Martina Thorén, kundvårdsansvarig, berättar att utmaningarna inför att ge digital närvaro låg i att se vilken typ av information som lockade på deras hemsida och samtidigt fler leads. Utmaningen låg också i att ha en lösning där besökarna såg värdet i – och visa intresse för chatt och formulär.
– Ett stort värde som vi sett nu i efterhand har varit att kunderna varit extremt tacksamma över snabb respons, trevligt bemötande och en smidig kontaktväg. Om ingen skulle vara inloggad så har kunderna möjlighet att fylla i sitt telefonnummer så ringer vi tillbaka. Denna funktion har också använts flitigt av våra besökare.
Ett mål var också att hitta ett upplägg med chatt och formulär som kunde fånga upp besökare i ett tidigt skede och att kunna ge snabbast möjligast service ut mot besökarna och kunderna. Framförallt även ett personligt bemötande.
– Se till att alltid svara och säga ”hej” direkt när kund skriver. Noga läsa igenom det man skrivit innan man skickar iväg ut mot kund, så slipper det bli stavfel. Vi har inte använt våra förinmatade snabbsvar något utan vi tycker mer om att svara personligt.
”När vi är inloggade så har chatten gett oss fler leads och kunder som hör av sig om frågor som de kanske inte hade ringt om.”
– Martina Thorén, Kundvårdsansvarig Lundin Fastighetsbyrå