Polarn O. Pyret ImBox Awards 2023

 

ImBox Award Insights – vinnarintervju | Polarn O. Pyret

”Hemligheten är att våga bjuda på sig själv”

Ta del av framgångssagan som heter Polarn O. Pyret – en av 12 vinnare av ImBox Customer Service Awards 2023!

Polarn O. Pyret – klädmärket med lekvänlig design – har med sitt proffsiga och personliga kundbemötande klättrat hela vägen till toppen av prispallen på ImBox Customer Service Awards.

Framgångsreceptet? Många kontaktvägar, rappa svar och personlig vägledning som hjälper kunden hela vägen in i mål. Men hur jobbar PO.P:s grymma kundservice-team med ImBox lösningar för att lyckas? Och vad är deras hetaste tips för att upprätthålla en kundservice i toppklass?

Vi har ställt några väl valda frågor för att komma till djupet med Polarn O. Pyrets vinnande koncept!

Wow – stort grattis till vinsten! 🏆 Vad är det som utmärker ert arbetsätt? 
Tack, det känns jätteroligt. Det som utmärker vårt sätt att jobba är att vi har en tydlig plan och varje medarbetare får ett schema för dagen. Vid högre ärendemängder delar vi in ärendetyp efter agent, det fungerar bra för oss.
Att vi ger snabba svar som hjälper kunden hela vägen fram är ett vinnande koncept. Det skadar inte heller att bjuda på sig själv och våga vara personlig i dialog med kunden!

Ni har väldigt snabb svarstid i chatten, hur lyckas ni med det?
Vi har ett grymt team som både har bra produktkunskap och är genuint intresserade av att leverera hög nivå av service.

“Våga vara personlig i dialog med kunden!”

Hur avväger ni den svåra balansen mellan effektivitet och genuinitet i bemötandet?
Det är en svår balans. Vi har tydliga svars-riktlinjer och är noga med att vara professionella. Samtidigt vågar vi vara personliga. Det tror jag är ett vinnande koncept!

Vilket råd skulle ni ge till de bolag som vill bli bättre på tillgänglighet och höja sin servicenivå/kundupplevelse?

Se till att personalen får bra utbildning inom företagets produkter och inom service, var tillgängliga och synliga på chatten (gärna med bild på agenten), behåll fokus varje dag på att hjälpa så många kunder som möjligt i första kontakt. 

Vad är det viktigaste att tänka på för ett bolag eller organisation som vill ge riktigt bra personlig service och kundbemötande?
Bemöt alla kunder med glädje – de har kontaktat er av en anledning. Bemöt också alla kunder på samma sätt – ingen fråga är för dum eller för konstig!

“Vi ser verkligen fram emot att testa nya funktioner i ImBox framöver“

Vad fokuserar ni främst på framåt för att bibehålla och utveckla er kundservice och kundupplevelse ytterligare?
Vi är fokuserade och har en tydlig plan varje dag. Vi följer upp av statistik på daglig basis, både på mejl och chatt. För att utveckla oss ytterligare ser vi till att samarbeta med andra avdelningar på företaget som exempelvis sortimentavdelningen.

Vi håller oss uppdaterade inom nya trender genom att delta aktivt i seminarier och webinarier. Vi strävar alltid efter att bli bättre och utveckla oss ytterligare och ser fram emot att testa nya funktioner i ImBox framöver!

 

PO.P:s 5 bästa tips för att lyckas med din kundservice:

  1. Arbeta med en tydlig dagsplan och se till att varje medarbetare får ett schema för dagen.
  2. Försök att ge snabba svar som hjälper kunden hela vägen fram. Våga bjuda på dig själv och var personlig i din dialog med kunden.
  3. Följ upp statistiken i ImBox Analytics varje dag – både mejl och chatt.
  4. Se till att personalen får bra utbildning inom service och såklart inom företagets produkter.
  5. Var så tillgängliga som möjligt i alla kanaler. Använd gärna en bild på agenten i chatten så kunden får ett ansikte på den som hjälper till.

 

Bransch: Fysisk butik & E-handel
Målgrupp: B2C

Webbplats: Polarnopyret.se