Ökad konvertering & försäljning online

– Skincity’s 5 bästa tips!

 

arrow down

Få högre konvertering i e-handeln

Hur får du fler konverteringar och högre snittordervärde per handlande kund, som både är lojala dig och återkommande? 


Skincity är e-handlaren som lyckats med det omöjliga. Att erbjuda en verklig klinikupplevelse, online! Här är varje möte med kunden så likt en fysisk konsultation, som på en riktig klinik. Service är Skincity’s absolut starkaste konkurrensfördel och har alltid varit en del av deras försäljningsstrategi. Genom att ha en hög närvaro hos sina besökare på hemsidan kan Skincity ge varje kund en känsla av personlig service, i varje möte. Det bygger inte bara hög lojalitet hos deras kunder – utan även en ökad konvertering och försäljning online!

Så ökar du konverteringsgraden med 40% online

Skincity har över över 10.000 chattar i månaden och har i chatten en konverteringsfrekvens på 40% per chatt. Chatten på hemsidan är utan tvekan den främsta servicekanalen hos Skincity och den bemannas av hudterapeuter som ger rådgivning till besökare. Det är också den som bidrar till ökad konvertering på sajten.

Chattarna varar mellan 10-12 minuter. Och kunder som chattat med hudterapeuterna och genomför ett köp, tenderar att handla mer produkter, än kunder som inte chattat med Skincity. Snittordervärdet ökar med hela 17% per kund som haft en chatt på hemsidan och är starkt bidragande till att sälja mer på hemsidan.

 

Elin från Skincity ger dig nycklarna till att skapa starka & konkurrenskraftiga kundrelationer som konverterar online!

Elin på Skincity

 

1. Chatta med en besökare som om du har all tid i världen!

Skincity’s chattar har en snittid på 10-12 minuter och vi lägger otroligt mycket tid och energi i varje konversation. Idag har vi en konverteringsfrekvens på 40% i chatten, vilket är otroligt roligt. Men det ligger mycket tid bakom varje konvertering. Utan ImBox Chatt på hemsidan hade vi inte haft möjlighet att bygga dessa konverterande kundrelationerna, som vi har idag.

 

2. Använd en personlig profilbild, yrkestitel & hälsningsfras för dina chattagenter!

Förstärk känslan av ett fysiskt och personligt möte! Vi har till och med kunder som vi ser återkommer till oss och vill chatta med en specifik agent. Det är verkligen personlig service! Besökare på e-handelssajter tenderar också att få ett ökat förtroende för företaget om de får chatta med en “verklighetstrogen” person, vilket i sin tur resulterar i ökad konvertering

 

3. Nyttja funktionen ”Se vad kunden har lagt i varukorgen”!

Öka snittordervärdet per kund och dina konverteringar på sajten! Våra agenter använder flitigt funktionen för att se vad personen de chattar med har i varukorgen. På så vis är det enkelt att merförsälja och vara trygg i sina säljargument. Lite som att kunna läsa våra besökares tankar!

 

4. Bygg FAQ:n efter din kunds vanligaste frågor – avlasta alla kundservicekanaler!

Gå igenom kundens vanligaste ställda frågor och bygg upp artiklar kopplade till relevanta sökord. I UK såg vi en stor skillnad på trycket på kundservice efter det att vi byggt en FAQ baserat vad just den marknaden ville ha svar på. En pedagogisk och genomtänkt FAQ minskar bounce rate och ökar konverteringsgraden.

 

5. ImBox Analytics är det ultimata analysverktyget för service!

Använd ImBox Analytics för att identifiera vilken nivå av service
din kundservice håller och identifiera nya beteenden hos din kund.

  • Antal skickade mail per ärende. Hur många e-postmeddelande måste du skicka till en kund för att lösa ett ärende?
  • När är dina kunder online på hemsidan och vill chatta med dig eller söker i FAQ:n efter svar?
  • Vilka specifika sökord som din kund söker efter i din faq. En bra fingervisning för vilken information din besökare vill hitta svar kring på din sajt.
  • E-commerce tracker: Se vilken agent som säljer för mest i varje chatt och se på kronan vad varje chatt genererar.

 

Varför en digital säljare ökar chansen för konvertering på hemsidan

Öka din konvertering på sajten med en digital säljare som hjälper dina besökare att hitta rätt produkt för deras ändamål. I en fysisk butik finns ju alltid experter som ger service till alla besökare och hjälper till att få besökaren att konvertera till kassan. Varför inte ge kunden samma serviceupplevelse online? Det kan resultera i fler konverteringar, starkare kundrelationer och återkommande kunder.

Ge exemplarisk service genom att merförsälja varor till kunden som passar produkten de är intresserade av och som förstärker kundupplevelsen. Försäljning är service – och service är försäljning.

 

Följ länken och få en demo av e-handlarnas konverterande säljverktyg! 💜