Customer Success Manager – Onboarding

Har du ett hjärta som klappar för service och gillar du digital kommunikation? Kom och bli vår nya Customer Success Manager på ImBox! 🌟

På ImBox sker magiska saker. Vi är pionjärer med siktet inställt på att göra kundrelationer enklare och kommunikation mer värdeskapande för företag. Inte nog med att vi har ett av marknadens bästa digitala kommunikationsverktyg, vi kan också hjälpa alla företag oavsett bransch. Med det sagt är möjligheterna oändliga och vår resa har bara börjat. Nu behöver vi förstärka vår Customer Success-avdelning, och kanske är det just dig vi söker?

 

arrow down

Om oss

Tänker du nu att kundvård är lika med en ständigt ringande telefon, inrutade dagar och rutinuppgifter? Tänk om. Tänk ImBox. Vi arbetar aktivt för att sätta en ny branschstandard inom kundkommunikation och Customer Success. Våra kunder behöver en ny bästis och våra säljare en klippa i stormen. En blivande kundhjälte som, tillsammans med resten av teamet på Customer Success, svarar på våra kunders alla frågor och hjälper dem att maximera nyttan av våra produkter.

Om rollen

Tänker du nu att kundvård är lika med en ständigt ringande telefon, inrutade dagar och rutinuppgifter? Tänk om. Tänk ImBox. Vi arbetar aktivt för att sätta en ny branschstandard inom kundkommunikation och Customer Success. Våra kunder behöver en ny bästis och våra säljare en klippa i stormen. En blivande kundhjälte & onboardare som, tillsammans med resten av teamet på Customer Success, svarar på våra kunders alla frågor och hjälper dem att maximera nyttan av våra produkter. 

Rollen kommer att passa dig som gillar kontraster i arbetet, har en can do-attityd och som inte är rädd för att ta på dig detektivhatten ibland – allt för att hitta bästa lösningen för våra kunder. För här på ImBox är det alltid kunden som är i fokus. Alltid. Somliga kallar det kundvård. Andra kallar det service. Vi kallar det framgång! 

Du gillar tanken på att vara vår kundhjälte & onboardare som:

  • Ansvarar för våra nya och existerande kunders onboarding av våra tjänster 
  • Håller i utbildningar och guidar våra kunder till en ultimat uppsättning av våra tjänster 
  • Har ett nära samarbete med våra säljare & andra CSM:are i våra onboardingprocesser
  • Jobbar tätt ihop med vår IT-avdelning för att lösa kunders problem, utveckla våra tjänster och ta tillvara på nya idéer från våra kunder

 

Du kan göra en high-five på detta:

  • Har ett intresse för IT & digital kommunikation 
  • Har en pedagogisk ådra och gillar att bygga relationer
  • Minst 2 års erfarenhet av kundsupport och/eller kundvård inom B2B 
  • Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift 
  • Ett hjärta som klappar för service och är redo att gå “the extra mile” för våra kunder 

Du blir extra intressant för oss om du:

  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med ImBox tjänster
  • Tidigare jobbat med kund-onboarding 
  • Har erfarenhet av SaaS-bolag

Det är en bred och spännande roll med stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. Vi vill såklart kika på ditt CV, men det allra viktigaste för oss är att du har driv och ambition att ta dig an rollen helhjärtat.

 

Information

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg: Göteborg. Vi kombinerar hemarbete och team-dagar på plats på vårt fina kontor i centrala Göteborg.

Har du frågor eller är nyfiken på att veta mer om tjänsten och en eventuell framtid på ImBox? Kika gärna in på vår hemsida www.imbox.se eller kom in och skriv en rad till oss i chatten!

Om du ger oss detta, ger vi dig:

En spännande framtid – En spännande framtid – Vår tillväxtresa har bara börjat. Vi är verksamma i en framtidsbransch och vill gärna ha med dig på tåget.

En trevlig arbetsplats – En trevlig arbetsplats – Vi sitter i fina lokaler i centrala Göteborg. Vi vill att du ska ha en grym miljö att jobba i.

Mycket skratt – Man jobbar bättre när man har roligt. Vi jobbar jättebra.

Frihet – Du har eget ansvar för att driva, prioritera och ta hand om dina ansvarsområden. Med eget ansvar följer frihet.

Skicka in ditt CV till oss

Customer Success - Onboarding

  • Max filstorlek: 128 MB.
  • Max filstorlek: 128 MB.

Frågor om tjänsten?

Kul! Då är du välkommen att kontakta Marcus, HR- och kontorsassistent.
Skriv ett mail till marcus.berggren@imbox.se eller slå en signal på 073- 536 39 25. 🤗