Nöjdare kunder i 8 steg 🚀

Är du och din business redo för en utmaning? Perfekt, för här presenterar vi steg 1 i ImBox master guide: 8 steg till ökad kundnöjdhet – skapad i samarbete med Serviceproffsen Wowservice. Som vi alla vet: nöjda kunder 👉 ökad lojalitet och lönsamhet.

Är du med? Skrolla ner👇 för att kliva upp 👆på det första trappsteget mot framgång direkt!

 

8 steg till ökad kundnöjdhet från ImBox

 

Steg 1: Vart vill ni och var är ni idag?

Du har antagit utmaningen och ska påbörja resan. Men innan du ger dig av måste två saker stå klart: var ni befinner er just nu och vart ni är på väg. Som knappnålar i Google Maps: en för start och en för mål.

 

📍Önskat läge

Roligast först: Målet! Vad ser du framför dig när du tänker på en perfekt fungerande kundservice? Samla dina kollegor, reflektera tillsammans över era kunders behov och se till att det är mätbart. Vill ni höja kundnöjdheten, öka lönsamheten eller minska kostnaderna? 📈

 

📍Nuläget

För att kunna mäta och följa upp är det viktigt att ha en startpunkt. Det får du genom att besvara följande frågor:

  • Hur många medarbetare har ni inom er kundtjänst?
  • Hur många ärenden hanterar ni just nu genom era befintliga kanaler?
  • Vad är er genomsnittliga hanteringstid ?
  • Hur många kundtjänstärenden tar varje medarbetare hand om per dag?
  • Vad är kostnaden per kundtjänstärende som ni hanterar?

 

Nu är du redo att sätta igång! Med steg 1 i ryggsäcken har ni en mer stabil grund att stå på och en klarare bild av de utmaningar och möjligheter som väntar de kommande stegen.

 

Steg 2: Få med dina kollegor. 👯

I nästa steg går vi närmare in på att definiera er vision och ert mål ännu mer. Då är det också dags att få ombord dina medarbetare på resan. Gå vidare med steg 2!