Customer Success Agent

Har du ett hjärta som klappar för service och gillar du digital kommunikation? Kom och bli vår nya Customer Success Agent på ImBox! 🌟

På ImBox sker magiska saker. Vi är pionjärer med siktet inställt på att göra kundrelationer enklare och kommunikation mer värdeskapande för företag. Inte nog med att vi har ett av marknadens bästa digitala kommunikationsverktyg, vi kan också hjälpa alla företag oavsett bransch. Med det sagt är möjligheterna oändliga och vår resa har bara börjat. Nu behöver vi förstärka vår Customer Success-avdelning, och kanske är det just dig vi söker?

 

arrow down

Om rollen

Tänker du nu att kundvård är lika med en ständigt ringande telefon, inrutade dagar och rutinuppgifter? Tänk om. Tänk ImBox. Vi arbetar aktivt för att sätta en ny branschstandard inom kundkommunikation och Customer Success. Våra kunder behöver en ny bästis och våra säljare en klippa i stormen. En blivande kundhjälte som, tillsammans med resten av teamet på Customer Success, svarar på våra kunders alla frågor och hjälper dem att maximera nyttan av våra produkter.

Rollen kommer att passa dig som gillar kontraster i arbetet, har en can do-attityd och som inte är rädd för att ta på dig detektivhatten ibland – allt för att hitta bästa tekniska lösningen för våra kunder. För här på ImBox är det alltid kunden som är i fokus. Alltid. Somliga kallar det kundvård. Andra kallar det service. Vi kallar det framgång!

Du gillar tanken på att vara vår kundhjälte som:

  • Supporterar våra kunder och löser deras problem – främst genom mail och chatt  
  • Guidar och utbildar våra kunder i våra tjänster
  • Har ett nära samarbete med våra säljare & stöttar kollegor på Customer Success i våra onboardingprocesser
  • Jobbar tätt ihop med vår IT-avdelning för att lösa våra kunders problem, utveckla våra tjänster och ta tillvara på nya idéer

 

Du kan göra en high-five på detta:

  • Minst YH-utbildning inom IT eller kommunikation
  • Minst 2 års erfarenhet av kundsupport och/eller kundvård inom B2B
  • Har ett intresse för IT & digital kommunikation
  • Gillar att uttrycka dig i skrift och har en pedagogisk ådra, vilket innebär att du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift
  • Ett hjärta som klappar för service och är redo att gå “the extra mile” för våra kunder

Du blir extra intressant för oss om du:

  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med ImBox tjänster
  • Tidigare jobbat på SaaS-bolag och/eller med tekniska system

Det är en bred och spännande roll med stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. Vi vill såklart kika på ditt CV, men det allra viktigaste för oss är att du har driv och ambition att ta dig an rollen helhjärtat. 

 

Om du ger oss detta, ger vi dig:

  • En spännande framtid – Vår tillväxtresa har bara börjat. Vi är verksamma i en framtidsbransch och vill gärna ha med dig på tåget. 
  • En trevlig arbetsplats – Vi sitter i fina lokaler i centrala Göteborg. Vi vill att du ska ha en grym miljö att jobba i. 
  • Mycket skratt – Man jobbar bättre när man har roligt. Vi jobbar jättebra! 
  • Frihet – Du har eget ansvar för att driva, prioritera och ta hand om dina ansvarsområden. Med eget ansvar följer frihet. 

Information 

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg. Vi kombinerar hemarbete och team-dagar på plats på vårt fina kontor i centrala Göteborg.

Frågor om tjänsten?

Kul! Då är du välkommen att kontakta Marcus, HR-generalist. Skriv ett mail till marcus.berggren@imbox.se eller slå en pling på 073-536 39 25. 

Du kan också skriva en rad till oss i chatten, om du är nyfiken på tjänsten och en framtid på ImBox. 🤗 

Skicka in ditt CV till oss

Customer Success

  • Max filstorlek: 128 MB.
  • Max filstorlek: 128 MB.