

  • Följa din besökare runt hela hemsidan tack vare den dynamiska widgeten
  • Ge en bättre kundupplevelse genom att hjälpa besökaren där den befinner sig
  • Styra hur chatten visas och lägga in unika hälsningsfraser för utvalda sidor 
  • Hjälpa dina besökare i realtid då chatten bara är tillgänglig när din personal är online i chatten
  • Effektivisera er kundservice med ett bibliotek av egna snabbsvar
  • Med med hjälp av AI-assistenten ge en ännu mer effektiv personlig service 
  • en skräddarsydd uppsättning av er chattfunktion med stöttning från ImBox kundserviceexperter

 

Visa mig hur det fungerar i en demo

Ingår alltid

ImBox Analytics i chatten

Hur ser dina svarstider ut? Vad har du för snittordervärde via chatten?

Svaren finns i ImBox Analytics. Här får du:

  • Full överblick på dina resultat i realtid
  • Möjlighet att arbeta proaktivt; optimera ditt innehåll för ökad chans till konvertering
  • Kunskap om dina besökare och chans att ge dem en friktionsfri kundupplevelse

Läs mer om ImBox Analytics

Chattverktyg med statistik

Vad ingår i ImBox Chatt?

Skräddarsydd uppsättning

Chatten anpassas efter era arbetssätt & mål. Självklart ser vi också till att anpassa allt efter er grafiska profil.

Blixtsnabb support

Du får alltid snabba svar och goda råd från våra egna kundservicespecialister! Såklart både på svenska & engelska.

Utbildning av experter

Vi har sedan 2013 tränat på att vara bäst på det vi gör! Våra utbildningar & råd baseras riktiga kundcase & best practices.

Fri internchatt

ImBox internchatt ingår alltid! Med den kan ni enkelt förkorta ledtider, förbättra samarbeten & öka kunskapsdelningen.

Vad kostar ImBox Chatt?

Ingen kund är den andra lik, därför vill vi ge dig ett pris som matchar just dina behov och förutsättningar. Genom en personlig demo tar vi reda på hur vi bäst kan hjälpa dig!

Hur går uppstarten av chatten till?

Allt börjar med uppstartsmötet där du och en tilldelad systemexpert går igenom era behov, önskemål och alternativ. Därefter bygger vi upp chatten och ni får en grundlig utbildning i verktyget. Både under uppstart och framåt finns vi fortsatt tillgängliga för dig!

Hur snabbt kan jag komma igång med chatten på min hemsida?

Förutsatt att vi fått in alla dina uppgifter kring önskemål och grafiska utformning i anslutning till uppstartsmötet, är din chatt är klar att gå live inom två veckor från uppstart!

På vilka plattformar kan du installera ImBox Chatt?

På alla plattformar! Oavsett om du använder WordPress, Magento, Episerver, Jetshop eller någon annan, så är implementeringen precis lika enkel.

Vad är ImBox klienten och ingår chatten i tjänsten?

Om du bara vill logga in i ett enda system varje morgon, så är ImBox något för dig. Här samlas chatt, FAQ, ärendehantering, telefoni och internkommunikation i ett och samma verktyg.

Stödjer ImBox Chatt WCAG?

Alla våra tjänster är anpassade efter WCAG:s krav och tekniska funktioner.

Läs mer om WCAG!

Är chatten GDPR-anpassad?

Självklart följer alla våra tjänster GDPR-direktiven, inklusive våra AI-funktioner.

Läs mer om GDPR!

1 Vad kostar det?
2 Onboarding!
3 Komma igång!
4 Kompatibel plattform
5 Verktyget ImBox!
6 WCAG
7 GDPR